וירג’יניה, מדינת הדמיניון הישן Virginia, Old Dominion

וירג'יניה , גלו את מדינת הדמיניון הישן

alt="שלט-ברוכים-הבאים-לוירג'יניה-לאוהבים">
  • כתבה זו מכילה קישורים למלונות אטרקציות ואמצעי תחבורה. הזמנת מקומות לינה, כרטיסים לאתרים ורכב דרך קישורים אלו המסומנים באדום מזכה אותנו בעמלה צנועה ומסייעת לנו להביא לכם את המידע העדכני ביותר לחוויה מושלמת בצפון אמריקה.

וירג'יניה שהמוטו שלה הוא 'וירג'יניה לאוהבים' באמת שייכת לאוהבים, של היסטוריה אמריקאית, חופי רחצה, תרבות האפלצ'ים ונהרות פראיים שזורמים בחופשיות לאוקיינוס האטלנטי. וירג'יניה שהייתה בית למתיישבים האנגלים הראשונים ביבשת הוציאה מתוכה 8 נשיאים, יותר מכל מדינה אחרת בארצות הברית ושיחקה תפקיד מפתח במהפכה האמריקאית ומלחמת האזרחים, ולכן היא מכונה גם 'מדינת הנשיאים'. היום וירג'יניה מציעה פסיפס מרתק של שדות קרב ישנים, חופים, מוזיאונים והרים ויש שפע של סיבות לשלב אותה בכל טיול שלכם בחוף המזרחי של ארצות הברית.

היכן וירג'יניה ממוקמת?

וירג’יניה ממוקמת בחופה המזרחי של ארצות הברית וגובלת במערב וירג’יניה ומרילנד בצפון, באוקיינוס האטלנטי במזרח, בצפון קרוליינה וטנסי בדרום ובקנטקי במערב.

צפונה של המדינה מורכב למעשה מפרוורים של העיר וושינגטון, בחלקה המזרחי של המדינה המישורי יחסית ובתוכו נהרות רחבים הנשפכים ברובם למפרץ צ’ספיק שוכנות הערים הגדולות והמרכזיות ואילו בחלקה המערבי גבעות והרים בעלי נוף מרשים שהם חלק מאזור רכס הבלו רידג’.

alt="מפת-וירג'יניה">

ההיסטוריה של וירג'יניה

אל מה שהיא היום וירג’יניה הגיעו המתיישבים האנגלים הראשונים בצפון אמריקה בשנת 1607 ובה הקימו את ג’יימסטאון, ההתיישבות האנגלית הקבועה הראשונה בעולם החדש.

העיר נוסדה על ידי קפטן ג’ון סמית’ וקבוצה בת מאה מתיישבים, ונקראה על שם המלך האנגלי בן התקופה ג’יימס הראשון.

במהרה למדו המתיישבים האנגלים שאדמתה ואקלימה של וירג’יניה נוחים במיוחד לגידול טבק וכך הפכה היא לאחת המושבות האנגליות המשגשגות באימפריה. 

ג’יימסטאון הייתה בירת המושבה וירג’יניה משנת 1616 ועד 1699, אז הוכרזה ויליאמסבורג שנקראה על שם המלך ויליאם השלישי כבירת המדינה. 

בשלהי השלטון הקולוניאלי הוגבר עול המיסוי האנגלי מה שיצר תרעומת במושבה, תרעומת שהובילה לשיתוף פעולה עם מושבות אחרות בדרך למהפכה האמריקאית שפרצה לבסוף בשנת 1775 והגיעה לשיא ב-15 במאי 1776 אז הכריזה המושבה על עצמאותה של וירג’יניה מהאימפריה הבריטית, תושב וירג’יניה תומס ג’פרסון, התבסס על הכרזה זו בניסוח הכרזת העצמאות האמריקאית.

לאחר שהחלה מלחמת העצמאות האמריקאית ב-1776, נבחר ג’ורג’ וושינגטון, עוד מקומי תושב וירג’יניה, על ידי הקונגרס הקונטיננטלי השני בפילדלפיה לעמוד בראש הצבא הקונטיננטלי, ורבים מתושבי וירג’יניה הצטרפו לצבא ולמיליציות מהפכניות אחרות.

באפריל 1780, הבירה הועברה לריצ’מונד בעידודו של המושל תומס ג’פרסון, שחשש שמיקומה של וויליאמסבורג על החוף יהפוך אותה לפגיעה להתקפה בריטית.

שטחה של וירג’יניה קוצץ שלוש פעמים: פעם אחת ב-1790, עת חלק משטחה הועבר למחוז קולומביה, חלק שהוחזר לה ב-1847, פעם שנייה ב-1792 שבה טריטוריית קנטקי הייתה למדינה עצמאית, ופעם שלישית במלחמת האזרחים האמריקנית ב-1861, כאשר רוב המדינה הצטרף לקונפדרציה וחלקה הקטן נפרד ממנה ונשאר נאמן לברית.

