נובה סקוטיה, פנינת החוף האטלנטי Nova Scotia, Canada Atlantic Coast

נובה סקוטיה, גלו את הפנינה האטלנטית של קנדה

  • כתבה זו מכילה קישורים למלונות אטרקציות ואמצעי תחבורה. הזמנת מקומות לינה, כרטיסים לאתרים ורכב דרך קישורים אלו המסומנים באדום ואחרים מסייעת לנו להביא לכם את המידע העדכני ביותר לחוויה מושלמת בצפון אמריקה.

נובה סקוטיה, המיושבת ביותר מבין שלושת הפרובינציות  הימיות של קנדה היא תערובת של חופים מרהיבים, טבע פראי ושפע של אתרים היסטוריים ותרבותיים שמשקפים את המיקס האתני של האזור בין צרפתים, אנגלים, סקוטים והעמים הילידים. 

נובה סקוטיה נמתחת פנימה אל תוך האוקיינוס האטלנטי ולה מערכת יחסים של אהבה שנאה לים, עדות לכך תמצאו בשפע המגדלורים הפזורים ברחבי הפרובינציה, כפרי הדיגיים השלווים ונמל הליפקס ההומה. 

alt="מבט-מהאוויר-על-כפר-דייגים-בנובה-סקוטיה">

היכן נובה סקוטיה ממוקמת?

פרובינציית נובה סקוטיה ממוקמת בפינה הדרום מזרחית של קנדה והיא מהפרובינציות הקטנות של קנדה הגדולה. 

מצפון היא גובלת באי פרינס אדוארד כשמצר Northumberland Strait חוצץ בין הפרובינציות, ממערב היא גובלת בניו ברונסוויק והיא הקשר היבשתי היחיד שלה לשאר קנדה, מכיוון צפון מזרח ומעבר למפרץ סנט לורנס שוכן האי ניופאונדלנד ומכיוון דרום מערב ומעבר למפרץ מיין ממוקמת מדינת מיין שבארצות הברית.

alt="מפת-נובה-סקוטיה">

ההיסטוריה של הפרובינציה

עמים ילידים משבטי הפלאו והמיקמאק חיים בנובה סקוטיה כבר 11,000 שנים.

האירופאי הראשון שהגיע לכאן היה לייף אריקסון הויקינגי כבר במאה ה-10, הוא קרא למקום וילנד והקים התיישבות קטנה שנעלמה מהנוף במהרה. 

חלפו מאות שנים עד שאירופאי אחר, החוקר ג’ון קבוט ביקר בכף ברטון בשנת 1497 אך התיישבות אירופית של ממש הוקמה בנובה סקוטיה רק על ידי הצרפתים שקראו לאזור הזה אקדיה.

התיישבות זו נוסדה עלי ידי פייר דוגה בשנת 1605 ונקראה פורט רויאל – עיר זו הייתה הבירה הראשונה של המושבה, ומראשוני היישובים בקנדה.

בשנת 1620 נשלחה קבוצה של סקוטים על ידי המלך הבריטי צ’ארלס הראשון להקים את המושבה של “סקוטלנד החדשה” היא “נובה סקוטיה”, אולם לאחר שאנגליה חתמה על הסכם שלום עם צרפת, והטריטוריה נמסרה לשליטת הצרפתים, נאלצו הסקוטים לנטוש את משימתם טרם הקמת המושבה.

הצרפתים הקימו את ‘מצודת לואיבור’ באי איל-רויאל כדי להגן על הכניסה לקוויבק מכיוון הים.

במהלך מלחמת הצרפתים והאינדיאנים בשנת 1758 כבשו הכוחות הבריטיים את המצודה.

אנשי הממשל הבריטי התנגדו לנוכחותם של האקאדים הקתולים דוברי הצרפתית אשר מספרם עלה על מספר המתיישבים הבריטיים, ושסירבו להישבע אמונים לכתר הבריטי.

בשנת 1755 החליט השלטון הבריטי לגרש את המתיישבים הצרפתיים – ורובם התיישבו בטריטוריית לואיזיאנה.

בשנת 1763 הפך האי קייפ ברטון לחלק מנובה סקוטיה ובשנת 1769 נפרד האי סנט ג’ון מהפרובינציה (כיום זהו אי הנסיך אדוארד) והפך למושבה עצמאית.

ב-1784 הפך החלק המערבי של המושבה למושבה נפרדת (כיום – פרובינציית ניו ברנזוויק)

קייפ ברטון הפך למושבה עצמאית בשנת 1784 אולם ב-1820 אוחד מחדש עם נובה סקוטיה.

במחצית השנייה של המאה ה-18 ובמהלך המאה ה-19 נמשכה הגירת מתיישבים מבריטניה לאזור, רבים מהם היו מהגרים מסקוטלנד.

בשנת 1848 הפכה המושבה למושבה בעלת שלטון עצמאי, והייתה אחת הפרובינציות המקוריות שייצרו את הקונפדרציה של קנדה בשנת 1867.

הליפקס בירתה של נובה סקוטיה עלתה לכותרת בשישי לדצמבר 1917 עת אוניית נשק צרפתית התפוצצה בנמל כשהתנגשה באונייה נורווגית.

