הבלו רידג’ פארקווי Blue Ridge Parkway – מסע על הרכס הכחול של האפלצ’ים

בלו רידג' פארקווי Blue Ridge Parkway - מסע על הרכס הכחול של האפלצ'ים

הבלו רידג' פארקווי Blue Ridge Parkway מתפתל לאורך 755 קילומטרים לאורך עמוד השדרה של הרכס הכחול, שרשרת הרים מרכזית שהיא חלק מהרי האפלצ'ים, והוא אחד הכבישים היפים והפופולריים בארצות הברית, המושך אליו מיליוני מבקרים מדי שנה.

alt="הבלו-רידג'-פארקווי">

העבודות לסלילתו של הבלו רידג’ פארקווי החלו בימי השפל הגדול בשנות השלושים של המאה הקודמת על מנת לספק עבודה לתושבי האזור, עבודה אכן הייתה אך סלילת הכביש הביאה לעקירת תושבים, הפקעת אדמות והגבלות על החקלאות והתעשייה לאורך הכביש החדש, נתון מדהים הוא שהפרויקט כולו נמשך 52 שנים, וקטע הכביש האחרון נסלל רק בשנת 1987.
הבלו רידג’ פארקווי מתחיל בווירג’יניה ומסתיים בצפון קרוליינה, ומציע נופים עוצרי נשימה של הרים, יערות ועמקים לאורך הדרך, ועם כל פיתול וקימור חד מתגלים נוף מיוחד שמשתנה עם עונות השנה.
בקצהו הצפוני שוכן הפארק הלאומי שננדואה, המרוחק כשעה וחצי נסיעה בלבד מוושינגטון הבירה, ואילו בקצהו הדרומי שוכן הפארק הלאומי גרייט סמוקי מאונטיינז המרוחק 3 שעות נסיעה מנאשוויל, טנסי או אטלנטה ג’ורג’יה, מושלם לכל מי שרוצה לטייל לאורך הכביש המרהיב הזה ולהתחבר לטבע המיוחד של רכס האפלצ’ים.

בטיול שלנו לאורך הבלו רידג’ פארקווי חלפנו בין נקודות תצפית למפלים, בין אגמים למערות ובין פסגות הרים למבשלות בירה מהנות, ותוך כדי טיול רגלי בין העצים לבירה קרה כתבנו לכם את המדריך לטיול מושלם לאורך הבלו רידג’ פארקווי. 

alt="הבלו-רידג'-פארקווי-הרים">
  • כתבה זו מכילה קישורים למלונות ואטרקציות. הזמנת כרטיסים למקומות לינה ואתרים דרך קישורים אלו מזכה אותנו בעמלה צנועה ללא תוספת עלות לך ומסייעים לנו להביא לכם את המידע העדכני ביותר לחוויה מושלמת בצפון אמריקה.

זהו המדריך שלנו לטיול לאורך הבלו רידג' פארקווי מצפון לדרום, היכן כדאי לכם לבקר, לשתות, לאכול ולישון

החלק הצפוני - ממעבר ההרים רוקפיש Rockfish Gap עד רואנוק Roanoke

היכן שהכביש הנופי סקיילין החוצה את הפארק הלאומי שננדואה, סמוך לעיירה Afton ולכביש המהיר החוצה את ההרים – כביש 64 מסתיים, מתחילה דרך הבלו רידג’ פארקווי. 

לאחר שהגעתם אל הכניסה הצפונית לבלו רידג’ פארקווי כנסו לביקור במרכז המבקרים Rockfish Gap Tourist Information Center למידע עדכני על התנאים בכביש בו אתם הולכים לנסוע והצטיידו במפה, אם ההתרגשות בשיאה הורידו את הלחץ על כוס בירה קרה במבשלת הבירה Blue Mountain Brewery המרוחקת כעשר דקות נסיעה ממרכז המבקרים, אבל אל תשתו יותר מדי.. 