חלק זה, שהורכב ממחוזות במערב וירג’יניה ובו ההתנגדות לעזיבת האיחוד הייתה גורפת, הפך למדינת וירג’יניה המערבית.

לוירג’יניה היה תפקיד חשוב במלחמת האזרחים האמריקאית עקב קרבתה לצפון והעובדה שבירת הקונפדרציה ריצ’מונד שכנה בה, בוירג’יניה התרחשו יותר קרבות מאשר בכל מדינה אחרת, אולם קרבתה לצפון גם הובילה לשיקום מהיר יחסית של המדינה לאחר המלחמה, ובשנת 1870 התקבלה בחזרה וירג’יניה לאיחוד כמדינה של ארצות הברית.

alt="קבוצת-שחורים-בפתח-בקתה-שחור-לבן-וירג'יניה">

בסוף המאה ה-19 וראשית המאה ה-20 חוותה וירג’יניה פריחה כלכלית אך גם חוקקה את חוקי ג’ים קרואו שהפלו את האוכלוסייה השחורה וביססו מדיניות אפליה והפרדה. 

מראשית שנות החמישים החלה בוירג’יניה תנועה כנגד האפליה הגזעית תוך כדי התמקדות בהפרדה בבתי הספר,  חוק זכויות האזרח הפדרלי ביוני 1964 וחוק זכויות ההצבעה באוגוסט 1965 סייעו לסיים את ההפרדה הגזעית בווירג’יניה ולבטל את חוקי ג’ים קרואו.

ביוני 1967, בית המשפט העליון ביטל גם את האיסור של המדינה על נישואים בין-גזעיים בפרשה שזכתה לשם – לאבינג נגד וירג’יניה. 

השיא היה בשנת 1971 אז התקבלה בוירג’יניה חוקה חדשה ששללה את מדיניות ההפרדה הגזעית. 

במהלך העשורים האחרונים, וירג’יניה עברה מבחינה פוליטית מהיותה חברה כפרית, שמרנית ברובה וחלק מהגוש הדרומי, למדינה עירונית יותר, פלורליסטית ומתונה פוליטית, שכן גם זכויות יותר גדולות וגם שינויים דמוגרפיים שינו את ציבור הבוחרים והיא כיום נחשבת כמדינה כחולה. 

בשנים האחרונות היא חוותה כמה גלי מחאות שנגעו בהיסטוריה שלה ובעקבותיהם הוסרו פסלים הקשורים לקונפדרציה בשדרת מונומנט בריצ’מונד ובמקומות אחרים.

ריצ'מונד Richmond

ריצ’מונד היא אחת הערים הותיקות ביבשת והיכן שפטריק הנרי מהאבות המייסדים של ארצות הברית שהיה מושל וירג’יניה הראשון והשישי וטבע את האמרה המפורסמת “הבו לי חירות או הבו לי מוות!” בנאום שנשא בכנסיית סנט ג’ון Historic St. John’s Church.

מרכז העיר מכיל בתוכו את קפיטול מדינת וירג’יניה Virginia State Capitol, ביתו של ג’ון מרשל ממקימי ארצות הברית The John Marshall House, בית העירייה הישן Old City Hall ואת הכנסייה המפוארת Monumental Church

במרכז העיר גם ממוקם ‘הבית הלבן של הקונפדרציה’ White House of the Confederacy שהיה משכנו של נשיא מדינות הדרום ג’פרסון דיוויס. 

שכונת Shockoe Bottom ממוקמת מזרחית למרכז העיר ועל גדות נהר הג’יימס, בשכונה בה רחובות מרוצפי אבן וחנויות אופנה יוקרתיות שוכנת תחנת הרכבת ההיסטורית Richmond Main Street Station, מוזיאון אלן אדגר פו The Poe Museum בבית היחיד כמעט מהתקופה הקולוניאלית בו חי מחבר הספר פו הדוב, מוזיאון השואה Virginia Holocaust Museum בו שחזור בקנה מידה מלא של אולם בית המשפט בנירנברג ומתחם שוק רחוב 17 17th Street Market בו מתקיימים פסטיבלים, מופעי מוזיקה חיה ושוק איכרים שבועי.

בקצה של מרכז העיר שוכנת אנדרטת המלחמה של וירג’יניה Virginia War Memorial המוקדשת לנופלים במלחמת העולם השנייה ואחריה ובית הקברות הוליווד Hollywood Cemetery בו קבורים הנשיאים יוצאי וירג’יניה ג’יימס מונרו וג’ון טיילור. 

