ניו המפשייר, מדינת ההרים הלבנים New Hampshire, The White Mountain State

ניו המפשייר- גלו את מדינת ההרים הלבנים

  • כתבה זו מכילה קישורים למלונות אטרקציות ואמצעי תחבורה. הזמנת מקומות לינה, כרטיסים לאתרים סיורים ורכב דרך קישורים אלו המסומנים באדום מסייעת לנו להביא לכם את המידע העדכני ביותר לחוויה מושלמת בצפון אמריקה.

ניו המפשייר, מדינת ההרים הלבנים מתהדרת במוטו “תהיה חופשי או תמות”, המוטו שלה אמנם מתייחס לתפקיד אותו היא מילאה במלחמת העצמאות האמריקאית אך גם היום, 250 שנים כמעט לאחר מכן, תהיה חופשי מתאר יותר טוב מכל את הוויב של ניו המפשייר.

למבקרים בה, החופש בא לידי ביטוי באפשרות לחקור את ההרים הלבנים הפראיים של ניו המפשייר, את קו החוף המפורץ שלה, את אזור האגמים הנפלא והעיירות המקסימות שמסמלות יותר מכל את הקסם של ניו-אינגלנד. 

alt="מפל-מים-בתוך-יער-ההרים-הלבנים-ניו-המפשייר">

ההיסטוריה של ניו המפשייר

מושבת ניו המפשייר נוסדה על ידי רב החובל ג’ון מייסון בשנת 1623 – שלוש שנים לאחר היווסדה של פלימות’, המושבה הראשונה של הפוריטנים באמריקה, ונקראה על שם מחוז המפשייר באנגליה.

בשנת 1631 מונה תומאס ויגין להיות המושל הראשון של ההתיישבות ובשנת 1679 הפכה ההתיישבות ל”פרובינציה מלכותית”, וג’ון קאט מונה למושל.

עד 1638 כבר הפכה ניו המפשייר לחלק ממושבת מסצ’וסטס, ובשנת 1741 חזרה להיות פרובינציית כתר עם מושל משלה, בהוראת המלך ג’ורג’ השני. 

מושבת הכתר האנגלית הזו הייתה אחת משלוש עשרה המושבות שמרדו בשלטון הבריטי במהלך המהפכה האמריקאית, והייתה הראשונה מביניהן להכריז על עצמאותה מבריטניה.

ההתקפה של המתיישבים על פורט ויליאם ומרי הקרוי כיום “פורט קונסטיטושן” – מבצר החוקה, סיפקה את הנשק והתחמושת לקרב באנקר היל שהתרחש בבוסטון.

ב-5 בינואר 1776 התכנס הקונגרס הפרובינציאלי בעיירה אקסטר ואשרר את חוקת המדינה – החוקה הראשונה מבין מדינות ארצות הברית – שישה חודשים לפני החתימה על הכרזת העצמאות של ארצות הברית.

alt="דגל-ארצות-הברית-וניו-המפשייר">

היכן ניו המפשייר נמצאת?

ניו המפשייר ממוקמת בצפון מזרח ארה”ב והיא חלק משש המדינות המרכיבות את ניו-אינגלנד. 

ממזרח היא גובלת במדינת מיין ובאוקיינוס האטלנטי, ממערב במדינת ורמונט, מדרום במדינת מסצ’וסטס ומצפון בקוויבק הקנדית.

שטחה של ורמונט 24,200 קילומטר רבוע, קצת יותר ממדינת ישראל, דבר המציב אותה במקום ה-46 מבחינת גודל שטח מבין מדינות ארצות הברית.

לניו המפשייר חוף הים הקצר ביותר מבין כל המדינות הגובלות באוקיינוס האטלנטי – אורכו 29 ק”מ בלבד. לחוף המדינה מצויים איי שולס – תשעה איים קטנים אשר היוו מושבת אמנים במאה ה-19, ומסופר שבהם מוחבא האוצר האגדי של שודד הים שחור הזקן.

alt="מפת-ניו-המפשייר">

אז מה יש לעשות בניו המפשייר - המדריך למבקרים במדינת ההרים הלבנים

מנצ'סטר Manchester

העיר הגדולה בניו המפשייר נקראה על שם העיר הבריטית בתקווה שזה יגרום לעיר להתפתח למרכז תעשייתי כמו מנצ’סטר שביבשת הישנה. 

אגב, זה לא הצליח, ולמרות שהייתה לה תקופה קצרה כעיר תעשייתית היא יותר ידוע כמרכז חדשנות טכנולוגית, מוסדות תרבות ואיכות חיים גבוהה. 

מוזיאון קורייר לאומנות Currier Museum of Art אוצר יצירות של אמנים אירופאים ואמריקאים כולל פיקסו, מטיס וג’ון סינגר סרג’נט, המוזיאון גם מציע סיורים בבית זימרמן Tours of Zimmerman and Kalil Houses שתכנן האדריכל פרנק לויד רייט בשנת 1950. 

תיאטרון פאלאס The Palace Theatre שנפתח בשנת 1915 מציג מחזות זמר והצגות, קונצרטים וסרטים. 