אפשרות לינה 👈 הגעתם מאוחר מידי בשביל לצאת לדרך? בלו את הלילה בעיירה הסמוכה Waynesboro, אנו ממליצים על מלון Residence Inn by Marriott או Grey Pine Lodge

1.5 מייל לתוך הכביש ממוקמת נקודת התצפית Rockfish Valley Overlook, עצרו והשקיפו על נוף עמק רוקפיש וההרים ממול. 

אוהבים ארמונות? בקרו בבית האחוזה המרהיב של Swannanoa עם פאר אירופאי בלב ההרים הכחולים. 

המשיכו דרומה ועצרו בנקודת התצפית Humpback Gap Overlook ממנה מתחיל שביל הליכה קצר לערימת סלעים שמהם נוף נפלא להרים. 

4.8 מיילים דרומה משם ממוקמת נקודת התצפית Ravens Roost Overlook שמומלץ לעצור בה לתצפית על עמק שננדואה והר טורי. 

אוהבים יין ונוסעים בכביש בסוף השבוע? תנו גיחה ליקב 12 Ridges Vineyard שהיינות המשובחים שבו והנוף הם שילוב קטלני. 

את היין אפשר להמיר במסלול הליכה, ועשר דקות נסיעה מזרחה מהכביש שוכנים מפלי Crabtree Falls אליהם מוביל שביל שאורכו קילומטר אחד בלבד. 

אפשרות לינה 👈 אם התחלתם את היום מאוחר ואתם מעדיפים לסיים את יום הטיול שלכם כבר עכשיו, סעו מערבה למלון הנהדר Steeles Tavern Manor ובלו בו את הלילה.

alt="מפלי-אוטר-קריק">

שובו לכביש הבלו רידג’ פארקווי וסעו דרומה 36 מייל אל Otter Lake Waterfalls, המפל אמנם מלאכותי אך מדרגות האבן שעליהן צונחים המים חינניים ביותר. 

במרחק קצר על נהר הג’יימס ממוקם מרכז המבקרים James River Visitor Center בו תוכלו לראות את תאי השייט שנבנו בנהר הסמוך באמצע המאה ה-19 ואפשרו לחצות את רכס ההרים ממזרח למערב. 

גיחה של 26 קילומטרים מהכביש מערבה תוביל אותך אל פארק המדינה Natural Bridge בו קשת אבן ענקית בגובה 66 מטר ורוחב 27 מטר שנחצבה באופן טבעי על ידי הנהר, בפארק כמה מסלולי הליכה והוא אתר טבע נהדר שכבר במאה ה-18 הוכר ככזה על ידי נשיא ארצות הברית תומס ג’פרסון. 

נקודת העצירה הבאה על כביש הבלו רידג’ פארקווי היא Thunder Ridge Parking Area במייל 74.7, במגרש החנייה עובר שביל האפלצ’ים הנודע, ואם תלכו עליו 300 מטרים תגיעו למרפסת אבן שתעניק לכם מבט של 180 מעלות על עמק ארנולד והרחק עד פארק הקשת הטבעית. 

נקודת תצפית יפה נוספת על עמק ארנולד היא Arnold Valley Overlook כמה מיילים דרומה. 

בצומת כביש 43 והבלו רידג’ פארקווי ממוקם מרכז המבקרים Peaks of Otter Visitor Center, סמוך לאגם הקטן והפוטוגני. 

אפשרות לינה 👈 אם הלודג’ שעל האגם נראה לכם מקום נהדר ללינת לילה, אתם לא טועים. Peaks of Otter Lodge הוא מלון כפרי מקסים ממש על הכביש. פנו אלינו לבדיקת זמינות ומחיר מנצח.

אם בחרתם לבלות את הלילה סמוך לאגם, סעו אל קצה Sharp Top Mountain למבט בלתי נשכח על השקיעה או הזריחה, ועם נוף של 360 מעלות, הנוף פה מרהיב ביופיו. 