רובע ג’קסון וורד Jackson Ward מוכר בזכות המורשת האפרו-אמריקאית שלו והיא כונתה בעבר ‘ההארלם של הדרום’, בין מוקדי העניין בשכונה תיאטרון Hippodrome Theater עם חזית הארט-דקו שלו, מוזיאון התרבות השחורה Black History Museum and Cultural Center וביתה של פעילת זכויות האזרח ואשת העסקים השחורה מאגי לנה וולקר Maggie L Walker National Historic Site.

ברובע המוזיאונים של ריצ’מונד תוכלו לבקר במוזיאון המדע Science Museum of Virginia שבסמוך לו מוזיאון הילדים Children’s Museum of Richmond, במוזיאון האומנות Virginia Museum of Fine Arts, מוזיאון ההיסטוריה Virginia Museum of History & Culture או מוזיאון העיצוב והאדריכלות The Branch Museum of Architecture and Design שכולם אפשרות מעולה ליום גשום בעיר. 

בריצ’מונד תוכלו גם למצוא היסטוריה יהודית, בה הוקמה הקהילה השישית בארצות הברית כולה ובית הכנסת Congregation Beth Ahabah שהוקם בראשית המאה הקודמת הוא המפואר בעיר, בנוסף ממוקם בריצ’מונד בית הקברות היהודי הצבאי היחיד מחוץ לישראל – בית הקברות העברי Hebrew Cemetery בו קבורים חיילים יהודים ששירתו בצבא הדרום במלחמת האזרחים. 

ריצ’מונד גם שופעת מרחבים ירוקים, ורצועת הפארקים לאורך נהר הג’יימס מציעים שבילי הליכה, שבילי אופניים, פעילות ימית, קיר טיפוס ושפע של פעילויות חוץ אחרות. 

לאורך הנהר גם אתרים הקשורים למלחמת האזרחים כמו שדה הקרב Richmond National Battlefield Park, מפעל הנשק ההיסטורי Tredegar Iron Works ומוזיאון Chimborazo Medical Museum.

אוהבי ואוהבות אדרנלין, אל תפספסו ביקור בפארק השעשועים Kings Dominion הממוקם חצי שעת נסיעה צפונית לעיר.

alt="נוף-העיר-ריצ'מונד-מהנהר">
היכן מומלץ לישון בריצ'מונד?

מרכז העיר הוא אזור נהדר לישון בו בביקורכם בריצ’מונד עם שפע של אתרים לביקור, מסעדות ומקומות בילוי. 

כמה המלצות שלנו הם The Berkeley Hotel, מלון מסוגנן מלבנים אדומות עם חדרים נוחים וטווח מחירים בינוני+.

מלון The Commonwealth שוכן במבנה בן מאה שנים מול מבנה הקפיטול ובו חדרים גדולים המתאימים למשפחות ובמחירים נוחים. 

במבנה מודרני הצופה לעיר ולנהר הג’יימס ממוקם מלון Omni Richmond Hotel בו חדרים נוחים, בריכת שחייה מקורה ומחירים סבירים. 

Richmond Marriott הוא מלון רשת מודרני עם חדרים שמתאימים לעד 4 אנשים, נוף לעיר ובלובי יש אפילו סניף של סטארבקס. 

מלון מעולה למשפחות הוא Residence Inn by Marriott בו חדרים גדולים עם מטבחונים מאובזרים. 

Quirk Hotel על גבול שכונת ג’קסון וורד מתאפיין בעיצוב הורוד שלו ויצירות האומנות בחדרים ובמסדרונות יחד עם חדרים בעיצוב מודרני פשוט וקלאסי. 

מלון באווירה שונה ואנטימית יותר הוא The Boulevard Inn הממוקם מערבית למרכז העיר הוא B&B מקסים במבנה היסטורי. 

אם אתם רוצים ללון מחוץ למרכז העיר בחרו במלון The Westin Richmond המודרני שצמוד לכביש המהיר I-24 במרחק של 15 דקות נסיעה ממרכז העיר עם חנייה חינם ובריכת שחייה מקורה או במלון Virginia Crossings Hotel היפהפה שממוקם בלב אתר גולף עם חדרים גדולים בהם מטבחון ובריכת שחייה נהדרת וזה במרחק נסיעה של 20 דקות ממרכז העיר. 

יקר יותר הוא מלון Hilton Richmond Hotel & Spa המרוחק חצי שעת נסיעה צפונית מערבית למרכז העיר ובו חדרים גדולים הכוללים ארוחת בוקר, בריכת שחייה, מרכז ספא וקרבה למרכז הקניות Short Pump Town Center.

 

נורפולק Norfolk

נהר הג’יימס נשפך אל תוך מפרץ צ’ספיק סמוך לעיר נורפולק שהיא המרכז של מטרופולין המפטון רודס שמאגד את הערים נורפולק, וירג’יניה ביץ’, המפטון, ניופורט ניוז וצ’סאפיק. 