הפיצוץ החריב את העיר לחלוטין, הביא למותם של 2000 תושבים ולפציעתם של מעל 9000 ונחשב עד היום לתאונה הגדולה בהיסטוריה. 

alt="נגן-חלילית-סקוטי-מנגן-ברקע-מגדלור-בנובה-סקוטיה">

הליפקס Halifax

הליפקס היא המרכז העירוני הגדול ביותר בחלק הימי של מזרח קנדה והיא הייתה ממאחזי החוף הבריטיים הראשונים בקנדה ומאוחר יותר התפרסמה כמקבילה הקנדית לאליס איילנד. 

לאורך נמל הליפקס פרושה טיילת Halifax Waterfront באורך 4 קילומטרים בה מטיילים יכולים לשוטט, לצפות בספינות או לחקור את החנויות בתי הקפה המסעדות המוזיאונים ושאר האטרקציות. 

החלק ההיסטורי של הליפקס מכיל שלושה גושי רחובות עם מבנים היסטוריים שרובם נבנו בזמן המלחמות הנפוליאוניות ומלחמת 1812 על מנת לאחסן את השלל שנתפס בידי הבריטים קנדיים מספינות האויב הצרפתיות והאמריקאיות וכיום הוסבו מבני העץ והאבן לחנויות ומסעדות. 

המוזיאון הימי Maritime Museum of the Atlantic נוסד בשנת 1948 בידי קבוצה של קצינים מחיל הים הקנדי במטרה לשמר ולזכור את המורשת הימית העשירה של הפרובינציה. 

שוק האיכרים של הליפקס Halifax Seaport Farmers’ Market מכיל יותר מ-250 דוכנים המוכרים מתוצרת האזור וכמו כן אוכל וחפצי אומנות. 

בקצה הטיילת, מוזיאון ההגירה Canadian Museum of Immigration מזכיר למבקרים שאחת מכל חמש משפחות קנדיות עברו דרך נמל הליפקס. 

מצודת הליפקס Halifax Citadel אמנם מוקפת חומה וצופה על העיר והנמל ממרומי גבעה’ אך מעולם לא נאלצה להתמודד בקרב וכיום היא מציעה סיורים היסטורים ונוף מרהיב לכל עבר. 

הכביש למצודה חולף בסמוך למגדל השעון של העיר העתיקה Old Town Clock שלכאורה נתרם על ידי הנסיך אדוארד הדוכס של קנט במטרה להפוך את חיל המצב שישב כאן בתקופת נפוליאון לדייקן יותר. 

בצדה השני של גבעת המצודה, הגנים של הליפקס Halifax Public Gardens שנחנכו עוד בשנת 1841 על האחו העירוני שהפך לגן אנגלי מרהיב. 

בית הקברות פירוויו Fairview Lawn Cemetery בפאתי העיר מכיל את קברם של יותר ממאה קורבנות הטיטניק ומזכיר את תפקידה של הליפקס באיתור והצלת קורבנות האסון משנת 1912. 

בחודשים החמים יכולים המקומיים והמבקרים להתענג על סדרת מחזות שייקספיר המועלות בהריסות של סוללת קיימברידג’ בפארק המקסים Point Pleasant Park ולבקר במוזיאון אוניית המלחמה HMCS Sackville שבטיילת. 

אל מול הנמל האי הקטן של Georges Island National Historic Site אוצר בחובו את מבצר שרלוט על שם רעייתו של המלך הבריטי גורג’ השני ונבנה בתקופת המלחמה בין הבריטים לאנדיאנים של שבט מיקמאק באמצע המאה ה-18. 

היכן כדאי לישון בהליפקס?

בעיר הגדולה בנובה סקוטיה מבחר של מקומות לינה, ממלונות רשת גדולים למלונות בוטיק קטנים ומקסימים במבנים היסטוריים. 

מלון הבוטיק The Halliburton הוא מלון בוטיק בן 29 חדרים 5 דקות הליכה מהנמל ואנדרטת המהגרים. 

מלונות גדולים יותר הם The Lord Nelson Hotel עם ותק של 85 שנים בבניין היסטורי משנת 1928, ממש במרכז העיר ומול גני הליפקס.

החדרים שופצו ומודרניים לחלוטין אך הלובי שומר על הקסם של העבר.

The Prince George Hotel ממוקם במרכז העיר ליד המצודה והוא מלון גדול ואהוב על משפחות.

ממש בסמוך לו מלון Sutton Place Hotel שמהחדרים בקומות הגבוהות נוף נהדר לנמל ולמצודה. 

קרוב יותר לנמל שוכן המלון המעולה אך היקר Muir, Autograph Collection.

לנופים בלתי נשכחים של המפרץ עם קרבה לכל אתרי מרכז העיר וחדרים גדולים הזמינו חדר במלון Marriott Harbourfront Hotel.

גם Cambridge Suites Hotel שוכן קרוב למצודה, יש בו חדרים גדולים וסוויטות עם 2 חדרים ומהגג נוף מרהיב לעיר.

