ניו יורק למתחילים – המדריך לפעם הראשונה בניו יורק

ניו יורק למתחילים - המדריך לפעם הראשונה בניו יורק

טסים לניו יורק לראשונה? קראו את המדריך  - ניו יורק למתחילים - אתרי החובה בעיר ניו יורק.

alt="קו-הרקיע-של-מנהטן-בלילה-מברוקלין">
  • כתבה זו מכילה קישורים לאטרקציות. הזמנת כרטיסים לאתרים דרך קישורים אלו מסייעים לנו להביא לכם את המידע העדכני ביותר לחוויה מושלמת בצפון אמריקה.

תכנון טיול בניו יורק יכול להיות משימה מתסכלת.

יש בה כל כך הרבה מה לראות ולחוות שקשה לבחור מה מתוך הרשימה הבלתי נגמרת של אתרים כדאי לבחור.

מה גם שהעיר משנה את פניה כל הזמן, ואתרים חדשים מתווספים לאלה הוותיקים שהם אתרי תיירות אהובים כבר מעל מאה שנים. 

אז מה עושים? ניו יורק למתחילים! מתוך ההיכרות שלנו עם ניו יורק והאהבה הרבה שאנחנו רוחשים לה, פרסנו בפניכם מהם המקומות שחובה לבקר בהם אם זו הפעם הראשונה (או השנייה) שלכם בעיר האורות ניו יורק ואיך מגיעים אליהם

alt="אנשים-הולכים-ברחוב-ניו-יורק-למתחילים">

ניו יורק למתחילים - המקומות שחובה לבקר בהם

מרכז הסחר העולמי + מוזיאון 9/11

מרכז הסחר העולמי הוא אולי הדוגמה הטובה ביותר כיצד ניו יורק משנה את פניה, במובן החיובי והפחות חיובי. 

עד ראשית המאה הנוכחית עוד עמדו כאן בגאון צמד המגדלים הזהים של מרכז הסחר העולמי שהיו לפרק זמן הגבוהים בעולם, אך פיגוע הטרור הגדול בהיסטוריה מוטט את המגדלים, גבה את חייהם של אלפי גברים ונשים מרחבי העולם וזעזע את כולנו. 

מתוך ההרס הרב צמח לו מתחם חדש ומרהיב שליבו הוא מגדל החירות המתנשא אל על לגובה של 543 מטרים או 1776 רגל [1776 היא שנת עצמאותה של ארצות הברית] ובראשו מרפסת תצפית שנועדה להחליף את זו שהייתה כאן לפנים. 

חוץ ממגדל החירות האייקוני, במתחם כמה נקודות עניין מרתקות. 

האנדרטה לזכר קורבנות הפיגוע מורכבת משתי בריכות מים בטביעת הרגל של המגדלים התאומים וסביבה שמות הנופלים ובצמוד מוזיאון  The National September 11 Memorial Museum מספר את סיפור אותו היום הנורא. 

סביב האנדרטה והמוזיאון תוכלו לשבת בנחת בפארק ליברטי Liberty Park הצופה לאנדרטה ובו אנדרטאות שונות לזכר קורבנות הפיגוע וכנסיית סנט ניקולאס וגם לשוטט במבנה המרהיב והמוזר The Oculus פרי תכנונו של האדריכל הספרדי סנטיאגו קלטרווה שהיא גם תחנת הרכבת היקרה בעולם. 

איך מגיעים?

תחנת הסאבווי WTC Cortlandt של הקו האדום 1 החוצה את הצד המערבי של מנהטן מצפון לדרום ממוקמת ממש במתחם עצמו. 
גם תחנת Cortlandt St של הקו הצהוב שחולף במרכז האי ופונה לחלקו המזרחי במרחק קצר מהמתחם וגם תחנת Fulton St של הקו הירוק מרוחקת מרחק קצר מהמתחם ומובילה לחלקים הצפוניים של מנהטן ולאפר איסט סייד.
כמובן שקל להגיע ברגל מכל נקודה כמעט בדרום האי מנהטן.

alt="מגדל-החירות-בין-העננים-ניו-יורק">

פסל החירות + פארק באטרי

ה-סמל של העיר ניו יורק ובמובנים רבים של ארצות הברית כולה הוא פסל החירות המעטר את מפרץ ניו יורק כבר מעל 130 שנים.