בהמשך הדרך דרומה שוכנות נקודות התצפית Mills Gap, תצפית Pine Tree Overlook עם נוף לעמק ולהרים, Taylor Mountain Overlook ממנו נוף להר טיילור ונקודת התצפית לכיוון מערב The Great Valley Overlook המעניקה מבט על העמק הגדול בין ההרים הכחולים להרי אלגני ששניהם חלק מרכס האפלצ’ים.

14 מיילים דרומה, על שפת נהר רואנוק, נקודת התצפית Roanoke River Overlook מעניקה הצצה לנהר זה הסמוך לעיר בה נגמר חלקו הצפוני של הבלו רידג’ פארקווי.

רואנוק Roanoke

רואנוק היא עיר נהדרת לעצירת לילה במהלך נסיעה בבלו רידג’ פארקווי, היא סמוכה ממש לכביש הנופי ויש בה שפע של אפשרויות לינה, הסעדה ומוקדי עניין. 

מה יש לעשות ברואנוק? פארק Mill Mountain Park הוא נקודת התחלה נהדרת לביקור בעיר, מהכוכב המפורסם Mill Mountain Star נשקף נופה של רואנוק וסביבותיה ועל ההר ישנו גן פרחים וגן חיות. 

במרכז העיר בקרו במוזיאון האמנות Taubman Museum of Art, במוזיאון תחבורה Virginia Museum of Transportation או במוזיאון הפינבול Roanoke Pinball Museum ואל תשכחו את שוק האיכרים הנהדר Roanoke City Market.

alt="נוף-רואנוק-בשקיעה">

מקומות לינה מומלצים ברואנוק כוללים את SpringHill Suites by Marriott Roanoke שהוא מלון סוויטות נהדר עם חדרים גדולים למשפחות עם נוף לנהר, The Liberty Trust מלון היסטורי במרכז העיר עם הרבה אופי, מלון Hotel Roanoke & Conference Center, Curio Collection by Hilton מבית רשת הילטון המעולה עם תג מחיר גבוה.
מלון Holiday Inn Express & Suites שמתאים למשפחות והאורחן
Shirley’s Bed and Breakfast שאנחנו אהבנו במיוחד.

Booking.com

החלק המרכזי - מרואנוק Roanoke עד בלואינג רוק Blowing Rock

עזבו את רואנוק ועלו חזרה על הבלו רידג’ פארקווי, למבט אחרון על העמק עצרו בתצפית Roanoke Valley Overlook.

אפשרות לינה 👈 אם בחרתם שלא לבלות את הלילה ברואנוק, Bent Mountain Lodge הוא B&B קטן וכפרי על אם הדרך. 

נקודת התצפית Devils Backbone Overlook תעניק לך מבט מזרחה, ואילו תצפית Pine Spur Overlook תעניק מבט לעמק בלקווטר וגם פיסת היסטוריה, בתקופת ההפרדה הגזעית בדרום היה זו אחת מתצפיות הנוף היחידות שבהן ללא לבנים היה מותר לעצור. 

25 מיילים דרומה, נקודת התצפית The Saddle Overlook היא מהיחידות שמעניקות נוף של 360 מעלות, למערב ומזרח. 

חלפו על פני מרכז המבקרים Rocky Knob Visitor Center ועצרו במגרש החנייה של Twelve O’Clock Knob Overlook ממנו נוף נהדר ושביל הליכה ארוך של 28 קילומטרים היורד מטה אל קניון Rock Castle Gorge

אם אתם מעדיפים יין על פני הליכה ארוכה, עצרו ביקב Villa Appalaccia Winery, רק שימו לב שהוא סגור בימים שני ושלישי. 

לא רחוק מהיקב ממוקם האתר ההיסטורי Mabry Mill בו טחנת קמח ציורית מעץ לשפת אגמון ומתקנים לייצור וויסקי מחתרתי בתקופת היובש. 