לחוויה אינטימית יותר הזמינו חדר במלון הבוטיק הקטנטן The Pebble הממוקם במרחק של 10 דקות נסיעה בלבד ממרכז העיר. 

הרוצים להתנתק מההמולה ואוהבים את הים ירגישו בבית בבד אנד ברקפסט SeaWatch Bed & Breakfast הממוקם ממש על קו המים בפאתי העיר. 

ובד אנד ברקפסט נהדר נוסף מחוץ לעיר הוא Star of the Sea Bed & Breakfast השוכן במבנה כנסייה מאמצע המאה ה-19 שהוסב למלון קטן ובו חדרים אינטימיים ברמה גבוהה וחלונות ענק מכניסים את הים הסמוך פנימה.

לאווירת כפרי הדייגים של נובה סקוטיה במרחק קצר מהליפקס הזמינו חדר במלון הבוטיק The Inn at Fisherman’s Cove השוכן על קו המים במפרץ הדייגים.

alt="קו-הרקיע-של-הליפקס-נובה-סקוטיה">

האי קייפ ברטון Cape Breton Island

האי קייפ ברטון בקצה הצפוני של נובה סקוטיה ממוקם בין מפרץ סנט לורנס לאוקיינוס האטלנטי

והוא תערובת של אזורי שממה מופלאה, חוף ים סלעי ואתרים היסטוריים שבהם התנגשו בעבר הצרפתים והבריטים במאבקם על קנדה. 

הגישה היבשתית היחידה לאי היא במעבר צר על גשר קנסו Canso Causeway בין מולגרב Mulgrave לפורט הסטינגס Port Hastings

בקצה הצפוני של האי הפארק הלאומי קייפ ברטון Cape Breton Highlands National Park פרוש על פני 950 קילומטרים מרובעים של חופים מבודדים, נהרות, עמקים עמוקים, רמה מיוערת וצוקי ים מעוררי פלאות, את כולם תוכלו לראות משביל ההליכה האגדי Skyline Trail.

בפארק הלאומי הזה גם תוכלו למצוא שפע של חיות בר כמו דובים, איילים קוראים, נשרים קירחים ולוויתנים בים באוויר וביבשה. 

הקהילה האקדית הקטנה של Chéticamp שוכנת בפאתי הפארק ומומלצת לביקור. 

דרך הגישה המומלצת לפארק הלאומי היא הדרך הנופית ‘שביל קאבוט’ Cabot Trail Rd שאורכה 299 קילומטרים והיא מקיפה את האי. 

לחצו כאן והזמינו הדרכה קולית בדרך הנופית היישר לסמארטפון שלכם

הדרך מתחילה ומסתיימת באופן לא רשמי בכפר הקטן של Baddeck בה התגורר אבי הטלפון אלכסנדר גרהם בל בין השנים 1885 עד מותו בשנת 1922. 

סידני Sydney שנוסדה כבר בשנת 1785 על החוף המזרחי של האי קייפ ברטון, הייתה פעם בירת המושבה האנגלית נובה סקוטיה עד שהליפקס לקחה את מקומה.
סידני שימשה מתחילת המאה ה-20 כביתם של מחצבי הפלדה מהגדולים באמריקה הצפונית.
במשך מלחמות העולם, הביקוש לפלדה הגיע לשיאים חדשים, מה שהיוו תמריץ משמעותי לכלכלת העיר וצמיחתה הדמוגרפית.
אך בתקופה הפוסט-מלחמתית מגזר הפלדה הצטמצם משמעותית, ועם הירידה בהיקפי הביקוש לפלדה והקשיים שחוותה חברת הפלדה המקומית בעקבותה, החלה הגירה שלילית והאוכלוסייה הלכה והצטמצמה החל משנות ה-80 עד שהחברה המקומית לפלדה נסגרה באופן סופי ב-2001, וכיום עיקר כלכלת העיר מבוססת על מוקדי שירות לקוחות ועל תיירות.
תמצאו כאן אמוזיאונים היסטוריים כמו Whitney Pier Historical Society Museum ומוזיאונים הקשורים לתפקיד אותו מילאה העיר בחזית הימית האטלנטית במלחמת העולם השנייה כמו Fort Petrie Military Museum.
אנדרטת הסוחרים הימיים Merchant Mariner Monument מנציחה את אלו שנפלו בשיירות הסיוע לבריטניה במלחמת העולם השנייה שיצאו גם מכאן.
תוך כדי הליכה בטיילת Sydney Boardwalk תוכלו לראות את אוניות התענוגות הגדולות העוגנות היום ברציפי הנמל ואת הכינור הענק המעטר את הנמל העירוני.
כמובן שיש כאן גם מבחר מסעדות ומלונות כמו שלא תמצאו בשום מקום בחלק זה של האי בריטון.

בחוף המזרחי של האי, מוזיאון הכורים של קייפ ברטון Miner’s Museum בעיירה Glace Bay עוקב אחר 250 שנות היסטוריה  של כריית פחם באי ומציע למבקרים מסע תחת האדמה למכרה ישן. 