נכון, ניתן לצפות בפסל החירות מקרוב יחסית מהמעבורת המפליגה בין דרום מנהטן לסטטן איילנד או להשקיף עליו מרחוק מהקצה הדרומי של מנהטן, אך החוויה התיירותית השלמה ביותר היא להגיע אל הפסל עצמו, ולמרות שרוב הניו-יורקרים מעולם לא ביקרו בו, לנו מותר – בכל זאת אנחנו רק תיירים פה. 

הדרך לפסל החירות עוברת דרך פארק באטרי The Battery שהוא המקום בו התחילה ניו יורק את חייה, בתור העיר ניו-אמסטרדם. 

הפארק עצמו הוא מקום נהדר לשיטוט ופזורות בו כמה שכיות חמדה כמו מבצר קלינטון Castle Clinton National Monument מראשית המאה ה-19, כמה אנדרטאות לזכר נופלי מלחמת העולם השנייה והמלחים של העיר, קרוסלת הדגים SeaGlass Carousel וכמובן תצפיות על המפרץ. 

עלו על המעבורת לאי החירות, התענגו על נוף גורדי השחקים של מנהטן ורדו ממש מתחת לפסל הגדול שגובהו, יחד עם הבסיס הגדול עליו עומדת אשת החירות – 92 מטרים. 

בקרו במוזיאון המעניין Statue of Liberty Museum, טיילו בשבילי האי ועלו לבסיס הפסל או אם תזמינו כרטיסים מספיק זמן מראש, תעפילו ללפיד עצמו. 

אגב, פסל החירות המזוהה עם ניו יורק, הוא מובלעת ניו יורקרית בתוך שטחה של השכנה ניו ג’רזי.

איך מגיעים?

אל פארק באטרי ממנו יוצאות ההפלגות לפסל החירות ניתן להגיע בקלות בקו האדום מאזור הטיימס סקוור לתחנת South Ferry, בקו הצהוב לתחנת Whitehall St או בקו הירוק לתחנת Bowling Green. 

סמוך לפארק באטרי גם שוכן רציף המעבורות Whitehall Terminal ממנו יוצאות הפלגות לסטטן איילנד.

alt="אי-החירות-פסל-החירות-מנהטן-ניו-יורק-למתחילים">

כיכר הטיימס + ברודווי

סמל ניו יורקרי נוסף שאסור לפספס בביקור בעיר היא כיכר הטיימס Times Square הזוהרת באור יקרות ביום ובמיוחד בלילה. 

הכיכר, או יותר נכון צומת הרחובות של ברודווי והשדרה השביעית הם הלב של העיר והמקום העמוס ביותר בה, לכאן נוהרים תיירים מרחבי העולם להתרשם מהאורות המרצדים, לשוטט בחנויות השונות, לבקר במוזיאונים, לאכול במסעדות שהן מלכודות תיירים מובהקות או סתם לשבת על המדרגות האדומות של TKTS ולצפות בעוברים ושבים. 

תושבי ניו יורק מתעבים את המקום הזה, ורבים מהם יעקפו אותה בדרכם ממרכז העיר צפונה וההפך, רק כדי לא לראות את הכיכר שבעבר הייתה מוקד לפשע וזימה והיום הפכה לסוג של דיסנילנד. 

כמובן, העובדה שאנחנו רק מבקרים בעיר מאפשר לנו להשיל את הציניות המקומית ולהתרשם ממה שהיא צומת הרחובות העמוסה בעולם. 

ואם אנחנו כבר כאן, לא כדאי לוותר על הצגה בברודווי, בירת התיאטראות האמריקאית. 

בחרו הצגה או מחזמר הקרוב לליבכם, הזמינו כרטיסים מראש או ריכשו אחד באותו היום מדוכן הכרטיסים TKTS Times Square שתחת המדרגות האדומות וחוו את אחת החוויות המפורסמות של העיר. 

איך מגיעים?

אם אתם ישנים במידטאון מנהטן, ורוב המבקרים בעיר אכן ישנים באזור זה, יהיה לכם קל מאוד להגיע לטיימס סקוור ברגל. 