סעו 1.8 מיילים דרומה ועצרו בבית הקפה הנהדר Primitive Coffee Farm Market Bakery, אנחנו ממש אהבנו את נקודת העצירה הזו, בזכות הקפה המשובח והמאפים, שוק האיכרים וחנות המתוקים Nancy’s Candy Company

ממשיכים דרומה 32 מיילים ומגיעים אל מרכז המוזיקה The Blue Ridge Music Center, ההרים הכחולים וכביש הבלו רידג’ פארקווי מוזכרים בשירים רבים שהמפורסם בהם הוא ‘Take Me Home, Country Roads’ של ג’ון דנבר. 

מוזיקת הקאנטרי המיוחדת לאזור היא הדבק שמחבר את תושבי ההרים, ומרכז המוזיקה מציג בגאווה את ההיסטוריה המוזיקלית של ההרים. 

נסיעה קצרה דרומה ותגיעו לגבול וירג’יניה וצפון קרוליינה, המשיכו אל תצפית High Piney Spur הפונה מזרחה ובהמשך הדרך נקודת התצפית Air Bellows Overlook תעניק לך מבט לצפון. 

רעבים? עצרו במסעדת The Bluffs עם המטבח הדרומי. 

שבעת? המשיכו אל Alligator Back Overlook, מכאן מרפסת תצפית יפה מאבן, אך לנוף המשובח באמת יש ללכת 1.3 ק”מ בתוך היער. 

45 מיילים דרומה, תצפית Thunder Hill Overlook פונה לכיוון מזרח, ולכן היא נקודה מדהימה לצפות בזריחה, מה שיתאפשר לך אם תשנו בעיירה הסמוכה – בלואינג רוק.

alt="טחנה-ישנה-הבלו-רידג'-פארקווי">

בלואינג רוק Blowing Rock

בלואינג רוק היא עיירה מקסימה שבה כמה מוקדי עניין, Doc’s Rocks Gem Mine הוא מכרה ישן שבו אפשרות לרדת למכרה ותצוגת מאובנים – מעולה לילדים.

מוזיאון Blowing Rock Art & History Museum יספר לך על ההיסטוריה של העיירה תוך כדי תצוגה של אמנות יפה.

סלע The Blowing Rock שהעניק את שמו לעיירה ממוקם כמה דקות נסיעה דרומית לעיירה, יש כאן מרכז מבקרים ושביל סלול המוביל אל נקודת תצפית מרהיבה בראש הסלע, אך התלבשו היטב, השם מרמז על הרוחות העזות הנושבות כאן. 

גם חובבי הקניות ימצאו את מבוקשם בעיירה בלואינג רוק עם מרכז קניות Shoppes on the Parkway.

כמה מקומות לינה שאנו ממליצים עליהם בבלואינג רוק כוללים את Swiss Mountain Village הכולל סדרת בקתות מאובזרות לשפת אגם קטן דרומית לעיירה , מלון Chetola Resort הוא מלון יוקרתי ומפואר במרכז העיירה ומלון יוקרתי נוסף הוא The Manor.
מלון Meadowbrook Inn הוא אלטרנטיבה זולה הרבה יותר וגם מלון Blowing Rock Inn
Mountainaire Inn & Log Cabins הוא מלון כפרי שאנחנו אהבנו במיוחד ובית ההארחה Homestead Inn and Cottages הוא B&B נהדר.

alt="נוף-מבלואינג-רוק">

החלק הדרומי - בלואינג רוק Blowing Rock עד צ'ירוקי Cherokee

החלק הדרומי והאחרון של הבלו רידג’ פארקווי כולו בקרוליינה הצפונית, ולדעת רבים הוא החלק היפה ביותר של הכביש הנופי. 

צאו מבלואינג רוק ועלו חזרה על הבלו רידג’ פארקווי, עצרו בפארק Moses H. Cone Memorial Park בו בית האחוזה של מוזס קון, יזם טקסטיל ופילנתרופ שאהבתו לטבע הביאה אותו להקים בשנת 1901 את האחוזה בת 20 חדרים בסגנון התחייה הקולוניאלית שממנה נוף מופלא של ההרים. 