נורפולק היא ביתו של בסיס נורפוק, הבסיס הצבאי הימי הגדול ביותר בעולם שהוא בסיס האם של “פיקוד כוחות צי ארצות הברית”.

בנורפולק אטרקציות ימיות רבות כמו המוזיאון הימי Nauticus שבו מלבד אוניות המערכה USS Wisconsin BB-64 שהיא אחת מהאוניות הגדולות שנבנו בתקופתה גם מוזיאון מדע ואקווריום.

מכאן גם תוכלו לצאת לשיט בין מתקני הנמל ולצפות בצוללות, אוניות מלחמה ושאר כלי הצי האמריקאי. 

פארק Town Point Park נמתח לאורך נהר האליזבת’ ובמרחק הליכה ממנו שוכן השוק המקורה Selden Market ומרכז הקניות הענק MacArthur Center שצמוד לו אנדרטת מקארתור MacArthur Memorial המוקדשת ליליד העיר גיבור מלחמת העולם השנייה ומלחמת קוריאה.

מעבר לרובע ההיסטורי Freemason Historic District עם בתי המידות היפים והרחובות מרוצפי האבן שוכן מוזיאון האומנות Chrysler Museum of Art בו אמנות עתיקה ומודרנית מסביב לעולם תחת קורת גג אחת. 

מוזיאון אומנות נוסף שמומלץ לבקר בו הוא Hermitage Museum and Gardens הממוקם על נהר לאפייט ובו מלבד תצוגת האומנות ומבני האחוזה האנגלית גם גן מרשים. 

גן אחר הוא Norfolk Botanical Garden הסמוך לנמל התעופה העירוני ובו גנים במגוון סגנונות מרחבי העולם יחד עם יצירות אמנות. 

מעבר לנהר אליזבת’ מול מרכז נורפולק אך בתחום העיר פורטסמות’ תוכלו לבקר בשכונה ההיסטורית Olde Towne בה מלבד מבנים נאים בני מאה שנים ויותר גם שפע של מסעדות, חנויות ומוזיאונים.

alt="תמונה-אווירית-של-העיר-נורפולק">
היכן מומלץ לישון בנורפולק?

במרכז העיר כמה מלונות מומלצים שהם בסיס טוב בביקור בה. 

Sheraton Norfolk Waterside Hotel שוכן ממש על הנהר וטיילת Elizabeth River Trail, המלון מציע מחירים סבירים חדרים מרווחים עם נוף לנהר ובריכת שחייה חיצונית. 

Hilton Norfolk The Main הוא מלון טוב יותר, הוא אינו על הנהר אך מהחדרים תקבלו נוף לנהר ולכל מרכז העיר, החדרים מודרניים ומרווחים ויש בו גם בריכת שחייה מקורה – בחירה מצוינת ללינה בנורפולק. 

Glass Light Hotel & Gallery הוא המלון הטוב בעיר וחלק מרשת Autograph Collection מה שמסביר את שפע יצירות האמנות בלובי ובמסדרונות, המיקום שלו בין הנמל למרכז מקארתור מעולה והחדרים מודרניים יפים ומרווחים.

מעבר לנהר וממש עליו בשכונת Olde Towne שבעיר פורטסמות’ ממוקם מלון Renaissance Portsmouth בו חדרים גדולים עם רצפת פרקט ונוף נפלא. 

וירג'יניה ביץ' Virginia Beach

הגדולה בערי וירג’יניה ועיר נופש אמריקאי ידועה כבר מעל 100 שנים היא בית לרצועת חוף שאורכה כ-60 ק”מ, החוף התיירותי הארוך ביותר בעולם על-פי ספר השיאים של גינס שלאורכו מלונות, מסעדות, חנויות, אטרקציות שונות ומופעי רחוב הנערכים תדיר בטיילת שאורכה 5 ק”מ. 

לאורך קו החוף תוכלו להתרשם מאנדרטת Norwegian Lady המנציחה ספינה נורווגית שעלתה על שרטון מול חופי העיר בסוף המאה ה-19 ומ-Neptune Statue, פסל בגובה 10 מטרים של נפטון אל הים, מזח הדייגים Virginia Beach Fishing Pier ובמהלך הקיץ הטיילת העירונית מציעה מופעי מוזיקה חינמיים. 

כל ספטמבר מול ומעל וירג’יניה ביץ’ נערך המופע האווירי בן שלושת הימים בו חוגגים בשמיים מעל העיר מטוסים צבאיים ואזרחיים במגוון מופעים. 

