טנסי, הלב של הדרום Tennessee, The heart of the South

טנסי, גלו את הלב של הדרום

  • כתבה זו מכילה קישורים למלונות אטרקציות ואמצעי תחבורה. הזמנת מקומות לינה, כרטיסים לאתרים ורכב דרך קישורים אלו המסומנים באדום מסייעת לנו להביא לכם את המידע העדכני ביותר לחוויה מושלמת בצפון אמריקה.

טנסי היא לא רק מוזיקה, אם כי ממפיס ונאשוויל, הערים הגדולות של ‘מדינת המתנדבים’ כפי שהיא מכונה בהחלט קובעות את הטון.

טנסי דחוסה בין רכס האפלצ’ים לנהר המיסיסיפי ויש בה נוף מגוון ושפע של אטרקציות, מהפארק הלאומי המתויר ביותר בארצות הברית, לזירות קרב מדממות ממלחמת האזרחים ועד אתרי מורשת מוזיקלית של הקאנטרי, הבלוז והרוקנרול. 

alt="שלט-דרכים-ברוכים-הבאים-לטנסי">

היכן טנסי ממוקמת?

טנסי שהיא חלק ממה שמכונה ‘הדרום העמוק’ נמתחת לרוחב 710 קילומטרים ממערב למזרח בין נהר המיסיסיפי להרי האפלצ’ים ואורכה 195 מטרים. 

היא גובלת בשמונה מדינות אחרות, יותר מכל מדינה אחרת למעט מיזורי. 

היא גובלת בווירג’יניה וקנטקי בצפון, קרוליינה הצפונית במזרח, ג’ורג’יה, אלבמה ומיסיסיפי בדרום, ובארקנסו ומיזורי במערב.

טנסי מחולקת לשלושה חלקים, מערב טנסי שהעיר הגדולה ביותר בו היא ממפיס, מרכז טנסי בה שוכנת נאשוויל ומזרח טנסי בה העיר הגדולה היא נוקסוויל. 

טנסי גם אחת המדינות היחידות שפרוסה על פני 2 אזורי זמן, במערב טנסי אזור הזמן המרכזי ובמזרח טנסי אזור הזמן הוא של מזרח ארה”ב כך שהערים ממפיס ונאשוויל הם באזור הזמן המרכזי ונוקסוויל וצ’טנוגה באזור הזמן המזרחי. 

ההיסטוריה של טנסי

טנסי נמצאה בקצה הציוויליזציה האמריקאית מאז הגעתם של המתיישבים הראשונים במאה ה -17.

בסוף המאה ה -18 החלו מתיישבים אנגלים וסקוטים לעבור לחלק המזרחי של המדינה, ויצרו קהילות על אדמות שהוחכרו להם על ידי הילידים הצ’רוקים.

במלחמת העצמאות האמריקאית הותקפו תושבי המדינה על ידי לוחמי צ’רוקי הנאמנים לבריטים.

לאחר המלחמה, שלוש מחוזות בפינה המזרחית של המדינה התנתקו ממדינת צפון קרולינה והקימו את מדינת פרנקלין ששרדה לזמן קצר ונעלמה בשנת 1788 אך כבר בשנת 1796 טנסי התקבלה כמדינה ה -16 של ארצות הברית.

בראשית המאה ה -19 כמעט 17,000 אינדיאנים משבט הצ’רוקי נאלצו לצעוד ממזרח טנסי לאורך שביל הדמעות אל האדמות החדשות שלהם באוקלהומה, רבים מהם מתו בדרך.

עם הפינוי הכפוי של הילידים החלו מתיישבים חדשים לזרום לעמקים הפוריים של מרכז טנסי.

במהלך מלחמת האזרחים, טנסי הייתה זירה לקרבות גדולים רבים, המדינה צידדה בדרום והפסידה בכמה קרבות מרכזיים לאיחוד, כמו קרב פרנקלין (1864) וקרב מורפריסבורו (1863) שהעניקו שליטה על מרבית המדינה לחיילים של הגנרל יוליסס  גרנט. רוב שדות הקרב של מלחמת האזרחים בטנסי נשמרים כפארקים היסטוריים לאומיים.

ממפיס הייתה מקום למאבק על שויון גזעי כאשר מנהיג התנועה לזכויות האזרח מרטין לותר קינג ג’וניור נרצח מחוץ למלונו בשנת 1968. 

במאה השנים האחרונות טנסי התגלתה כמוקד מוסיקה, ובנאשוויל וממפיס סגנונות הבלוז, הרוקנרול, הנשמה והקאנטרי הגיעו לשיאים חדשים.

המוזיקה, הטבע, הסגנון הדרומי החם והמדיניות הכלכלית הליברלית מושכים לטנסי עוד ועוד תושבים חדשים מידי שנה.

alt="אוניית-משוטה-שטה-בנהר-בלילה-טנסי">

היכן כדאי לבקר בטנסי?