נקודת העצירה הבאה היא פארק Julian Price Memorial Park, צאו כאן להליכה סביב האגם לחילוץ עצמות והנאה מהשקט. 

7.5 מיילים דרומה, נקודת התצפית Yonahlossee Overlook היא הטובה ביותר למבט על גשר Linn Cove Viaduct שהוא ללא ספק הסמל של הבלו רידג’ פארקווי. 

חצו את הגשר וסעו 10 דקות מהכביש אל פארק המדינה Grandfather Mountain State Park בו כמה מסלולי הליכה והגשר התלוי Mile High Swinging Bridge.

סעו חזרה לכביש הנופי והמשיכו דרומה אל Beacon Heights Overlook Trail בו מסלול הליכה קצר לנקודת התצפית. 

בצומת הבלו רידג’ פארקווי וכביש 221 שוכנת העיירה הקטנה לינוויל פולס Linville Falls שכדאי לעצור בה, בקרו במרכז המבקרים Linville Falls Visitor Center וממנו צעדו בשביל המוביל אל מפלי לינוויל.

6 ק”מ דרומית לעיירה שוכנת מערת Linville Caverns, Inc, אחת מהמערות הרבות ברכס ההרים שניתן לבקר בהן. 

לאוהבי החיים הטובים, צפונית לעיירה ניצב היקב הציורי Linville Falls Winery הפתוח מידי יום צהריים עד ערב. 

אפשרות לינה 👈 מקום לינה מעולה בלינוויל הוא Linville Falls Lodge & Cottages.

alt="נוף-מלינוויל-גורג'-הבלו-רידג'-פארקווי">

באחד מפיתולי הכביש ממוקמת נקודת התצפית הנהדרת Bear Den Overlook ולא רחוק ממנה תצפית North Cove Overlook הפונה דרומה. 

עסקי המכרות היו בעבר המנוע הכלכלי בחלק זה של ארצות הברית, ואכן אוצרות רבים מסתתרים תחת הרי האפלצ’ים, מוזיאון המינרלים של צפון קרוליינה Museum Of North Carolina Minerals מעניק הסבר מפורט לאוצרות הטבע שנמצאו כאן. 

אפשרות לינה 👈 התעייפתם מהדרך? Skyline Village Inn הוא מלון קטן וחינני על אם הדרך.

3.5 מיילים ממוזיאון המינרלים שוכן אזור ‘שוויצריה הקטנה’ Little Switzerland בו בית הקפה הנהדר Switzerland Cafe וגם המכרה והמוזיאון Emerald Village שביקור בו מומלץ מאוד. 

שובו לכביש ועצרו בתצפית Three Knobs Overlook המייצגת את כל מה שיפה בתצפיות של הבלו רידג’ פארקווי עם נוף מצוין להרים, רכסים, עמקים ואפילו חוות חקלאיות. 

זמן לפעילות, ומסלול ההליכה למפלי Crabtree Falls מייל אחד לאחר נקודת התצפית הוא המסלול המושלם, 4.2 ק”מ של מסלול מעגלי בטבע הנהדר של הבלו רידג’ עם מפל בגובה 18 מטרים. 

מסלול הליכה מומלץ נוסף יוצא מחניון נקודת התצפית Craggy Dome Overlook, השביל אורכו 2 ק”מ בלבד ובסופו נוף מדהים. 

עצרו גם במרכז המבקרים הקטן Craggy Gardens Visitor Center ובאתר הפיקניק הנפלא Craggy Gardens Picnic Area

נקודת התצפית Tanbark Ridge Overlook תעניק לך נוף של 180 מעלות והיא יפה במיוחד בחודשי הסתיו. 

5.3 מיילים דרומה ממוקם המרכז לאמנות עממית Folk Art Center, אחת משתי חנויות מלאכה ואומנות עממית, כאן תמצאו תכשיטים, תיקים, אמנות עממית, כלי זכוכית, גילופי חימר ועץ, ושאר מלאכת יד, כולם מיוצרים על ידי חברי הגילדה, רובם מאזור הרי האפלצ’ים.