מצודת לואיבור Fortress of Louisbourg National Historic Site היא הזדמנות נהדרת להציץ איך נראו החיים במצודה צרפתית בת המאה ה-18 במושבה הצרפתית שמעבר לים. 

Highland Village Museum שמשקיף על אגם Bras d’Or סמוך לעיירה Iona הוא מוזיאון פתוח המציג את החיים של המתיישבים הגאלים בקייפ ברטון. 

האגם Bras d’Or הוא מהאגמים המלוחים הגדולים ביבשת וממוקם על חלק גדול מפנים האי. 

אזורי החוף המרוחקים של האי תערובת של מאפיינים גיאוגרפים כמו חופים, שרטונים ולגונות ועד ביצות ומפרצים סלעיים.

העושר האנושי כאן מהפנט גם הוא עם תערובת של אנגלים, צרפתים ושבטי מיקמאק וקבוצה קטנה שעוד דוברת את השפה הגאלית העתיקה. 

היכן כדאי לישון באי קייפ ברטון?

בחופים הצפון מערביים

בחציו המערבי של האי, בין גשר Canso Causeway לפארק הלאומי קייפ ברייטון היילנד ולאורך קאבוט טרייל פזורים מקומות לינה לטובת המבקרים באי. 

במרחק של חצי שעת נסיעה מהגשר ובתוך יער תמצאו את בית העץ החום הגדול שהוא מלון נהדר – Inn on the Intervale

צפונה משם בעיירה הקטנה Port Hood מקומות הלינה המומלצים הם Hebridean Motel הפשוט והטוב, Hillcrest Hall Country Inn בבית היסטורי עם נוף לים, The Fiddle and the Sea B&B שהוא בחירה מעודפת ומלון הבוטיק הקטן והאינטימי Haus Treuburg.

על שביל קאבוט ומול הים ניצב לו המלון הקטן והמשפחתי The Yellow Sidecar B&B, נקודת עצירה טובה למטיילים בכביש.

כבר הדייגים האקדי Chéticamp ממוקם בקצה הצפוני של האי ולינה בו תשרת נאמנה את המבקרים בפארק הלאומי קייפ ברייטון. 

Cheticamp Outback Inn הוא מקום לינה כפרי מעולה מוקף בטבע, Auberge Doucet Inn הוא מקום לינה כפרי פשוט ומקסים שמתאים גם למשפחות בגלל החדרים הגדולים שיש כאן.
The Archie & Isidore Hotel הוא מלון מעולה לזוגות עם נוף לאוקיינוס, כפר נופש עם בקתות גדולות שמעולות למשפחות גדולות ואפילו מגרש גולף למי שרוצה לשחק או ללמד את הקטנים הוא Cabot Trail Sea & Golf Chalets  ואם אתם רוצים לישון תחת הכוכבים בחיק הטבע ולהתחבר לשממה של האי הקימו את האוהל שלכם או החנו את הקראוון ב-Accolade Hostel & Retreat Campground שהוא גם אתר קמפינג וגם הוסטל קטן.
צפונית לעיירה Cornerstone Motel הוא מוטל פשוט וצבעוני עם נוף לנהר ולהרים.
 
JEPIRA RESORTS היא בקתה מעץ בפיתולי קאבוט טרייל ממש על האוקיינוס עם פרטיות נהדרת וטבע מדהים שהוא רק לכם ובמרחק נסיעה קצר ממרכז הלוויתנים Whale Interpretive Centre.

בחופים הצפון מזרחיים

כביש שביל קאבוט ממשיך להתפתל לאורך החופים בחלקים אלו של האי ולאורכו מקומות לינה שגם הם בסיס טוב לחוקרים את צפון האי ברייטון והפארק הלאומי.

בעיירה Ingonish Beach עם 2 המפרצים שלה, הצפוני והדרומי תוכלו למצוא את הבקתות הנהדרות של Ingonish Chalets שכל בקתה עם מטבח מאובזר, את Lantern Hill & Hollow בקתות שהן למעשה דירות קטנות מאובזרות בכל מה שצריך לחופשה מושלמת כולל נוף מדהים של האוקיינוס שנמצא כמה צעדים מהצימרים, The Island Inn שהוא מלון משפחתי קטן עם נוף לאגם Freshwater Lake שמעבר לו האוקיינוס ואת Skyline Cabins לא רחוק ממנו עם צימרים נחמדים ועמדות עם גריל גז שממתינות לשימושכם בחצר ממנה נוף לים ואם אתם רוצים בקתה פרטית במקום למבוגרים בלבד בו מחכה לכם ג’קוזי בחצר מול נוף הגלים Seascape Coastal Retreat הוא המקום בשבילכם.

דרומה יותר ניצב מקום האירוח The Zzzzmoose שבו מבקתות העץ הפשוטות מאוד נוף לאוקיינוס, זהו מקום טוב לאלו הרוצים להתחבר לטבע אך לא לישון תחת כיפת השמיים.

Maggie’s Place on the Cabot Trail הוא כבר דבר אחר, בית היסטורי שיחזיר אתכם בזמן יותר ממאה שנים אחורה אך כמובן עם פינוקים בני ימינו בתוך טבע מרהיב.