ממפיס Memphis

בלוז וברביקיו הם סימני ההיכר של ממפיס.

העיר שנחה על צוקים הצופים לנהר המיסיסיפי נקראה על שם העיר המצרית העתיקה ומוכרת בעולם כביתו של אלביס פרסלי מלך הרוקנרול.

את הקשר של העיר למצרים העתיקה שהעניקה לה את שמה תראו בפרמידת הזכוכית הגדולה Memphis Pyramid שהיא כיום חנות למוצרי ספורט ומחנאות אך בראשה עדיין ישנה מרפסת תצפית על העיר.

ממפיס מוזכרת ביותר מאלף שירים, יותר מכל עיר אחרת בעולם, שרים אותם במועדוני הבלוז של רחוב בייל Beale Street שבדאונטון והם גם זכו להוקרה במוזיאון ממפיס לרוק וסול Memphis Rock ‘n’ Soul Museum וגם בהיכל התהילה של המוזיקה Memphis Music Hall of Fame.
 

גרייסלנד Graceland, אחוזתו של אלביס פרסלי למשך 20 שנים מציעה סיורים דרך חדרי האחוזה ובגן בו גם הוא טמון. 

מעבר לרחוב מוזיאון המכוניות של אלביס Elvis Presley Automobile Museum מציג את הקאדילק הורודה של הכוכב, האוטובוס בו נסעו במסעות ההופעות שלו ומטוסו הפרטי. 

בשנת 1953 הקליט אלביס את אלבומו הראשון באולפני סאן Sun Studio שבשדרות יוניין, אולפנים שנחשבים על ידי רבים כמקום הולדתו של הרוקנרול. 

מצפון לאולפני סן ממוקמת שכונת Victorian Village בה אחוזות מהמאה ה-19, שכמה מהן הוסבו למוזיאונים.

במוזיאון בית וודרף-פונטיין Woodruff-Fontaine House Museum יש תצוגות של פריטי אופנה וטקסטיל מהתקופה הוויקטוריאנית ועד שנות ה-20 של המאה שעברה.
בגבול השכונה ממוקם גם מוזיאון המכוניות Edge Motor Museum בו מגוון של מכוניות ישנות ומבריקות ומכוניות מירוץ. 

המבנה שהיום מארח את מוזיאון סטקס למוזיקת סול Stax Museum of American Soul Music היה בעבר אולפן ההקלטות של אוטיס רדינג, אייזק הייז, להקת  Booker T. & the M.G.’s ואגדות אחרות של מוזיקת הנשמה ובו תוכלו לראות את הקאדילק המוזהבת של הייז.

המוזיאון הלאומי לזכויות האזרח National Civil Rights Museum מוקדש למאבק למען שוויון גזעי ושוכן במוטל לוריין Lorraine Motel היכן שנרצח איש זכויות האזרח מרטין לותר קינג באפריל 1968. 

alt="רחוב-בייל-בלילה-ממפיס">
היכן כדאי לישון בממפיס?

רוב המבקרים בממפיס בוחרים להתמקם במרכז העיר- Downtown Memphis בו שוכן רחוב בייל הידוע במועדוני מוזיקת נשמה ובלוז, מסעדות ואתרי תיירות שונים הקשורים למוזיקה כמובן וגם כאלה שלא. 

Comfort Inn Memphis Downtown הוא מלון נהדר לבעלי תקציב בינוני והוא ממוקם קרוב לפרמידה של ממפיס, לגשר לאי הבוץ, לרחוב בייל ולנהר. 

מלון עם חדרים גדולים המתאימים למשפחות במבנה היסטורי בלב העיר הוא Residence Inn by Marriott Memphis Downtown ואם כבר מדברים על מלונות היסטוריים – The Peabody Memphis הוא אייקון עירוני וידוע דווקא בגלל הברווזים שחיים במזרקת הנוי שבו ועושים תהלוכה במלון מידי יום בשעה 17:00, מלבד זה יש בו חדרים מעוצבים באווירה היסטורית ובריכת שחייה מקורה.

לא רחוק ממנו, במבנה מודרני יותר שוכן המלון Hilton Garden Inn Memphis Downtown שכמו רוב מלונות רשת הילטון מציע חדרים טובים ונוחים במחירים משתנים.

כמעט על רחוב בייל עצמו ממוקם המלון The Westin Memphis בו חדרים גדולים ויפים. 

סמוך למוזיאון זכויות האזרח ממוקם מלון הבוטיק ARRIVE Memphis שאנחנו אהבנו במיוחד, יש בו רק 62 חדרים המעוצבים בסגנון מודרני וקצת תעשייתי עם לבנים חשופות וטפטים נאים – והוא גם מעולה לזוגות. 

לאווירה שונה וייחודית, הזמינו חדר במלון הבוטיק The River Inn of Harbor Town שבלב שכונת Harbor Town שבאי הבוץ Mud Island, יש במלון הזה 28 חדרים בלבד ואווירה דרומית קסומה.