אך אם אתם מגיעים לכאן ברכבת התחתית מחלקים אחרים בעיר, כדאי לכם לרדת בתחנת Times Sq – 42 St של הקווים הצהוב, האדום או הסגול. 

alt="אורות-הטיימס-סקוור-ניו-יורק">

הדסון יארד + מרפסת התצפית Edge

כבר הזכרנו את זה שניו יורק משתנה כל הזמן, והמתחם הגדול של הדסון יארד Hudson Yards היא דוגמה מעולה. 

לפנים היה זה מתחם של רכבות ומסילות ברזל, אך בעשור האחרון אלה הורדו תחת פני הקרקע, מפנים שטח נדל”ני יקר ערך במידטאון מנהטן לפרויקט ענק של גורדי שחקים ומרכזי קניות. 

במתחם ההדסון יארד תוכלו להתרשם מהפסל הסביבתי Vessel שגובהו כגובה 16 קומות ועד לאחרונה, שכמה וכמה אנשים החליטו שזהו יעד נחמד ליטול בו את חייהם, גם אפשר למבקרים לטפס לראשו. 

ממול לפסל הוואסל מרכז הקניות של ההדסון יארד הוא שילוב של חנויות יוקרה ומסעדות ולידו מתנשא גבוה המגדל הזוויתי שבראשו מרפסת התצפית Edge.

בניו יורק כמה וכמה מרפסות תצפית מהן אפשר לראות את העיר ולהתרשם מיער גורדי השחקים, ומרפסת זו היא בין החדשות בה והיחידה המאפשרת לשהות באוויר הפתוח בגובה של 100 קומות מעל רחובותיה ההומים של ניו יורק. 

מהמרפסת הבולטת החוצה תוכלו לקבל נופים מרהיבים של 360 מעלות, להביט מטה מהרצפה השקופה ובפנים לשבת בבר ולשתות קוקטייל מול הנוף. 

איך מגיעים?

תחנת הסאבווי 34ST- Hudson Yards– של הקו הסגול היא תחנת נרכבת התחתית היחידה במתחם. 

דרך טובה להגיע לכאן ברגל היא בהליכה על היי-ליין שמסתיים (או מתחיל) כאן.

alt="מגדלי-מתחם-הדסון-יארד-בלילה-ניו-יורק-למתחילים">

טיילת ההיי ליין + שוק צ'לסי

לפני מאה שנים, רכבות נסעו מעל רחובותיה של העיר ולא רק מתחתן, עם השנים קווי רכבת אלה נסגרו והפלטפורמות המוגבהות שעליהן נסעו הרכבות נהרסו בזו אחר זו. 

אחת מאותן פלטפורמות נשארה והפכה בראשית המאה הזו לאחד האתרים הידועים והאהובים בעיר, הן על מקומיים והן על תיירים, טיילת ארוכה המתפתלת מעל הרחובות השוקקים ובה טיפה ירוק והרבה אומנות ונוף.

טיילת היי-ליין The High Line מתחילה [או מסיימת, תלוי איך מסתכלים על זה] את דרכה במתחם ההדסון יארד וממשיכה דרומה דרך מיצבי אומנות וציורי קיר עד שכונת ווסט וילג West Village. 

בדרך חוצה הטיילת את שוק צ’לסי Chelsea Market, שוק מקורה נהדר עם חנויות, מסעדות ודוכני מזון.

שוק האוכל הוא אתר חובה בפני עצמו, ובשילוב עם הטיילת ניתן לבלות כאן אפילו חצי יום של שוטטות והנאה, וגם אם אתם לא רוצים לצעוד את מלוא אורכה של טיילת היי-ליין, ניתן לעלות ולרדת ממנה בכמה נקודות לאורך הדרך. 

איך מגיעים?

לטיילת ההיי-ליין 2 כניסות – הצפונית ממתחם האדסון יארד אליו ניתן להגיע בעזרת הקו הסגול לתחנת הקצה 34ST- Hudson Yards או מהכניסה הדרומית שלו המרוחקת 7 דקות הליכה מתחנת הסאבווי 14ST/ 8AV בו עוצרות הרכבות A.C.E. 

ואם אתם מעדיפים ללכת רק בחלק מהטיילת, משוק צ’לסי צפונה או דרומה צעדו מתחנת הסאבווי הנ”ל כמה דקות לשוק.

alt="זוג-צועד-על-טיילת-ההיי-ליין-ניו-יורק">

גשר ברוקלין + דמבו

מנהטן הוא האי המרכזי של העיר ניו יורק, והיעד אליו מגיעים רוב התיירים, בוודאי אלה שלהם זה הביקור הראשון או השני בעיר.