דרומה אף יותר ובכיוון החלקים המזרחיים של האי Mountainside Hideaway Cottage & Suites הוא בית חווה מוקף יער ומקום לינה נהדר.

Baddeck

העיירה הזו שהתפרסמה כביתו של גרהאם אלכסנדר בל ממציא הטלפון שוכנת לחופי האגם הפנימי שמפריד בין החלק המערבי והחלק המזרחי של האי קייפ ברייטון, והיא מקום טוב ללון אם אתם עוברים בין חלק אחד של האי למשנהו. 

St. Ann’s Motel מצפון לעיירה הוא מקום פשוט נקי וטוב עם נוף לאוקיינוס וקרבה למרכז התרבות הקלטית The Gaelic College, בית היסטורי קסום עם נוף לנמל ולים הוא Dunlop Inn, במרכז העיירה Water’s Edge Inn הוא מלון בוטיק פשוט ומקסים, Telegraph House & Motel הוא מלון בוטיק קטן בבית היסטורי הקשור להיסטוריה המרתקת של העיירה בה חי אלכסנדר בל.
Lynwood Inn הוא מלון טוב מאוד בקוטג’ אנגלי בלב העיירה וכמוהו Auberge Gisele’s Inn השוכן במבנה היסטורי נהדר. 

אנחנו ממש אהבנו את מקום הלינה Silver Dart Lodge עם המבנה ההיסטורי היפה שלו, החדרים הנאים עם הפרקט, חדר האוכל עם חלונות הענק ונוף לים ובריכת השחייה הכיפית.

במזרח האי

החלק המזרחי של האי קייפ ברייטון פונה אל האוקיינוס הסוער וזהו המקום אליו הגיעו מגלי הארצות שנחתו כאן, מהויקינגים לצרפתים ולבריטים, כך שהיסטוריה בשילוב עם נופי ים מרהיבים לא חסר כאן. 

סידני היא המרכז העירוני הגדול ביותר באזור ולכן היא נקודת התמקמות טובה לטיולים כאן, גם בגלל מבחר המלונות היחסי וגם כי יש בה מסעדות וחנויות שישרתו אתכם. 

Spanish Bay Inn & Suites הוא מלון מקסים מול הנמל, Hampton Inn by Hilton Sydney הוא מלון רשת שמתאים גם למשפחות בזכות החדרים הגדולים שלו, Cambridge Suites Hotel Sydney הוא מלון סוויטות בלב העיר ומלון Holiday Inn Sydney אחלה לזוגות ומשפחות בלב העיר עם נוף לנמל.
מזרחית לעיר, Jacques Cartier Motel הוא מוטל פשוט וטוב בדרך לעיירה ההיסטורית Glace Bay.

Louisbourg היא עיירה קטנה ומקסימה ממש על חוף האוקיינוס ובה תוכלו למצוא את מקומות הלינה Louisbourg Heritage House שהוא מלון בוטיק היסטורי ומעולה או את הבית משפחתי נהדר ויפה עם אווירה היסטורית – Louisbourg Harbour Inn.

מלון מעולה למשפחות עם סוויטות מרווחות שיש בהן אפילו מטבחון מאובזר הוא Point of View Suites דרומית למרכז העיירה.

ואם כבר עשיתם את כל הדרך לנובה סקוטיה ובמיוחד לאי קייפ ברייטון, הרחיקו עוד קצת אל Sailor`s Rest House – אם המקום הפשוט הזה מרגיש לכם סוף העולם, זה כי הוא באמת בסוף העולם עם כל מה שטוב בדבר, בבית הנופש הזה אתם רחוקים מהכל חוץ מהים והטבע.

ובדרך חזרה לציוויליזציה של הליפקס, Bluenose House הוא מקום טוב לבלות לילה, באמת קשה להסביר עד כמה בית הנופש הזה מקסים, עם נוף ליער ולים ורחוק מכולם.

alt="כביש-מתפתל-בין-הים-וההרים-של-קייפ-ברטון">

חצי האי The Peninsula

שאר נובה סקוטיה יושבת על חצי אי שצורתו משולש התחום בין האוקיינוס האטלנטי, מפרץ פאנדי ומפרץ סנט לורנס. 

בקצה החוף המזרחי של חצי האי הכפר שרברוק Sherbrooke מעורר לחיים את נובה סקוטיה של המאה ה-19 באמצעות 25 מבנים היסטוריים משוחזרים שבעבר אוכלסו על ידי נפחים, קדרים, אורגים וסופרים. 

Sherbrooke Village Inn הוא מקום לינה מומלץ בכפר הקטן.

בנובה סקוטיה 160 מגדלורים היסטוריים שהמפורסם שבהם הוא מגדלור Peggy’s Point Lighthouse בכפר הדייגים של Peggy’s Cove השוכן בכניסה המזרחית למפרץ סיינט מרגרט. 

מוזיאון Ross Farm Museum מציג כיצד נראו חייהם של איכרי נובה סקוטיה לפני 150 שנים עם שפע של חיות משק המשוטטות במוזיאון הפתוח, מבנים היסטוריים וכלים חקלאיים עתיקים. 