מרכז המבקרים Blue Ridge Parkway Visitor Center הוא הגדול מסוגו לאורך הכביש, וגם נקודת הגיחה לעיר אשוויל כשלעצמה שווה ביקור. 

אשוויל Asheville

אשוויל שונה מיתר הערים בדרום בזכות אורח החיים האלטרנטיבי שלה שמתרכז באומנות, אורח חיים בריא והרבה בירה. 

אטרקציות במרכז העיר כוללות את מוזיאון הפינבול Asheville Pinball Museum בו מאות ממכונות המשחק הישנות, רובע האמנים לאורך הנהר River Arts District, סדנת הזכוכית המרהיבה Lexington Glassworks, בית העירייה Asheville City Hall בסגנון הארט-דקו, גלריות אמנות רבות ומבשלות בירה לרוב כמו מבשלת הבירה DSSOLVR ומבשלת הבירה Asheville Brewing Company.

בקרו גם באחוזת בולטימור Biltmore Estate, הבית הפרטי הגדול בארצות הברית שפתוח לקהל, אחוזה מדהימה שנבנה על ידי ג’ורג’ וושינגטון ונדרבילט השני בין השנים 1889-1895.

Booking.com

מקומות לינה מומלצים באשוויל הם מלון Aloft Asheville במבנה חדש בלב העיר, עם חדרים טובים וגג עליו בריכת שחייה ומקומות לשבת בנחת מול נוף העיר וההרים, את מלון Foundry Hotel של רשת הילטון במבנה תעשייתי לשעבר מלבנים אדומות שהפך למלון נהדר עם אווירה מחוספסת אך יוקרתית.
בצד השני של מרכז העיר, מלון DoubleTree by Hilton הוא מלון מעולה למשפחות עם סוויטות גדולות, בריכת שחייה וגם נוף לבלו רידג’.
ליוקרה בסגנון המאה ה-19 נסו את Grand Bohemian Hotel Asheville, Autograph Collection השוכן מדרום לעיר או לחיבור עם הטבע במלון שיחזיר אתכם בזמן לאמצע המאה הקודמת נסו את The Omni Grove Park Inn שגם הוא יוקרתי מאוד.

TownePlace Suites by Marriott ממוקם צפונית מרכז העיר על ידי הכביש המהיר המוביל לבלו רידג’ פארקווי ובו סוויטות מרווחות,  גם Haywood Park Hotel הוא מלון טוב ומרווח במרכז העיר. 

בשכונת בולטימור וילג’ המקסימה ממוקם מלון Home2 Suites by Hilton עם חדרים גדולים למשפחות,  בלב הטבע שוכנות הבקתות של Asheville Cabins of Willow Winds ומלון הילטון Hilton Asheville Biltmore Park ממוקם דרומית לעיר והוא מאוד נוח במרחק קצר מהכביש הנופי.

אמנם פארק המדינה Chimney Rock State Park אינו ממוקם על הבלו רידג’ פארקווי אלא 32 קילומטרים דרומית מערבית לכביש ולעיר אשוויל, אך הוא אתר טבע שמשתלם למענו לסטות מכביש, מראש סלע הארובה נוף מטורף מצוק דרמטי בגובה של כמאה מטרים אליו ניתן להעפיל במדרגות או במעלית אליה מגיעים לאחר הליכה קצרה במנהרה החצובה בסלע.

שובו לבלו רידג’ פארקווי וסעו דרומה אל נקודת התצפית Big Ridge Overlook ממנה מבט עמוק על ההרים הנערמים אחד על השני ונראים מדהים, במיוחד בשעות אחר הצהריים. 