כמובן שלא חייבים לישון בדאונטאון, איזור המידטאון Midtown של ממפיס הוא אזור נעים בו פארק אוברטון Overton Park, גן החיות Memphis Zoo ומוזיאון האומנות Memphis Brooks Museum of Art.
מלון The Memphian, a Tribute Portfolio Hotel שוכן בלב המידטאון ומציע חדרים גדולים נקיים ומודרניים וארוחת בוקר טובה.

מטיילים עם כל המשפחה ומחפשים מלון גדול שיכול לאכלס אתכם בחדר אחד? מלון הסוויטות הממוקם בפאתי העיר המזרחיים Staybridge Suites Memphis הוא הפתרון המושלם ובמחירים נוחים מאוד.

ויש כאלה שבשבילם ממפיס זה אלביס, אם אתם מסוג האנשים שרוצים להתרפק על כוכב העבר ולישון ממש צמוד לאחוזת גרייסלנד המיתולוגית הזמינו חדר במלון Guest House at Graceland בה נוכח אלביס בכל פינה.

alt="פסל-אלביס-פרסלי-מנגן-בגיטרה-בממפיס-טנסי">
נאשוויל Nashville

בירת טנסי ידועה גם כבירה של מוזיקת הקאנטרי, מסורת בת מאה שנים כשנפתח אולם ההופעות

הגראנד אול אופרי Grand Ole Opry

מאז כולם, מהאנק וויליאמס לג’וני קאש, דולי פרטון וטיילור סוויפט הגיעו לכאן על מנת להתחכך בסצנת הקאנטרי ולפתוח בקריירות שלהם.

היכל התהילה של מוזיקת הקאנטרי Country Music Hall of Fame and Museum מספר את הסיפור המלא של סגנון מוזיקלי זה, מנגינות הכינור ושירי העם המוקדמים של המתיישבים הבריטים לנעימות הגוספל של העבדים האפריקאיים ועד הכוכבים של היום.

בין אלפי הפריטים במוזיאון גם גיטרת  המרטין בה ניגן והלחין האנק ויליאמס רבים משיריו.

ממול למוזיאון משתרע פארק התהילה Walk of Fame Park שבצמוד לו הארנה Bridgestone Arena ומוסדות מוזיקה נוספים כמו המוזיאון למוזיקה אפרו אמריקאית National Museum of African American Music.
סיורים יוצאים אל סטודיו Historic RCA Studio B שבו הקולטו יותר להיטים מכל סטודיו אחר בארצות הברית בין השנים 1957-1977, מתוך 45,000 השירים שהוקלטו כאן במבנה לבנים זה שבשדרות המוזיקה Music Row יותר מאלף נכנסו למצעד עשרת הטובים של הבילבורד האמריקאי כולל שירים של אלביס פרסלי, רוי אורביסון, צ’ארלי פרייד וויילון ג’נינגס. 

כל האמנים האלה הופיעו במבנה הלבנים האדומות אולם המופעים ריימן Ryman Auditorium – כנסיית האם של הקאנטרי בו שודרה תוכנית הרדיו ‘גרנד אול אופרי’ יותר משלושים שנים בטרם עבר למבנה המפואר בפאתי העיר בשנת 1974, סיורים מאחורי הקלעים והכוכבים נערכים באולם – לחצו כאן להזמנת סיור מאחוריי הקלעים באולם Grand Ole Opry.

עוד אטרקציות בקרבת הגרנד אול אופרי החדש היא אוניית המשוטה הגנרל ג’קסון General Jackson ומוזיאון קוטר Cooter’s Nashville שהוא מוזיאון סדרת הטלוויזיה והסרט ‘הדיוקס קורעים את האזרד’ The Dukes of Hazzard.

לחווית מוזיקה מקסיקנית, הכי רחוק שאפשר לחשוב מהקאנטרי והבלוז סעו לפאתי העיר הדרומיים אל Plaza Mariachi בו מלבד להקות מריאצ’י ססגוניות תוכלו לאכול אוכל מקסיקני מעולה.

נאשוויל מציעה למבקרים בה אטרקציות רבות שאינן קשורות למוזיקה, כולל אחוזת הרמיטג’ Andrew Jackson’s Hermitage בה חי נשיא ארצות הברית בעבר אנדרו ג’קסון בשנים 1804 ועד מותו בשנת 1845, בבית האחוזה בן שתי הקומות בסגנון התחייה היוונית ריהוט עתיק וחפצים מקוריים של הנשיא המנוח, בסמוך לבית האחוזה שוכנים מגורי העבדים ואחוזת הקבר של הנשיא ורעייתו. 

מדרום מערב למרכז העיר, אחוזת בייל מיד Belle Meade Historic Site & Winery היא מקום פופולרי לחתונות, קונצרטים תחת כיפת השמיים ושיחזורים של קרבות ממלחמת האזרחים. 