העיירה לוננבורג Lunenburg נוסדה בשנת 1753 וידועה בזכות מבני העץ הצבעוניים שלה, לוננבורג הוכרה כעיירה היפה בקנדה והיא אף אתר מורשת עולמית והדוגמא השמורה ביותר למושבה בריטית מתוכננת מהתקופה הקולוניאלית בצפון אמריקה. 

בקצה הדרומי של חצי האי ממוקם שרידיה של Birchtown שבעבר הייתה המושבה הגדולה ביותר של שחורים משוחררים בצפון אמריקה הבריטית. 

מרכז המורשת השחורה Black Loyalist Heritage Centre מציע תצוגות וחפצים מתקופה סוערת זו כולל ספר המכיל את כל השמות של השחורים שנמלטו מ-13 המושבות האמריקאיות אל קנדה בחיפוש אחר חיי חופש וכבוד. 

על חופי מפרץ פאנדי יושבת העיירה ירמות’ Yarmouth שממנה יוצאת מעבורת אל העיר פורטלנד שבמיין.

בנוסף לגאות הגבוהה וכפרי הדייגים האקדיים, חוף מפרץ פאנדיי עשיר בממצאים ארכיאולוגים של הילדים ובפארק הלאומי Kejimkujik National Park and National Historic Site ניתן למצוא ציורי קיר על סלעים מלפני עשרת אלפי שנים בקירוב.

פורט רויאל Port Royal היא ההתיישבות הצרפתית הקבועה הראשונה בצפון אמריקה ומתוארכת לשנת 1605, מאוחר יותר היא נתפסה על ידי הבריטים ששינו את שמה לאנאפוליס רויאל Annapolis Royal ושימשה כבירתה של נובה סקוטיה מעל מאה שנים. 

מבצר פורט אן Fort Anne National Historic Park שצורתו כוכב הוא מוזיאון להיסטוריה של האזור ומוזיאון Port-Royal National Historic Site בעיירה הוא שחזור המושבה הצרפתית. 

מעבר למפרץ הפנימי שוכנת העיירה הקטנה דיגבי Digby ממנה יוצאות מעבורות לעיר סנט ג’ון מעבר למפרץ פאנדיי והיא נקודת מוצא לחקר חצי האי והאיים בחלק הדרום מערבי של נובה סקוטיה.

צפונה לאורך חופי מפרץ פאנדיי, האתר ההיסטורי Grand-Pré National Historic Site הוא אתר מורשת עולמית המציג את התרבות של דוברי האקדית הצרפתיים ששלטו בנובה סקוטיה בין השנים 1682-1755. 

כשהאקדים סירבו להישבע אמונים לכתר הבריטי בשנת 1755 גורשו 10,000 הצרפתים ללואיזיאנה והכפרים והחוות שלהם נהרסו. 

אנדרטאות בגראן פרה ובהורטון לנדינג מנציחות את מאורעות העבר וסבלם של האקדים בתקופת הגירוש. 

דרומית לגרנד-פרה על נהר St Croix River שוכנת העיירה ווינדזור Windsor בה ממוקם האתר ההיסטורי Fort Edward National Historic Site ורכבת הילדים Trecothic Creek And Windsor Railway

מנהרות נובה סקוטיה, נהר Shubenacadie River מתעלה על כולם בתופעת הטבע המיוחדת שבו – הגאות והשפל. 

הגאות והשפל של מפרץ פאנדי משפיעים על הנהר ויוצרים בו מערבולות וגלים גבוהים אותם מנצלים לשייט רפטינג מהנה, חברות כמו Shubenacadie River Runners ו-Shubenacadie River Adventure Tours

מרכז המבקרים Fundy Tidal Interpretive Centre מסביר על תופעת הגאות והשפל הייחודית למקום וממנו יוצאים שבילים אל הנהר ולאורכו. 

ואם אתם יותר מתעניינים בבעלי חיים, פארק Shubenacadie Provincial Wildlife Park במעלה הנהר מאכלס מגוון של בעלי חיים כולל דובים.

היכן כדאי לישון?

במרחבי נובה סקוטיה מלונות קסומים רבים, חלקם שוכנים על קו החוף הסלעי וחלקם לחוף אגמים בחלקים בפנימיים של האי, ויש גם מלונות סטנדרטיים יותר באזורים עירוניים כמו בעיירה ירמות’. 

סמוך לסלעים הגדולים ולמגדלור של Peggys Cove שוכן המוטל המשפחתי Clifty Cove Motel שהוא אמנם פשוט אך השקיעות מעבר למפרץ סנט מרגרט מפצות על הכל.
בקצה הצפוני של מפרץ סנט מרגרט שוכן המלון הקטן והצבעוני Tuna Blue Inn עם אווירה כפרית, נופים למפרץ ומסעדה צמודה.