אך לעיר ניו יורק יש עוד 4 רובעים מלבד מנהטן וברוקלין הוא אחד מהם, כך שטוב שעוד סמל עירוני מרהיב מחבר בין הרובעים שהאיחוד ביניהם בשנת 1898 סימל את הקמתה של העיר ניו יורק המאוחדת. 

גשר ברוקלין Brooklyn Bridge היה הגשר הראשון שחצה את הנהר המזרחי, ובנייתו בשנת 1883 איפשרה את התפתחותה של ברוקלין ועשור אחר כך את איחוד ברוקלין העצמאית לניו יורק. 

הגשר הנאה הזה המשלב אבן ופלדה היה בעת חנוכתו גשר הפלדה הגדול בעולם והוא סמל של העיר.

הליכה לאורך הגשר במסלול המיועד להולכי רגל או רכיבה על אופניים בשביל האופניים שעל הגשר היא אחת מהחוויות המומלצות בביקור בניו יורק, ובמיוחד אם תצעדו או תרכבו מברוקלין לעבר מנהטן אל מול גורדי השחקים של מנהטן התחתית, היפים ביום ובלילה. 

ובטרם תעלו על הגשר מברוקלין, בלו בצד המתפתח של הנהר – שכונת דמבו Dumbo שפירוש שמה ‘מתחת לגשרי מנהטן וברוקלין’. 

בשכונה תוססת זו של מחסנים ישנים מלבנים אדומות כדאי לבקר בשוק האוכל Time Out Market New York, להצטלם מול ניצבי גשר מנהטן הממסגרים את בניין האמפייר סטייט ברחוב וושינגטון ולטייל אורכה של הטיילת המפורסמת Brooklyn Bridge Park ממנה נופים נפלאים למנהטן וגם לגשר עליו תצעדו. 

איך מגיעים?

תחנת הסאבווי High St בה עוצרות רכבות A.C בקו הכחול מרוחקת פחות מעשר דקות הליכה ממתחם דמבו, וכך גם תחנת Clark St בה עוצרת רכבת 2 בקו האדום או תחנת York St בה עוצרת רכבת F של הקו הכתום. 
דרך נוספת ומהנה יותר להגיע לדמבו היא במעבורת הנהר ממעגן Wall St או East 34th Street. 
למנהטן כבר תחזרו ברגל או ברכיבה על אופניים על גבי גשר ברוקלין.

alt="גשר-ברוקלין-בשקיעה-ניו-יורק-למתחילים">

השדרה החמישית + כיכר וושינגטון

השדרה החמישית היא הרחוב הראשי של מנהטן ונקודת החלוקה בין מזרח למערב מנהטן וגם בית לאתרים רבים וחשובים, מסעדות וחנויות מסוגים שונים. 

לאורך השדרה המפורסמת הנמתחת מהקצה הצפוני בהארלם לקצה הדרומי בגריניץ’ וילג’ כיכרות ופארקים כמו פארק מרקוס גראווי, Grand Army Plaza, פארק בראיינט ופארק מדיסון סקוור.

מבנים אייקונים כמו בניין פלאטאיירון, בניין אמפייר סטייט, ספריית העיר ניו יורק, קתדרלת פטריק הקדוש, מגדל טראמפ ומרכז רוקפלר Rockefeller Center המפורסם בו זירת ההחלקה על הקרח ותצפית מרכז רוקפלר Top of The Rock.

לאורך השדרה, ובמיוחד בחלק הצמוד לסנטרל פארק, שוכנים מוזיאונים מעולים כמו מוזיאון דל בריו El Museo del Barrio לאומנות מודרנית, מוזיאון העיר ניו יורק, המוזיאון היהודי – The Jewish Museum, מוזיאון קופר יואיט לעיצוב, מוזיאון גוגנהיים עם המבנה המיוחד שלו ובחלק הדרומי יותר המוזיאון הלאומי למתמטיקה.

בקצה הדרומי של השדרה החמישית שוכנת לה כיכר וושינגטון Washington Square Park הידועה כמקום מפגש של כל הטיפוסים הצבעוניים של הוילג’ מימים ימימה. 

כאן תוכלו לצפות בשחקני רחוב, להאזין לנגנים וזמרים, לשבת על הדשא ולצפות בעוברים ושבים ובקשת וושינגטון מסוף המאה ה-19. 