באחוזה זו יש מלבד בית מפואר בסגנון התחייה היוונית מאמצע המאה ה-19 גם מחלבה, אורוות סוסים, מוזילאום, גן מפואר ויקב המאפשר טעימות. 

במערב נאשוויל, בסמוך לקמפוס של אוניברסיטת ונדרבילט שוכן פארק המאה Centennial Park

בו שבילי הליכה, גנים והעתק של הפרתנון The Parthenon ביוון שנבנה בשנת 1897 לכבוד חגיגות המאה של מדינת טנסי שנערכו כאן. 

אוכל דרומי וויסקי הם חלק מהתרבות המקומית בטנסי ואנו ממליצים לבקר במזקקות הויסקי המעולות של נאשוויל, נסו את מזקקת הויסקי Nelson’s Green Brier Distillery או מזקקת Corsair Distillery & Taproom ובשוק האיכרים Nashville Farmers’ Market לחווית קולינריה מעולה.

20 דקות נסיעה דרומית לנאשוויל שוכנת העיירה ההיסטורית פרנקלין Franklin שהייתה בית לזמרי קאנטרי רבים ולסצנת מוזיקת קאנטרי שנייה רק לנאשוויל, בעיירה רובע היסטורי משוחזר בו בתים מרהיבים מהמאה ה-19. 

alt="נוף-העיר-נאשוויל-והנהר-טנסי">
היכן כדאי לישון בנאשוויל?

רוב המבקרים בנאשוויל, וודאי בפעם הראשונה, ישנים באזור הדאונטאון Downtown – מרכז תוסס של סצנת מוזיקת הקאנטרי של נאשוויל, עם ברים של מוזיקת הונקי טונק לאורך רחוב ברודוויי, הרחוב הראשי של האזור וגם הקפיטול של מדינת טנסי. 

מלון Fairlane Hotel ממוקם בלב הדאונטאון והוא מלון יוקרתי, עיצוב החדרים והחללים הציבוריים בסגנון שנות ה-70 אבל השירות והפינוק לגמרי בני ימינו. 

קרוב יותר לנהר ממוקם מלון 21c Museum Hotel שהוא יצירת אומנות עם תג מחיר גבוה. 

מלון Holston House אמנם שוכן במבנה היסטורי אבל העיצוב שלו מודרני ונקי ומבריכת השחייה שעל הגג יש נוף מרהיב לקו הרקיע של העיר.

ואם הזכרנו כבר מבנה היסטורי שהפך למלון, The Union Station עם מגדל השעון הבולט שלו שוכן ממש היכן שהייתה תחנת הרכבת המרכזית של נאשוויל והוא מרהיב בהתאם.

השכונה שמדרום לרחוב הראשי ברודווי מכונה Sobro ויש בה ברים הומים, מסעדות מגניבות וסצנת מוזיקה תוססת. 

מלון The Joseph, a Luxury Collection Hotel הוא מלון יוקרתי במבנה מודרני עם בריכה המשקיפה לנוף העיר.

השכונה ממערב ומעבר לפסי הרכבת נקראת The Gulch ובה ממוקם מלון Thompson Nashville המקסים באמת.

שכונת מיוזיק רו Music Row משמשת כבית לחברות תקליטים, תחנות רדיו ואולפני הקלטות, ונמצאת בלב תעשיית מוזיקת הקאנטרי של נאשוויל. 
מלון Virgin Hotels Nashville המודרני ואלגנטי נמצא מרחק צעדים ספורים מפסל המוסיקה Musica Statue.

צפונית למרכז העיר אזור ג’רמנטאון Germantown מוכר בזכות מסעדות אופנתיות שפועלות במבנים ויקטוריאניים משוחזרים ובתי קפה שניצבים על מדרכות עשויות מלבנים ומתאפיין בקסם היסטורי מיוחד, מלון הבוטיק הקטן Germantown Inn היא הבחירה המושלמת ללינה באזור זה.

אזור מזרח נאשוויל East Nashville מציע אווירה מיוחדת וסצנה תוססת של אוכל וחיי לילה. אזור פייב-פוינטס ידוע באומנות הרחוב שבו, בברים התוססים והמסעדות הטרנדיות ואילו ברחוב פאד’רלנד Fatherland St הסמוך אפשר למצוא חנויות ייחודיות.

מלון The Russell זוכה לביקורות שמיימיות, אולי כי הוא ממוקם במבנה ענק שפעם שימש ככנסיה! את האווירה המיוחדת של המקום הזה עם הויטר’זים הגדולים תרגישו מיד בכניסה, והעיצוב המודרני שלו רק מוסיף לייחודיות שלו. 

באמצע הדרך בין מרכז נאשוויל לגרנד אול אופרי ממוקם מלון The Gallatin Hotel שהוא כנראה המלון הצבעוני ביותר שתפגשו בעיר, בטנסי או בכלל. הכל כאן מלא בצבע שמקנה אווירה שובבה. 