בכפר הדייגים Mahone Bay תוכלו למצוא כמה מקומות לינה כמו Fairmont House Bed and Breakfast בבית הכחול שעל רחובה הראשי, Fisherman’s daughter B&B עם נוף ישיר לאוקיינוס ומלון הבוטיק Kitch’inn – Boutique Hotel שאינו קרוב לים אך יש לו בר יינות צמוד ומבשלת בירה במרחק הליכה קצר.
סביב כפר הדייגים הזה תוכלו ללון בבית החווה המקסים River Ridge Lodge או בבית החווה האינטימי Bayview Pines Country Inn.

כפר הדייגים לוננבורג Lunenburg הוא המפורסם ביותר בנובה סקוטיה, בעיקר בגלל שהוא ציורי כל כך עם בתיו הצבעוניים אל מול האוקיינוס הכחול וסירות הדייגים, בקלות אפשר להבין מדוע המבקרים נמשכים לישון כאן, ואכן לוננבורג מציעה כמה אפשרויות לינה מעולות. 

Mariner King Inn הוא מלון בוטיק במבנה ישן צבועני וקסום ממש בלב העיירה, Smugglers Cove Inn הוא מלון בוטיק במבנה היסטורי מול הנמל אך עם חדרים מודרניים ולדעתנו קצת חסרי ייחוד כמצופה מהמבנה בו הוא שוכן, החדרים של מלון הבוטיק Rum Runner Inn שהמבנה הצהוב הזועק שלו בולט למרחקים קצת משעממים אך חכו שתצאו למרפסת ותראו את המפרץ הכחול עם הסירות המפליגות בו ותשכחו מהריהוט שיש בחדר..

מחוץ למרכז העיירה, בבית היסטורי מקסים ממש שוכן  Alicion Bed & Breakfast שהוא לדעתנו ממקומות ההארחה הטובים שיש כאן. 
דרומית לעיירה שוכן המוטל Atlantic View Motel and Cottages בו גם בקתות שמעולות למשפחות מטיילות.
 
בד אנד ברקפסט מקסים ממש על נהר LaHave הוא Toba’s Bed and Breakfast הממוקם 15 דקות נסיעה מלוננבורג.

בכפר הדייגים Shelburne בחופים הדרום מזרחיים של האי תמצאו את המלון הקטן על שפת המים The Coopers Inn ודרומה יותר שוכן לו בבדידות מזהרת מלון הבוטיק Studio 181 B&B.

לחוויה ייחודית בסגנון נובה סקוטיה בלו לילה או יותר באי קייפ סייבל Cape Sable Island בו מקומות הלינה המומלצים הם Harbour Guesthouse הביתי עם הנוף המרהיב לים או מקום הלינה המשפחתי Mama`s By The Sea B&B הנהדר. 
 

על החוף המערבי של האי בדרך לעיר ירמות’ תוכלו לבלות לילה במלונות הבוטיק Argyle By The Sea Bed & Breakfast הצופה על האוקיינוס או במלון הבוטיק Argyler Lodge שגם הוא צופה לאוקיינוס ויש בו אף מסעדה.

ירמות’ Yarmouth 

עיירת הנמל שממוקמת בדרום-מערב נובה סקוטיה היא המרכז העירוני הגדול באזור ומכאן גם יוצאות המעבורות החוצות את מפרץ פאנדי ומפליגות למיין שבארצות הברית כך שהיא לא רק מקום לינה נוח בטיולכם בחלקו המערבי של האי אלא גם אם אתם ממשיכים מכאן לארה”ב.

Tru by Hilton Yarmouth הוא מלון מודרני איכותי שמעולה גם למשפחות בקצה המזרחי של העיר, Best Western Mermaid הוא מלון פשוט וטוב בקצה מרכז העיר, Rodd Grand אמנם נראה מיושן מבחוץ אך החדרים שלו נוחים והוא ממוקם ממש במרכז.

לחווית אירוח כפרית יותר נסו את המלון Lakelawn B&B and Motel צפונית למרכז העיר או את New Age Inn.

Booking.com
פנים האי

נובה סקוטיה היא לא החופים, ובמרכז האי תמצאו עולם בראשיתי של יערות, גבעות ואגמים. 

אין כאן המון אפשרויות לינה אך זהו מקום מעולה להתבודד עם כל המשפחה בטבע בבית נופש עם מזח צמוד לאגם פרטי תוך כדי טיולים בפארק הלאומי Kejimkujik National Park.

בית הנופש המבודד הזה עונה בדיוק על מה שתיארנו, מעולה למשפחות ועם אגם פרטי.

כמוהו גם בית הנופש Sunrise Pines שצמוד אליו אגם בו תוכלו לחתור או לשחות בהנאה.

בבית הנופש Golden Crest לא רק שתזכו לאגם פרטי בחצר האחורית אלא גם לסאונה בה תוכלו להירגע לאחר שחייה במי האגם הקר.

דיגבי Digby

דיגבי היא עיירה על החוף המערבי של האי לחופי מפרץ פאנדיי, מה שמזכה אותה בנופי הגאות והשפל המפורסמים של המפרץ וגם כנקודת המוצא למעבורות החוצות אותו בדרכן לעיר סנט ג’ון Saint John בפרובינציית ניו ברנזוויק.