איך מגיעים?

השדרה החמישית נמתחת לאורך של 11 קילומטרים כך שאין תחנת סאבווי אחת שיכולה לשמש אתכם בביקור בשדרה הזו. 

סביר להניח שתגיעו לכאן בכל מקרה ברגל במהלך שיטוט במרכז מנהטן או בסנטרל פארק.

ומכיוון שאין קו רכבת תחתית מתחת לשדרה, הקו הצהוב והקו הירוק מקבילים אליה בחלקה המרכזי ואפשר לרדת באחת מתחנות הקו ולהגיע בקלות לשדרה החמישית.

alt="בניינים-מגדל-פלאטאיירון-השדרה-החמישית">

מוזיאון המטרופוליטן לאמנות

המוזיאון הגדול ביותר בעיר ניו יורק הוא המוזיאון הגדול בעולם ואחד החשובים בעולם והוא גם המוזיאון המומלץ ביותר לביקור אם יש לכם זמן למוזיאון אחד מתוך המאות הפזורים בעיר הזו.

מוזיאון המטרופוליטן The Metropolitan Museum of Art, או בקיצור ‘המט’, שוכן בצדו המזרחי של הסנטרל פארק ממש על השדרה החמישית, והוא מוסד התרבות הראשי בניו יורק כבר משנת 1872. 

במוזיאון מוצגים למעלה משני מיליון מוצגים מתחום האמנות הקלאסית, האמנות העתיקה, האמנות האסייתית, האוקיאנית, האפריקנית, האסלאמית והמודרנית

אוסף האמנות המצרית העתיקה כולל מקדש מצרי, מקדש דנדור, שהובא בשלמותו ממצרים.

כמו כן המוזיאון מציג חדרים שעוצבו בידי האדריכל פרנק לויד רייט וכן אוסף גדול של כלי נשק ושריון.

ניתן לבלות יום שלם של שיטוט ב-19 אגפי המוזיאון אך גם אם תקדישו לו רק כמה שעות, עדיין תוכלו להנות מהחוויה התרבותית שהוא מספק למבקרים בו. 

איך מגיעים?

תחנת הסאבווי הקרובה ביותר למוזיאון היא תחנת 86th Street של הקו הירוק, 10 דקות הליכה מהמוזיאון. 

alt="חזית-מוזיאון-המטרופוליטן-ניו-יורק">

הסנטרל פארק + כיכר קולומבוס

כשמסתכלים במפה של מנהטן בולט המלבן הירוק הגדול בליבו של האי – הסנטרל פארק Central Park.

הסנטרל פארק שאורכו 4 קילומטרים ורוחבו 800 מטרים הוא אולי הפארק המפורסם בעולם והריאה הירוקה של ג’ונגל הבטון שהוא ניו יורק כבר מאז 1856. 

הכניסה הנאה ביותר לפארק העירוני של מנהטן שער הסוחרים Merchant’s Gate שבכיכר קולומבוס Columbus Circle הממוקמת בהצטלבות הרחובות השדרה השמינית, ברודווי ורחוב 59 מערב. 

בלב מעגל התנועה ניצב פסלו של כריסטופר קולומבוס על עמוד בגובה 21 מטרים שהוצב כאן בשנת 1892 לרגל חגיגות 400 השנים להגעתו של קולומבוס ליבשת אמריקה. 

על הכיכר, שהיא נקודת האפס למדידת מרחקים לניו יורק חולשים המגדלים התאומים של מרכז טיים וורנר.

רדו לשוק התת קרקעי Turnstyle Underground Market, הצטיידו במאפים, אוכל, שתייה ושמיכת פיקניק וכנסו לפארק. 

חלפו על פני הקרוסלה הידועה של הפארק ובית המחלבה The Dairy אל מדשאת הכבשים Sheep Meadow שהיא המקום המושלם לפיקניק בתוך הירוק ואל מול נוף מגדלים. 

לאחר ששבעתם טיילו לאורך טיילת הסופרים The Mall and Literary Walk אל מזרקת בית חסדא Bethesda Fountain אותה מעטר מלאך מכונף השוכנת לגדות האגם בו שטות סירות משוטים. 

אתרים מפורסמים אחרים בסנטרל פארק הם שדות התות Strawberry Fields – מתחם ההנצחה לג’ון לנון, יער The Ramble וטירת Belvedere Castle

איך מגיעים?