נקודות התצפית שאנו ממליצים לעצור בהן בקטע זה של הכביש כוללות את Mills River Valley Overlook המאפשרת מבט גם מזרחה וגם מערבה, Funnel Top Overlook עם מבט פנורמי סוחף, Pounding Mill Overlook ייחודית בכך שמאפשרת מבט על הפארקווי עצמו מתפתל בין הפסגות, מנקודת התצפית View Looking Glass Rock Overlook תוכלו להביט בגוש הסלע החשוף המכונה ‘סלע הזכוכית’ ונקודת התצפית East Fork Overlook שמדהימה במיוחד בתקופת השלכת אז היערות משנים את צבעם ומעטרים את ההרים במרבד כתום אדום צהוב. 

זמן למסלול רגלי, ושביל ההליכה Graveyard Fields Loop Trail הוא בחירה נהדרת, 4.8 קילומטרים של שביל מעגלי שיוביל אתכם למפלי Second Falls.

alt="הרים-יערות-הבלו-רידג'-פארקווי">

חצו את מנהרת Devil’s Courthouse Tunnel, אחת מ-26 המנהרות שלאורך הדרך ועצרו בבית המשפט של השטן Devil’s Courthouse ממנו יוצא שביל הליכה שאורכו 1.6 ק”מ אל ראש Devil’s Courthouse.

מסלול הליכה נוסף שאהבנו מאוד הוא המסלול המעגלי Richland Balsam Nature Loop Trail המטפס לגובה של 1950 מטרים, השני בגובה לאורך הכביש ומוביל אל ביתה של מערכת אקולוגית אלפינית ייחודית של עצי אשוח, משהו שהיינו מצפים למצוא בקולורדו ולא בצפון קרוליינה.

נקודת התצפית Grassy Ridge Mine Overlook מעניקה כמובן נופים יפים אך יש בה גם שולחן פיקניק שאם הוא לא תפוס מהווה מקום נחמד לעצירת אוכל. 

בהמשך הדרך הכביש פונה מערבה ויש בו עיקולים חדים, פנו באחד העיקולים אל מגרש החנייה של מרכז המבקרים Waterrock Knob Visitor Center ממנו מוביל שביל קשה באורך  1.6 ק”מ אל תצפית Waterrock Knob Overlook ממנה תראו נוף ממש יפה, כזה ששווה את הטיפוס.

המשיכו בנסיעה מערבה ועצרו בנקודת התצפית Thunder Struck Ridge Overlook המעניקה מבט על עמקים והרים בואכה הרי הגרייט סמוקי, זו גם נקודת התצפית האחרונה לפני העיירה צ’ירוקי. 

במפגש הבלו רידג’ פארקווי וכביש 19 פנו שמאלה אל מפלי סוקו Soco Falls, ממגרש החנייה הקטן מוביל מסלול למפל הפוטוגני. 

שובו לכביש וסעו 13 מיילים אל הקצה הדרומי של הבלו רידג’ פארקווי והעיירה צ’ירוקי. 

alt="מפלי-סוקו">

צ'ירוקי Cherokee

העיירה הקטנה שנקראת על שם השבט האנדיאני שפעם חי כאן עדיין משמרת את ההיסטוריה של הילידים, תוכלו לגלות את העבר שלהם במוזיאון האינדיאנים Museum of the Cherokee Indian וגלריית האומנות של השבטים Qualla Arts and Crafts Mutual Co-Op.

צ’ירוקי היא גם מקום מעולה ללון בו לפני שממשיכים אל הפארק הלאומי גרייט סמוקי מאונטיינז, מקומות לינה מומלצים בצ’ירוקי הם Great Smokies Inn שהוא מלון כפרי פשוט וטוב בלב העיירה, Super 8 by Wyndham מלון רשת נחמד, מוטל מקסים על הנהר הוא River’s Edge Motel, בחלק הדרומי של העיירה הוא אופציה נהדרת עם חדרים גדולים ונקיים ממוקם מלון Econo Lodge, מלון Cherokee Grand Hotel הוא אופציה משתלמת אחרת, אתר נופש עם קזינו הוא Harrah’s Cherokee Casino Resort ומעבר לכביש ממוקם מלון Stonebrook Lodge.