בצמוד להיכל הגראנד אול אופרי Grand Ole Opry ממוקם מלון Gaylord Opryland Resort שהוא היעד המושלם למשפחות. 
כאן תמצאו עיר קטנה תחת כיפת זכוכית ענקית, פארק מים, גן בוטני קטן וקרבה גם למרכז הקניות הענק Opry Mills שבו מלבד חנויות מכל הסוגים גם מוזיאון השעווה של נאשוויל Madame Tussauds Nashville.

דרום מזרח טנסי Southeast Tennessee

518 מטרים מעל העיר צ’טנוגה Chattanooga השוכנת על גדת נהר הטנסי בגבול המדינה עם ג’ורג’יה מתנשא הר התצפית Lookout Mountain המאפשר מראשו מבט סוחף על זירת הקרב האחרונה של שבט הצי’רוקי בשנת 1794 ועל שדה הקרב שהתחולל על ההר בשנת 1863 במסגרת מלחמת האזרחים.

אוהבים היסטוריה? הצטרפו לסיור בעקבות הסיפורים על הקרבות באתרי מלחמת האזרחים בעיר.

כיום, האטרקציות השוכנות בהר וסביבתו הם עיר הסלעים Rock City, מפלי רובי Ruby Falls התת קרקעיים וקו הרכבת התלול בעולם Lookout Mountain Incline Railway

אטרציות נוספות בעיר הם האקווריום של טנסי Tennessee Aquarium המתמחה בדגים של מים מתוקים, מוזיאון האנטר לאומנות אמריקאית Hunter Museum of American Art ומוזיאון הרכבת של עמק טנסי Tennessee Valley Railroad Museum ממנו יוצאות רכבות לשדות הקרב של Missionary Ridge ו-Chickamauga Battlefield שבגורג’יה ומוזיאון מדליית הכבוד Charles H. Coolidge National Medal of Honor Heritage Center שמתחבר לעבר הצבאי של העיר. 

ממערב לעיר שוכנת מערות רקון Raccoon Mountain Caverns ובעיקול נהר הטנסי מצפון לעיר נמצא האתר ההיסטורי Moccasin Bend National Archeological District בו צעדו בני שבט הצי’רוקי המגורשים במה שכונה ‘נתיב הדמעות’. 

בין נאשוויל לצ’טנוגה שוכנת העיירה הקטנה לינצ’בורג Lynchburg שמוקד העניין היחיד בה היא מזקקת הוויסקי ג’ק דניאלס Jack Daniel’s Distillery שמציעה סיורים במבנים ההיסטורים ובמפעל המודרני וכמו כן טעימות של הוויסקי המפורסם.

ואם שתיתם יותר מידי ויסקי ואתם מחפשים מקום לישון בקרבת המזקקה, נסו את המלונות Lynchburg Country Inn או מלון Tolley House שכל אחד מהם יספק את מה שאתם צריכים – מקום להניח את הראש ולהתפכח מחווית ג’ק דניאלס.

אחד מאתרי הטבע היפים בטנסי הוא פארק Fall Creek Falls State Park שהמפל המרכזי שבו צונח אל תוך קערת אבן מיוערת.

היכן כדאי לישון בצ'טנוגה?

לב העיר הסמוך לעיקול נהר הטנסי הוא האזור בו מרבית המבקרים בצ’טנוגה ישנים.

מלון The Edwin Hotel היוקרתי יתן לכם הרגשה אמיתית של חופשה מלכותית.  

אנחנו אהבנו במיוחד את מלון הבוטיק הקטן Bluff View Inn ששוכן בתוך בית כפרי ישן עם עיצוב שלאחדים יראה כאילו נשכח בזמן ונוף מדהים לנהר.

הניגוד של הבית הכפרי הוא המבנה המודרני בו ממוקם מלון Hotel Indigo שהעיצוב שלו מודרני לחלוטין, נקי ומפנק ולא רחוק ממנו, מלון The Read House יעניק לכם את השילוב המושלם בין מבנה היסטורי עם עיצוב עכשווי וחווית אירוח מודרנית.

אוהבים אומנות? הזמינו חדר במלון The Dwell Hotel השוכן במבנה עתיק מלבנים אדומות ובתוכו הוא עמוס ביצירות אומנות מודרניות, צבעים עזים וטפטים יפים. 

בחלק הדרומי של מרכז העיר שוכן מלון Moxy Chattanooga שגם אותו אהבנו ממש, הוא יפה ומעוצב בטוב טעם, נקי ובמחיר סביר בהחלט.

טוב לדעת שיש גם הוסטל בצ’טנוגה, למטיילים צעירים או למי שרוצה לחסוך קצת כסף.

אבל אם חשבתם ש-The Crash Pad: An Uncommon Hostel הוא הוסטל סטנדרטי, תקראו שוב את שמו כי הוא ברמה מעל כולם.