צפונית לעיר שוכן פארק First Landing State Park הוא המקום בו נחתו לראשונה המתיישבים האנגלים בשנת 1607, כיום הפארק מציע מגוון של מסלולי הליכה, חופי רחצה, אתר קמפינג ואת צמד המגדלורים של Cape Henry Lighthouse ו-New Cape Henry Lighthouse

Virginia Aquarium & Marine Science Center ממוקם דרומית למרכז העיר מציע תצוגה תת מימית על החיים באזור ושיט בו תופסים דגים בעזרת מדריכים, לומדים עליהם ומשחררים חזרה לטבע. 

חצי שעת נסיעה דרומית לעיר שוכן מוזיאון התעופה Military Aviation Museum בו תצוגה גדולה של מטוסים צבאיים ממלחמות העולם שרובם עדיין כשירים לתעופה ומתרוממים לאוויר בתצוגות אוויריות הנערכות כאן מפעם לפעם. 

ואם הגעתם עד הלום סעו כמה דקות לשמורת הטבע Back Bay National Wildlife Refuge בה מסלולי הליכה שיאפשרו לכם צפייה בבעלי חיים. 

היכן מומלץ לישון בוירג'יניה ביץ'?

The Cavalier Virginia Beach, Autograph Collection – מלון היסטורי יקר עם חוף פרטי,  2 בריכות שחייה, 3 מסעדות, חדר כושר וחדרים גדולים בעיצוב מוקפד המשלב ריהוט היסטורי עם אמנות מודרנית כיאה לסגנון רשת Autograph Collection

Hilton Virginia Beach Oceanfront על קו החוף מציע גם 2 בריכות שחייה כולל בריכת אינפיניטי מול האוקיינוס, וחדרים מודרניים ונוחים כיאה לרשת הילטון.

Hyatt Place על הטיילת מציע חדרים נוחים וגדולים עם נוף לים ובמלון בריכת שחייה וארוחת בוקר הכלולה במחיר.

Residence Inn by Marriott  מעולה למשפחות עם חדרים גדולים שמפוצלים ל-2, מטבח מאובזר ומרפסת עם נוף לים. 

Hyatt House גם הוא טוב למשפחות עם סוויטות בהם מטבח מאובזר, חדרים מפוצלים ומרפסת גדולה המשקיפה על האוקיינוס וחוף שמעבר לכביש. 

המלון המומלץ ביותר למשפחות בעיר הוא Coastal Hotel & Suites בו סוויטות שהן ממש דירות ויכולות לאכלס גם 6 נפשות, ארוחות בוקר הכלולות במחיר, בריכת שחייה, נוף לים וחנייה חינם.

ארלינגטון Arlington

על הגבול הצפון מזרחי של וירג’יניה ממש מעבר לוושינגטון הבירה שוכנת העיר ארלינגטון על הגדה המערבית של נהר הפוטומק. 

 העיר היא ביתן של סוכנויות פדרליות רבות כולל משרד ההגנה האמריקאי שיושב במבנה המתומן הענק של הפנטגון The Pentagon

אנדרטאות רבות פזורות גם כן בעיר כמו אנדרטת חיל האוויר Air Force Memorial, האנדרטה לקורבנות הפיגוע בפנטגון National 9/11 Pentagon Memorial, אנדרטת חיל הנחתים של ארצות הברית US Marine Corps War Memorial ובית הקברות הלאומי ארלינגטון Arlington National Cemetery שהוא אנדרטה אחת גדולה ובו גם קברו של נשיא ארצות הברית ג’ון קנדי וקבר החייל האלמוני. 

מלבד האנדרטאות ונמל התעופה רונלד רייגן תוכלו לבקר כאן גם בעיר העתיקה אלכסנדריה Old Town Alexandria שבפאתיה האנדרטה הענקית The George Washington Masonic National Memorial

דרומית לעיר שוכן גם ביתו הישן של ג’ורג’ וושינגטון – מאונט ורנון Mount Vernon וניתן לבקר בבית האחוזה ובמרחבים סביבה. 

ממערב לעיר ובקרבת נמל התעופה דולס וושינגטון ממוקם מוזיאון התעופה הנהדר Steven F. Udvar-Hazy Center ובמרחק לא רב גם Great Falls Park בו תוכלו לצפות במפלים היפים והגועשים על נהר הפוטומק. 

חלקה המערבי של וירג’יניה מתאפיין בנוף טרשי והררי שכולל את הרי קמברלנד Cumberland Mountains, הרי אלגני Alleghany Highlands ורכס הבלו רידג’ Blue Ridge Mountains.

בעומק ההרים של דרום מערב וירג’יניה תמצאו את העיירה Abingdon שמשמרת את האמנות, המלאכה, המוסיקה והאוכל של הרי האפלצ’ים, מידי חודש אוגוסט נערך כאן פסטיבל בן 10 ימים החוגג את תרבות האפלצ’ים.