דיגבי היא גם נקודת מוצא טובה לטיולים בחלק המערבי של נובה סקוטיה וכמובן אם הגעתם אליה במעבורת או אתם מפליגים ממנה לסנט ג’ון.

מקומות לינה מומלצים בדיגבי עם סוויטות שמתאימות גם למשפחות הם Shoreline Suites שאמנם החדרים בו צנועים אך הוא ממוקם במרכז העיירה ועם נוף לנמל ומלון הסוויטות המודרני Dockside Suites.

מקומות אירוח אינטימיים יותר עם אווירה כפרית נדרשת במקום כזה הם מלון הבוטיק Bayside Inn עם נוף ישיר למפרץ, Harmony B&B המעולה שגם ממנו נשקף נוף לאוקיינוס והמלון השוכן בבית הצהוב הבולט Come from Away B&B שהוא מקסים מכל בחינה שהיא.

צפונית לעיירה על קו המים ממוקם המוטל הצנוע Admiral Digby Inn שגם קרוב יותר למעבורת החוצה את המפרץ.

ממש מעבר למפרץ בו שוכנת דיגבי עומד לו המלון Still Point Lodge משקיף על הים, היערות, האיים, האוקיינוס ובעלי חיים שמשוטטים מידי פעם בחצר האחורית.

בחצי האי החודר כאצבע למפרץ פאנדיי מדיגבי, בבדידות נהדרת ניצב לו מלון הבוטיק הקטן והקסום Whale Cove Inn שיעניק לכם את ההרגשה כיצד ראו את המקום ציידי הלוויתנים שפעם חיו כאן.

alt="סלעים-גלים-ומגדלור-בנובה-סקוטיה">

מתי לנסוע? 

הזמן הטוב ביותר לבקר בנובה סקוטיה הוא בחודשי הקיץ והסתיו המוקדמים בין אמצע יוני לראשית אוקטובר. 

הקיץ בנובה סקוטיה נהדר עם טמפרטורות נוחות ומעט ימי גשם אך עם כמות גדולה של תיירים. 

מתחילת ספטמבר מתחילה השלכת של הסתיו לתת את אותותיה בנובה סקוטיה וככל שחודש זה מתקדם כך נצבע האי בצבעים מרהיבים של אדום, כתום וצהוב. הטמפרטורות מתחילות לרדת ושטף התיירים יורד אך זו נחשבת מהעונות המשובחות לבקר בהן. 

החורף בנובה סקוטיה קשוח עם טמפרטורות שיורדות מתחת לאפס וימי שלג וגשם מרובים. 

באביב הפרובינציה מתעוררת לחיים אך עדיין קר ולא תמצאו כאן כמעט תיירים. 

alt="כנסייה-וברקע-יער-בשלכת-נובה-סקוטיה">

ואיך מגיעים?

רוב המטיילים מגיעים לנובה סקוטיה עם רכב דרך הנתיב היחידי המקשר את הפרובינציה לשאר חלקי קנדה וחולף בעיירה Amherst שם גם תמצאו מרכז מבקרים שכדאי לעצור בו. 

מאמהרסט יוצא כביש מהיר דרך פרובינציית ניו ברונסוויק מערבה לקוויבק ומונטריאול ודרומה אל גבול ארצות הברית ומדינת מיין. 

מעבורות מקשרות את נמלי נובה סקוטיה למיין, ניו ברונסוויק ואי הנסיך אדוארד. 

בהליפקס ישנו נמל תעופה מקומי שאליו מגיעות וממנו יוצאות טיסות לחלקים אחרים בקנדה אך נמל התעופה הבינלאומי הגדול הקרוב ביותר שוכן בקוויבק המרוחקת כעשר שעות נסיעה בקירוב מהליפקס. 

alt="אוניית-מפרש-מפליגה">

נובה סקוטיה היא הפנינה האטלנטית של קנדה, פרובינציה קטנה ומטריפה בה יופי טבעי מתמזג לעושר תרבותי ועבר מרתק. 

היא אמנם מרוחקת ממסלול המטיילים השחוק אך זה מה שהופך אותה ליעד מדהים לטיולים והרפתקאות. 

שלבו ביקור בנובה סקוטיה בטיולכם במזרח קנדה או בצפון מזרח ארצות הברית בעזרת המעבורות שמובילות אליה ממדינת מיין. 

שתפו את הפוסט! 
מחפשים מלון בנובה סקוטיה?
פנו אלינו להצעות המחיר הטובות ביותר, במלונות הטובים ביותר ובלוקיישנים נבחרים
לחץ כאן
צריכים רכב?
פנו אלינו להצעות מחיר בחברות ההשכרה הגדולות ביותר ובמחירים תחרותיים
לחץ כאן
רוצים שנתכנן לכם טיול מפורט במזרח קנדה?
פנו אלינו ונבנה לכם מסלול מותאם אישית בנובה סקוטיה ובכלל
לחץ כאן
שקופית קודמת
שקופית הבאה
alt="תמונת-תודה-לפנייה">

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו את הניוזלטר ועדכונים לטיולים בצפון אמריקה

alt="בולים-ארצות-הברית'">