Mayor’s Mansion Inn Bed and Breakfast היה באמת פעם הבית של ראש העיר, ואם אתם רוצים לישון במקום בו תרגישו כאילו חזרתם בזמן לסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, במובן הכי טוב של המילה – תלונו כאן.
דרומית מערבית לעיר, על הר Lookout Mountain מעבר לגבול ג’ורג’יה ממוקם מלון הבד אנד ברקפסט Chanticleer Inn Bed and Breakfast הקסום שהוא בחירה מעולה לכל אלה הרוצים לישון מחוץ למרכז העיר.

alt="תותח-על-הר-ונוף-העיר-צ'טנוגה-ונהר--טנסי">
צפון מזרח טנסי Northeast Tennessee

הכביש המהיר בין נאשוויל לנוקסוויל עובר לא רחוק מפארק המדינה Cummins Falls State Park הידועים במפל הגדול שבו עם בריכות השחייה הטבעיות שלמרגלותיו.
בהמשך חולף הכביש בסמוך לעיירה קרוסוויל Crossville שהסיבה היחידה לעצור בה היא מוזיאון המיניאטורות Crossville Model Railroad Clubמוזיאון המלחמה Military Memorial Museum ולטעימות יין ביקב הנהדר Stonehaus Winery

הכביש המהיר חולף על יד מפלי אוזונה Ozone Falls State Natural Area היפים אליהם מוביל שביל קליל ולא רחוק מאחד המקומות בו פותחה הפצצה האטומית במלחמת העולם השנייה-

המעבדה הלאומית באוק רידג’ Oak Ridge National Laboratory בה ניתן לצאת לסיורים בני שלוש שעות וללמוד על פיתוח הפצצות האטומיות הראשונות ומירוץ החימוש האטומי כולל ביקור בכור הגרעיני הראשון בהיסטוריה. 

בלב ההרים המיוערים של חבל ארץ זה מסתתר לו מה שהיה בית כלא אימתני – Historic Brushy Mountain State Penitentiary והיום הוא אתר תיירות לאלה האוהבים אתרים מצמררים וייחודיים.

בגבול טנסי, קנטקי ווירגי’ניה ממוקמת אוניברסיטת אנדרטת לינקולן Lincoln Memorial University שבספרייה שלה שנבנתה על ידי הקולונל סנדרס מהלוגו של ‘קנטקי פרייד צ’יקן’ שוכן אוסף המזכרות הגדול ביותר של הנשיא אברהם לינקולן.

alt="מפלי-אוזנה-טנסי">

נוקסוויל Knoxville היא העיר השלישית בגודלה בטנסי שהייתה בעבר בירתה והוקמה כבר בסוף המאה ה-18.
במרכז העיר תוכלו להתרשם ממגדל השמש שבלב אזור התערוכות World’s Fair Park בו נערכה התערוכה העולמית של 1982 וממוזיאון האומנות Knoxville Museum of Art.
מוזיאון מזרח טנסי East Tennessee History Center מציג את ההיסטוריה המרתקת של האזור בו נוקסוויל ממוקמת ובחזית המוזיאון שוכן פארק Charles Krutch Park בו אנדרטת הנשים הלוחמות לזכות בחירה Tennessee Woman Suffrage Memorial וכיכר השוק Market Square הנפלאה.
המקום הטוב ביותר ללמוד בו על ההיסטוריה של העיר היא אחוזת בלונט Blount Mansion וגם כמובן תוך שיטוט בעיר העתיקה Old City התוססת מתאפיינת באווירה אלטרנטיבית ומיוחדת, עם חנויות בוטיק ייחודיות, מאפיות מסורתיות, בתי קפה ומסעדות אופנתיות שפועלים במבנים מהמאה ה-19.
נוקסוויל מפורסמת גם בגלל ספורט הנשים במפותח שבה, ומוזיאון הכדורסל Women’s Basketball Hall of Fame מציג את כוכבות הענף.
וצמוד למוזיאון תוכלו לחזור בזמן אל נוקסוויל של המאה ה-18 ב-James White Fort.
מטיילים עם ילדים? מוזיאון הילדים Muse Knoxville ותיאטרון הילדים Knoxville Children’s Theatre צריכים להיות בתוכנית הטיול שלכם.
ובדרך החוצה מהעיר אל הפארק הלאומי הרי הסמוקי אל תפספסו את שמורת הטבע Ijams Nature Center בה יערות, מערות ושבילי הליכה מעץ על צוקי נהר הטנסי.

היכן כדאי לישון בנוקסוויל?

מרכז העיר נוקסוויל קטן יחסית כך שבלינה במרכז העיר ניתן להגיע לרוב מוקדי העניין ברגל. 

מלון THE TENNESSEAN Hotel הוא מלון יוקרתי בלב העיר וצמוד לפארק התערוכה העולמית.

The Oliver Hotel הוא מלון יוקרתי ומודרני במבנה היסטורי מסוף המאה ה-19 עם 28 חדרים בלבד.