לא רחוק ממנה, שמורת הטבע של Mount Rogers National Recreation Area המורכבת מארבע אזורים פדרליים כוללת כבישים נופיים, תצורות סלעים מרשימות, את ההר הגבוה בוירג’יניה Mt Rogers המתנשא לגובה של 1746 מטרים, שבילי הליכה הנמתחים על פני 805 ק”מ ושפע של פעילויות בטבע. 

לא רחוק מהר רוג’רס שוכנת העיירה Galax וגם בה מידי חודש אוגוסט נערך פסטיבל מוזיקה בסגנון האפלצ’ים. 

צפונה בהרים שוכנת העיירה Warm Springs הפופולרית בקרב מבקרים מאז אמצע המאה ה-18 בזכות המעיינות החמים שבה – Warm Springs Pools שמגיעים לטמפרטורה של 37 מעלות. 

תומס ג’פרסון ורוברט אי לי הם חלק מהאנשים שנפשו כאן במהלך השנים.

דרומית לעיירה הקטנה שוכן פארק המדינה Douthat State Park בו 69 ק”מ של שבילי הליכה, מסלולי אופניים, אגם Douthat Lake בו חוף רחצה חולי ותצפיות נוף על ההרים.

alt="הרי-קומברלנד-בשלכת-וירג'יניה">

בין פארק המדינה דוטאט לבלו רידג’ פארקווי שוכנת העיר ההיסטורית לקסינגטון Lexington שבה ממוקמת אוניברסיטת וושינגטון ולי והמכון הצבאי וירג’יניה. 

העיר שהוקמה בסוף המאה ה-18 הייתה ביתו של תומס סטונוול ג’קסון גנרל הקונפדרציה ובה הוא ורוברט אי לי, המנהיג הצבאי של הדרום במלחמת האזרחים קבורים, ניתן לבקר גם בבית של סטונוול ג’קסון שהוא כיום מוזיאון Jackson House Museum

👈 מקומות טובים לישון בהם בלקסינגטון הם Hampton Inn עם חדרים פשוטים נקיים ונוחים, The Gin Hotel במבנה היסטורי בלב העיירה ומחוצה לה ה-B&B המעולה אך היקר Brierley Hill Bed and Breakfast.

alt="מבט-מלמעלה-על-העיר-לקסינגטון-וירג'יניה">

העיר הגדולה בחלקה המערבי של וירג’יניה היא רואנוק Roanoke פארק Mill Mountain Park הוא נקודת התחלה נהדרת לביקור בעיר, מהכוכב המפורסם Mill Mountain Star נשקף נופה של רואנוק וסביבותיה ועל ההר ישנו גן פרחים וגן חיות. 

במרכז העיר בקרו במוזיאון האמנות Taubman Museum of Art, במוזיאון תחבורה Virginia Museum of Transportation או במוזיאון הפינבול Roanoke Pinball Museum ואל תשכחו את שוק האיכרים הנהדר Roanoke City Market.

הפארק הלאומי שננדואה Shenandoah National Park

הפארק הלאומי היחיד בוירג’יניה מכיל מרצועות הנוף היפות ביותר בהרי הבלו רידג’, פסיפס של מפלים, יערות, תצפיות נוף ועולם חי במרחק של 121 ק”מ בלבד מוושינגטון הבירה. 

כביש הסקייליין הוא עמוד השדרה של הפארק הלאומי, מסלול ההליכה לפסגת הר Old Rag Mountain ושביל האפלצ’ים החוצה את הפארק הם ממסלולי ההליכה הפופולרים ביותר בפארק. 

ממזרח לרכס ההרי שוכנת העיר שרלוטסוויל Charlottesville שבתחומה ממוקמת מונטיצ’לו Monticello, בית האחוזה היפהפה של הנשיא ג’פרסון משנת 1770 עם סיורים במרחבים סביב ומוזיאון בתוך האחוזה וכמו כן אוניברסיטת וירג’יניה University of Virginia שג’פרסון ייסד בשנת 1819.

alt="אחוזת-מונטצ'לו">

מאה קילומטרים דרומית מזרחית משרלוטסוויל שוכנת Appomattox שלנצח תזכר כמקום בו הגנרל לי נכנע לגנרל גרנט מפקד כוחות הצפון, מוזיאון מלחמת האזרחים The American Civil War Museum הממוקם בעיירה מספר את סיפור המלחמה בכללותה ואת אקורד הסיום שלה שהתרחש ממש כאן. 

alt="בניין-לבנים-אדומות-ותותח-אפומטקס-וירג'יניה">

40 דקות נסיעה דרומה מוושינגטון הבירה על הכביש המהיר I-95 ובסמוך לעיירה Quantico שוכן מוזיאון National Museum of the Marine Corps המספר את סיפור היחידה הצבאית מימי מלחמת העצמאות האמריקאית ועד מלחמות המאה הזו.