אם אתם רוצים להתחיל את הטיול שלכם בסנטרל פארק בכיכר קולומבוס, תחנת הסאבווי 59 St Columbus Circle היא נקודת ההתחלה המושלמת, חולפים בה קווים רבים כמו הקו הכחול והכתום עם רכבות A.B.C.D וגם הקו האדום עם רכבות 1.2

כמובן שניתן להיכנס לפארק מנקודות רבות ברגל ולאורך חלקו המערבי של הפארק יש 6 תחנות סאבווי שונות [59-110]. 

alt="עצים-גשר-נחל-סנטרל-פארק">

הגרנד סנטרל + מרפסת התצפית SUMMIT

ניו יורק שופעת באתרים אייקונים שהופיעו בסרטים והפכו מוכרים ברחבי העולם, ותחנת הרכבת גרנד סנטרל Grand Central Terminal אינה יוצאת דופן. 

זו תחנת הרכבת עם מספר הרציפים הגדול בעולם והיא שוכנת במרכז מנהטן כבר מאז סוף המאה ה-19. 

המבנה המרשים הנוכחי נבנה כאן בראשית המאה ה-20 ומאז היא מעטרת את שדרות פארק ביופי הקלאסי שלה. 

אין צורך לקחת רכבת בשביל לבקר בגרנד סנטרל, היכנסו לאולם המרכזי רחב הידיים והרימו את הראש לתקרה המצויירת המתארת את גרמי השמיים, אם כי בכיוון הפוך לכיוונם במציאות. 

התרשמו מנברשות הענק התלויות מעל המסדרונות של התחנה ורדו לשוק האוכל המקסים שתחת תחנת הרכבת. 

צמוד לתחנה ממערב מתנשא גורד השחקים שהוא תוספת חדשה לקו הרקיע של ניו יורק – One Vanderbilt

גולת הכותרת של גורד השחקים היא מרפסת התצפית שבראשו  SUMMIT One Vanderbilt, מרפסת התצפית החדשה ביותר בעיר. 

במרפסת לה חלונות זכוכית ענקיים המאפשרים צפייה בעיר מכל כיוון וללא הפרעה נקודת מבט מדהימה דרומה למגדל האמפייר סטייט ומגדל החירות, מזרחה אל מגדל קרייזלר, מערבה על ההדסון יארד וצפונה על מגדלי המגורים הדקיקים של רחוב סנטרל פארק סאות’ והפארק העירוני. 

מרפסת התצפית הזו היא גם חגיגה לאוהבי אומנות ועיצוב מכיוון שאלו פזורים כאן להנאת המבקרים. 

ואין ספק שביקור במרפסת החדשנית היא סיום נפלא לטיול בעיר המלהיבה בעולם. 

איך מגיעים?

תחנת הסאבווי Grand Central – 42 St משרתת את הקווים הירוק והסגול וגם את קו S שמחבר את התחנה לטיימס סקוור.

כמובן שקל מאוד להגיע לכאן גם ברגל במהלך כל שיטוט במרכז מנהטן.

alt="עצים-גשר-נחל-סנטרל-פארק">

ניו יורק המדהימה מלאה באטרקציות ומקומות מרתקים לבקר בהם.

בקלות ניתן לבלות בה אפילו חודשים, אך מכיוון שלרובנו הזמן קצוב והטיול קצר – צריך להתחיל ממשהו, בתקווה שעוד נחזור לבקר בניו יורק בעתיד ונחקור עוד פנים שלה. 

ניו יורק למתחילים מציע לכם את רשימת החובה בביקור בעיר, וממנה תוכלו להמשיך ולקרוא על עוד ועוד מקומות בעיר המיוחדת. 

alt="מפת-אתרים">

אנו מציעים גם תכנון טיול מפורט בעיר ניו יורק (ובאמריקה בכלל) שיסדר לכם את הימים בעיר בצורה אופטימלית, כולל מפה אינטראקטיבית של העיר ניו יורק עם כל האתרים ומידע עליהם, המסעדות השוות, מקומות הבילוי והחנויות המיוחדות. 

alt="תמונת-תודה-לפנייה">

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו את הניוזלטר ועדכונים לטיולים בצפון אמריקה

alt="בולים-ארצות-הברית'">