למלון Hyatt Place Knoxville יש הרבה היסטוריה אך עיצוב מודרני נאה ומיקום בלב העיר ומלון Hilton Knoxville הוא עוד מלון קלאסי של הרשת הבינלאומית במרחק הליכה קצר ללב העיר.

alt="נוף-העיר-נוקסוויל-טנסי">
דרום מערב טנסי Southwest Tennessee

לחובבי מוזיקה, במערב טנסי, על הכביש המהיר I-40 שמחבר את נאשוויל לממפיס שוכן

מוזיאון טינה טרנר Tina Turner Museum הקטן בו מזכרות רבות של הזמרת והבית בו נולדה.

בעיירה ג’קסון Jackson שגם היא על הכביש המהיר, מוזיאון הרכבות Casey Jones Home & Railroad Museum מכיל קטרי קיטור, דגמי רכבות ואת הבית של נהג הקטר קייסי ג’ונס שסיים את חייו בתאונת רכבת. 

דרומה משם על נהר הטנסי ממוקם שדה הקרב של שילה ממלחמת האזרחים Shiloh Battlefield, ברחבי הפארק הירוק אנדרטאות, מבנים היסטוריים ושרידים לקרב העקוב מדם שהתרחש במקום היפה הזה. 

הפארק הלאומי גרייט סמוקי Great Smoky Mountains National Park

הפארק הלאומי הרי הסמוקי הגדולים מתחלק בין טנסי לצפון קרוליינה ברכס האפלצ’ים המרהיב והוא הפארק הלאומי עם מספר המבקרים הרב ביותר בארצות הברית. 

בפארק הלאומי הזה גיוון אקולוגי מטורף ויותר מ-1360 קילומטרים של שבילי הליכה המאפשרים לחקור את הטבע הפראי כולל 113 קילומטרים משביל האפלצ’ים המפורסם המתפתל בין יערות צפופים לפסגות הרים ונהרות גועשים ואגמים. 

ברחבי הפארק יותר מ-90 מבנים היסטוריים ששוחזרו להנאת המבקרים. 

בביקור בפארק מומלץ לנסוע בכביש ההיקפי Roaring Fork Motor Nature Trailלבקר במרכזי המבקרים Sugarlands Visitor Center ו- Cades Cove Visitor Centerללכת אל מפלי רמזי Ramsey Cascades הצונחים מגובה של 30 מטרים, לצעוד בשביל ההליכה Alum Cave Trail המוביל אל כמה מהנופים היפים ביותר בפארק מראש Inspiration Point ואל פסגת הר הארובה Chimney Tops ממנו נשקפים נופים מרהיבים לכל עבר. 

למרגלות רכס האפלצ’ים בפאתי הפארק שוכנות העיירות גטלינבורג Gatlinburg ופיג’יון פורג Pigeon Forge בהם שפע של אטרקציות כמו פארק השעשועים דוליווד Dollywoodמסלול הקארטינג NASCAR SpeedPark Smoky Mountainsמוזיאון טיטניק TITANIC Museum Attractionרכבת ההרים Gatlinburg Mountain Coasterאתר הסקי Ober Gatlinburg ומבשלת המונשיין Ole Smoky Moonshine

תרבות Culture

טנסי הוא שילוב מעניין של דרך חיים דרומיות ורוח הררית חלוצית.

מדינה זו הייתה הגבול המקורי מערבה, שדה קרב במהלך מלחמת האזרחים והמקום ממנו פונו בכפייה אלפי האינדיאנים של שבט הצ’רוקי.

אוכלוסייתה הייתה מאז ומתמיד תערובת מגוונת של אנגלים, סקוטים-אירים, ואפרו-אמריקאים.

כל התרבות הזו שנזרקה יחד יצרה את סצנת המוזיקה והקולינריה המדהימה שהיא עמוד השדרה של טנסי.

בבסיסה, מדינה זו מגלמת את המנטליות הנינוחה הידידותית של הדרום. 

ערים כמו נאשוויל עוסקות במוזיקת קאנטרי ובבישול דרומי ובצד השני של המדינה, בממפיס האווירה היא יותר מערב תיכונית עם בלוז ורוק.

לא משנה לאן תלכו בטנסי אתם צפויים לקבלת פנים חמה.

לכל אורך חודש אפריל חוגגים בנוקסוויל את פסטיבל Dogwood Arts Festival – חגיגה של אומנות, מוזיקה, אוכל וספורט בעת הפריחה האביבית של עצי הדוגווד המקומיים. 

באפריל ומאי חוגגים בממפיס את פסטיבל המוזיקה Beale Street Music Festival בו בלוז, רוק ומוזיקת נשמה מתערבבים יחד על הבמות בפארקים לאורך נהר המיסיסיפי.

ביוני נערכת בעיירה מנצ’סטר Manchester פסטיבל המוזיקה Bonnaroo Music And Art Festival

שהוא גרסה דרומית של פסטיבל וודסטוק האגדי. 