פארק המדינה Caledon State Park דרומה יותר על הנהר הוא מקום מצוין לצפות בו בנשרים קרחים בחודשי הקיץ.

alt="פנים-מוזיאון-חיל-הנחתים">

דרומה משם שוכנת העיירה פרדריקסבורג Fredericksburg שבליבה שדה קרב מימי מלחמת האזרחים Fredericksburg and Spotsylvania National Military Park

תוכלו לבקר כאן גם בבית בו התגוררה מרי אמא של ג’ורג’ וושינגטון  Mary Washington House, במוזיאון והספרייה הלאומית של ג’יימס מונרו James Monroe Museum and Memorial Library

והסטודיו של האמן מראשית המאה הקודמת גארי מלצ’רס Gari Melchers Home and Studio

 אוניברסיטת מרי וושינגטון University of Mary Washington השוכנת בעיירה הפכו אותה לעיירת סטודנטים עליזה עם מוקדי בילוי כמו מבשלת הבירה Red Dragon Brewery

👈 מקום נהדר לישון בו בעיירה הוא Richard Johnston Inn השוכן במבנה היסטורי מהמהאה ה-19 ועם עיצוב המתאים לתקופה ההיא. 

alt="מבט-אווירי-של-העיר-פרדריקסבורג-וירג'יניה">

בין הנהרות יורק וג’יימס, חצי האי וירג’יניה Virginia Peninsula הוא בית לג’יימסטאון Jamestown, מושבת הקבע האנגלית הראשונה בעולם החדש שהוקמה בשנת 1607. 

האתר ההיסטורי שעל גדת נהר הג’יימס כולל מרכז מבקרים, אתר ארכיאולוגי ודגם של המושבה המשמש כמוזיאון.

וויליאמסבורג Williamsburg היא עיירה היסטורית מהתקופה הקולוניאלית שמשמשת כמוזיאון חי לתקופה ההיא עם מבני לבנים אדומות, חנויות, מבנים שונים שרבים מקוריים ומוזיאונים כמו מוזיאון Abby Aldrich Rockefeller Folk Art Museum, מוזיאון Dewitt Wallace Decorative Art Museum והקמפוס המהמם של קולג’ William & Mary

בקרבת וויליאמסבורג שוכן פארק המים Water Country USA ופארק השעשועים הנהדר Busch Gardens Williamsburg

במעלה נהר הג’ימס שוכן מטע ברקלי Berkeley Plantation בו נערכה סעודת חג ההודיה הראשונה בין האנגלים לאנדיאנים בסתיו של 1619, במקום מוזיאון המוקדש למאורע ולהווי התקופה.

על גדת נהר היורק ממוקמת יורקטאון Yorktown בה ג’ורג וושינגטון ולאפייט הביסו את הגנרל צ’ארלס קורנווליס במצור על יורקטאון שהיה הקרב הגדול האחרון במלחמת העצמאות האמריקאית וסימנה את ניצחונה על בריטניה.

במוזיאון המהפכה האמריקאית American Revolution Museum at Yorktown תוכלו ללמוד על קרב זה והמאבק לעצמאות ארה”ב בכלל. 

alt="חזית-בית-אחוזה-מפואר-וויליאמסבורג">
היכן מומלץ לישון בחצי האי?

Hilton Vacation Club הוא אתר נופש בין וויליאמסבורג לג’יימסטאון עם סוויטות בנות חדר שינה אחת או יותר, מאובזרות במטבח מלא, 3 בריכות שחייה, חדר כושר, בר ומסעדות ובית אחוזה משופץ שהוא לב המתחם – מעולה למשפחות. 

A Williamsburg White House Bed & Breakfast Inn ממוקם בפאתי העיירה וויליאמסבורג והוא מעולה לזוגות עם חדרים יפים וריהוט עתיק.

במרחק הליכה מלב וויליאמסבורג  Williamsburg Lodge מרשת מלונות Autograph Collection מציע חווית אירוח מוקפדת עם חדרים יפים בעיצוב מודרני בתוך מבנה לבנים אדומות ישן ומשוחזר. 

אפשרות יקרה אך מעולה הוא מלון Williamsburg Inn השוכן בבית אחוזה מהמאה ה-19, החדרים גדולים ומפוארים ויש בו משתי בריכות שחייה ומרכז כושר גם ספא. 

אפשרות זולה יותר הוא מלון Holiday Inn Express הסמוך לפארק השעשועים גני בוש עם חדרים נקיים וארוחת בוקר הכלולה במחיר. 

ההמלצה ללינה ביורקטאון הוא Hornsby House Inn, בד אנד ברקפסט מקסים במבנה היסטורי ובמרחק הליכה מהחוף המקומי.