Booking.com

כמה זמן להקדיש לטיול לאורך הבלו רידג' פארקווי?

אם תסעו ללא הפסקה לאורך הבלו רידג’ פארקווי תגמאו את 755 הקילומטרים שלו בערך ב-15 שעות רציפות של נהיגה, אבל מכיוון שאין שום סיבה לעשות זאת אנו ממליצים להקדיש לכביש הנופי המיוחד הזה לפחות שלושה ימים מלאים, לפי המקטעים אותם פירטנו. 

אם יש לכם יותר זמן, בקלות אפשר לבלות עוד יום-יומיים לאורך הבלו רידג’ פארקווי ולהתענג על הנופים ומגוון האטרקציות שלאורכו. 

אם תוסיפו את שלושת הימים לאורך הכביש לביקור בן יומיים בפארק הלאומי שננדואה ושלושה ימים בפארק הלאומי גרייט סמוקי מאונטיינז תקבלו 8 ימים של טיול נפלא לאורך רכס האפלצ’ים. 

איך מגיעים לבלו רידג' פארקווי?

מייל 0 של הבלו רידג’ פארקווי שוכן במעבר ההרים רוקפיש Rockfish Gap בוירג’יניה, על הכביש המהיר I-64 המרוחק שעה וחצי נסיעה מבירת וירג’יניה ריצ’מונד, שעתיים וחצי מוושינגטון הבירה וצמוד לכביש סקייליין דרייב Skyline Drive החוצה את הפארק הלאומי שננדואה

לאורך הבלו רידג’ פארקווי כמה כבישים החוצים אותו כמו כביש 60 ליד העיירה Buena Vista, כביש 460 ליד העיר רואנוק, הכביש המהיר I-77, הכביש המהיר I-40 הצמוד לעיר אשוויל ומרוחק שעתיים נסיעה משארלוט צפון קרוליינה ומסתיים במייל 469 בעיירה צ’ירוקי

צ’ירוקי צמודה לכניסה המזרחית לפארק הלאומי גרייט סמוקי מאונטיינז והכיבש החוצה אותו Newfound Gap Rd ומרוחקת כשעתיים נסיעה לעיר נוקסוויל בטנסי וכ- 3 שעות נסיעה מאטלנטה גורג’יה. 

alt="מפת-הבלו-רידג'-פארקווי">

מתי הוא הזמן הטוב ביותר לטייל לאורך הכביש?

הזמן הטוב ביותר לנסוע בכביש הבלו רידג’ פארקווי הוא בין מהאביב עד הסתיו. 

מזג האוויר נעים והסיכוי שחלקים בכביש יהיו סגורים נמוך בהרבה מאשר בחודשי החורף. 

הסתיו, באוקטובר ותחילת נובמבר, היא התקופה העמוסה ביותר אז באים המונים לצפות בשלכת צובעת את הבלו רידג’ בצבעים עזים, ורכס זה הוא המתחרה לסתיו של ניו אינגלנד. 

הסתיו אמנם היא תקופת שיא אך הבלו רידג’ פארקווי יפה כל השנה, ואפילו בחורף יפה לטייל כאן.

באביב, החל מסוף מרץ באזורים הנמוכים ועד אוקטבר בפסגות ישנה פריחה מרהיבה, ביוני זוהרות הגחלילות ומאירות את הלילות ביערות ההרים ובקיץ ההרים הם מפלט מהחום והלחות של העמקים ותקופה נהדרת להיכנס לנחלים ולשחות בבריכות המפלים שלאורך הכביש.  

alt="הבלו-רידג'-פארקווי-בשלכת-של-הסתיו">

הבלו רידג' פארקווי הוא רוד טריפ חלומי, שילוב בין טבע מרהיב, תרבות מסקרנת, אוכל טוב ואירוח דרומי משובח.

alt="תמונת-תודה-לפנייה">

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו את הניוזלטר ועדכונים לטיולים בצפון אמריקה

alt="בולים-ארצות-הברית'">