באוקטובר סיפורי העם של האפלצ’ים קמים לתחייה בפסטיבל National Storytelling Festival בעיירה Jonesborough

את אווירת הכריסמס הטובה ביותר בטנסי תוכלו לקבל בעיירה גטלינבורג Gatlinburg שבשיפולי רכס האפלצ’ים שם נערך מידי חודש דצמבר פסטיבל האורות Fantasy of Lights עם המצעד הגדול בו משאיות מקושטות, תזמורות, בלוני ענק והרבה אורות. 

איך מגיעים לטנסי?

טנסי ממוקמת במזרח ארצות הברית בין נהר המיסיסיפי במערב לרכס האפלצ’ים במזרח והיא נחשבת כחלק מדרום ארה”ב. 

בנמלי התעופה של ממפיס, נוקסוויל ונאשוויל נוחתות טיסות מכל רחבי ארה”ב. 

הכביש המהיר I-40 חוצה את מדינת טנסי ממערב למזרח, הוא נכנס לטנסי ממדינת ארקנסו בעיר ממפיס, ממשיך אל נאשוויל ונוקסוויל ומטפס לרכס האפלצ’ים לפני שהוא נכנס אל תוך צפון קרוליינה. 

הכביש המהיר I-75 מחבר את אזור צ’טנוגה לנוקסוויל וצפונה לקנטקי והכביש המהיר I-24 מחבר את צ’טנוגה לנאשוויל. 

הכביש המהיר I-65 מחבר את אלבמה לקנטקי דרך נאשוויל והכביש המהיר I-81 מחבר את נוקסוויל צפונה לוירג’יניה.

לאורך הגבול המערבי של טנסי, נהר המיסיסיפי, ניתן להפליג מממפיס צפונה לסנט לואיס ודרומה כל הדרך לניו אורלינס. 

תחבורה ציבורית מקשרת בין הערים הגדולות של טנסי אך עדיין הדרך הטובה ביותר לטייל במדינה הזו היא עם רכב צמוד. 

alt="מפת-טנסי">

מתי לנסוע? 

הזמן הטוב ביותר בשנה לבקר בטנסי הוא באביב, מאפריל ועד יוני אז הטמפרטורות נעימות והלחות אינה גבוהה, הטמפרטורות נעות בין 10-30 מעלות (תלוי בגובה מפני הים) ויש כמה ימי גשם משמעותיים אך לרוב השמיים כחולים. 

הקיץ בטנסי חם, לח ועם המוני תיירים כך שבנוסף למזג האוויר הלא אידיאלי גם תצטרכו להתמודד עם כמות גדולה של מבקרים ומחירי לינה גבוהים. 

הסתיו, מספטמבר ועד נובמבר נעים למדי עם גשם מידי פעם ולקראת סופו אף שלג בהרים, רכס האפלצ’ים משנה צבעים באוקטובר ונובמבר ושלכת הסתיו מושכת מטיילים רבים לאזור. 

החורף בטנסי קר עם טמפרטורות שנעות בין 5-12, בהרים יורד שלג ובשאר המדינה יש ימי גשם לא מועטים, אך ביחס למדינות צפוניות יותר מזג האוויר סביר יותר.

יתרון גדול שזו העונה החלשה בתיירות ותוכלו להשיג דילים טובים למקומות הלינה. 

alt="כביש-מתפתל-בתוך-יער-בצבעי-השלכת-בטנסי">
בין אם זה לטייל בשביל האפלצ’ים, לכבוש את רכבות ההרים של דוליווד, להתענג על ג’ק דניאלס וברביקיו, לעלות לרגל לגרייסלנד או לחלוק כבוד במוזיאון הלאומי לזכויות האזרח, קשה לנצח את מגוון הדברים שיש לעשות בטנסי.
יעד דרומי זה משלב היסטוריה ומודרנה במקומות כמו ממפיס, נאשוויל, נוקסוויל וצ’אטנוגה.
חפשו אתרי קרבות ממלחמת אזרחים, אנדרטאות לזכויות אזרח וכמה מציוני הדרך האגדיים ביותר של המוזיקה ממש לצד מקומות תרבות ברמה עולמית, נקודות אוכל אופנתיות, מזקקות אלכוהול ומבשלות בירה.
שתפו את הפוסט! 
מחפשים מלון בטנסי?
פנו אלינו להצעות המחיר הטובות ביותר, במלונות הטובים ביותר ובלוקיישנים נבחרים
לחץ כאן
רוצים להשכיר רכב?
פנו אלינו להצעות מחיר בחברות ההשכרה הגדולות ביותר ובמחירים תחרותיים
לחץ כאן
צריכים תכנון טיול מפורט בדרום ארה"ב?
פנו אלינו ונבנה לכם מסלול מותאם אישית בטנסי ובכלל
לחץ כאן
שקופית קודמת
שקופית הבאה
alt="תמונת-תודה-לפנייה">

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו את הניוזלטר ועדכונים לטיולים בצפון אמריקה

alt="בולים-ארצות-הברית'">