החוף המזרחי של וירג’יניה הוא רצף של של חופים, ביצות ואיים קטנים. 

האי Chincoteague Island הוא אי נופש רגוע הסמוך לשמורת הטבע Chincoteague Wildlife Refuge בה משוטטים פרא סוסי פוני, ניצב מגדלור Assateague Lighthouse וחוף הרחצה Assateague Beach

כל קיץ בחודש יולי נערך כאן פסטיבל סוסי הפוני בו סוסי פוני שוחים במצר המפריד בין האי אסאטיג לאי Chincoteague.

אל Tangier Island שבלב מפרץ צ’ספיק ניתן להגיע במעבורת מהעיירה Reedville, הפלגה לאי הקטן כמוהו כמסע בזמן לימים בהם האיים של מפרץ צ’ספיק היו מבודדים מאוד מהיבשת, לכמה מאות תושבי האי יש מבטא ייחודי ושטח מחיה מצומצם שעליו מוזיאון קטן Tangier History Museum, מסעדת פירות הים Lorraine’s Seafood Restaurant וחוף רחצה.

alt="תעלת-מים-עצים-שקיעה-וירג'יניה">

איך מגיעים אליה?

וירג’יניה מקשרת בין הצפון לדרום בחלק המזרחי של ארצות הברית והיא השער למדינות הדרום העמוק. 

נמלי התעופה רונלד רייגן ודולס וושינגטון מקבלים טיסות מרחבי ארצות הברית והעולם וממוקמים בחלקה הצפוני.

הכביש המהיר I-95 חוצה את המדינה בחלקה המזרחי בין וושינגטון הבירה דרך בירתה ריצ’מונד דרומה אל צפון קרוליינה ואילו הכביש המהיר I-81 חוצה את המדינה בחלקה המערבי במקביל לרכס הבלו רידג’. 

ממזרח למערב חוצים אותה הכביש המהיר I-64 שמקשר את העיר סטאונטון במערב דרך הערים שרלוטסוויל וריצ’מונד למטרופולין של המפטון רודס במזרח.

לחברת הרכבות אמטרק יש שירות המחבר את וושינגטון הבירה לערים ריצ’מונד, שרלוטסוויל ולינצ’בורג ורכבות המחברות את ריצ’מונד לערים ניופורט ניוז ונורפולק במטרופולין המפטון רודס.

אוטובוסים, בעיקר של חברת גרייהאונד מחברים את הערים הגדולות לעיירות הקטנות. 

מתי כדאי לנסוע?

אפריל עד אוקטובר הם חודשים מעולים לבקר בוירג’יניה.

בהיותו יבש וחם, אפריל מסמן את ההתחלה האמיתית של האביב ומאי הגשום – תחילת עונת השיא בהם מתקיימים אירועים רבים ואתרי הטבע מלאים. 

נובמבר ידוע כחודש היבש ביותר אך עם הירידה המשמעותית ביותר בטמפרטורות ותחילת נובמבר זו תקופה טובה לצפות בשלכת צובעת את רכס הבלו רידג’, והערבים בדרך כלל קרירים והלילות קרים.

דצמבר עד פברואר הם החודשים הקרים ביותר עם פחות דברים לעשות ברחבי המדינה, ויחד עם זאת אורות חג המולד ושווקי חג המולד ברחבי וירג’יניה אטרקטיביים מאוד, בהרים אתרי הסקי פעילים והמחירים צנוחים.

מרץ יכול להיות חודש קר עם שלג מדי פעם, אבל בדרך כלל הכל הופך לירוק והפרחים מתחילים לפרוח.

alt="חוף-ים-ומזח-וירג'יניה">

וירג'יניה היא מדינה מסקרנת, יש בה נופים מגוונים מרכסי הרים לחופים ומערים גדולות ותוססות לעיירות קטנות ואותנטיות. ההיסטוריה שלה עשירה מאוד ומספרת את סיפורה של ארצות הברית ואילו מיקומה בלב החוף המזרחי הופך אותה לנקודת עצירה טובה בטיול לאורך החוף האטלנטי של אמריקה.

שתפו את הפוסט! 
מחפשים מלון בוירג'יניה?
פנו אלינו להצעות המחיר הטובות ביותר, במלונות הטובים ביותר ובלוקיישנים נבחרים
לחץ כאן
רוצים להשכיר רכב?
פנו אלינו להצעות מחיר בחברות ההשכרה הגדולות ביותר ובמחירים תחרותיים
לחץ כאן
שקופית קודמת
שקופית הבאה
alt="תמונת-תודה-לפנייה">

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו את הניוזלטר ועדכונים לטיולים בצפון אמריקה

alt="בולים-ארצות-הברית'">