דרומית לעיר, מוזיאון התעופה של ניו המפשייר Aviation Museum of New Hampshire הוא יעד נהדר לחובבי תעופה ומרכז הקניות Merrimack Premium Outlets בין מנצ’סטר לעיר נשואה הוא אתר חובה לאוהבי קניות במדינה בה אין מס קנייה. 

alt="נהר-בניינים-מוארים-מנצ'סטר">
היכן כדאי לישון במנצ'סטר?

בסמוך לפארק Veteran’s Memorial Park שבמרכז העיר תמצאו את המלונות Residence Inn by Marriott עם חדרים גדולים וסוויטות המתאימות למשפחות ואת מלון DoubleTree by Hilton.

סמוך יותר לנהר שוכן מלון רשת הילטון Tru by Hilton Manchester Downtown עם עיצוב מודרני וצבעוני וחדרים גדולים המתאימים למשפחות.

דרומית למרכז העיר על גדות נהר המרימק וממש על אצטדיון הבייסבול העירוני ממוקם המלון Hilton Garden Inn עם חדרים נוחים במחירים סבירים ובית קפה שממנו תוכלו ממש לצפות במשחק המזוהה ביותר עם צפון מזרח ארה”ב. 

בפאתיה הדרומיים של העיר ובסמוך למוזיאון התעופה שוכן המלון Best Western Plus Executive Court Inn שבחלק מחדריו עיצוב קלאסי של ניו אינגלנד.

קונקורד Concord

בירתה של ניו המפשייר היא יותר עיירה מעיר, אבל זה חלק מהקסם שלה. 

במרכז העיר ניצב בית הנבחרים New Hampshire State House שנבנה בראשית המאה ה-19 בסגנון התחייה היוונית מגושי גרניט מקומית.

מוזיאון המדע McAuliffe-Shepard Discovery Center ידידותי למשפחות ומציע תערוכות על אסטרונומיה ותעופה.

alt="בית-מדינת-ניו-המפשייר-קונקורד">
היכן כדאי לישון בקונקורד?

אין הרבה מלונות טובים בקונקורד, אלה שאנו ממליצים עליהם הם The Hotel Concord במרכז העיר שהוא מלון ברמה טובה מאוד ובמרחק הליכה למוקדי העניין ולמבשלת הבירה Concord Craft Brewing Company
מלון The Centennial Hotel בתוך מבנה לבנים אדומות דמוי טירה במרחק הליכה ממרכז העיר ואם אתם רק מחפשים מלון להניח בו את הראש סמוך לכביש המהיר נסו את Courtyard by Marriott Concord.

פורטסמות' Portsmouth

פורטסמות’ יושבת על קו החוף הקצר של ניו המפשייר על הגבול עם מיין ויש בה מטבע הדברים היסטוריה ימית עשירה וגם כמה שכונות מרתקות.

מוזיאון Strawbery Banke Museum הוא אתר פתוח רחב ידיים בו מבנים היסטוריים רבים המלמדים את המבקרים על ההיסטוריה, ארכיטקטורה, אוכל, אומנות ועל החיים בכלל בין סוף המאה ה-17 לאמצע המאה ה-20. 

כיכר השוק Market Square מוקפת מבנים יפים כמו הספרייה Portsmouth Athenaeum, כנסיית North Church-Portsmouth מסעדות ובתי קפה נהדרים. 

במרחק הליכה ישנם כמה מוקדי עניין כמו מוזיאון Moffatt-Ladd House & Garden באחוזה משנת 1763, אנדרטת African Burying Ground Memorial במקום בו נקברו עבדים אפרו-אמריקאים ובית האחוזה ההיסטורי Governor John Langdon House

לאוהבי צוללות או מי ששירת בחיל הים ורוצה לעורר אצלו זכרונות מומלץ לבקר במוזיאון הימי USS Albacore Museum עם הצוללת המרשימה שלה. 

alt="קו-הרקיע-של-פורטסמות'-בלילה">
היכן כדאי לישון בפורטסמות'?

אם אתם אוהבים ואוהבות לישון במלונות הרשת הגדולים נסו את AC Hotel by Marriott שהוא מלון ברמה גבוהה במרחק הליכה ממרכז העיר ובמרחק נסיעה קצר אל הכביש המהיר אך עדיין במרחק טוב ממנו.

גם Hampton Inn & Suites הוא מלון רשת כזה ובו גם חדרים גדולים שמתאימים למשפחות.

מלון Hilton Garden Inn ממוקם קרוב יותר למרכז העיר ומצטיין בכל מה שהילטון מצטיינים בו.

מאידך, אם אתם כבר בניו אינגלנד למה שתשנו במלונות הרשת האלה? במיוחד בעיר בה יש כל כך הרבה מלונות בוטיק מקסימים. 

מלון הבוטיק Martin Hill Inn הוא אחד מהם, ועם מרחק הליכה של 15 דקות בלבד ממרכז העיר והעיצוב הניו אילנגלנד הקלאסי שלו הוא בחירה מצויינת. 

מבחוץ מלון הבוטיק THE INN Downtown נראה כמו עוד מבנה היסטורי אופייני, רק בצבע כחול ולא לבן, אך ברגע שתיכנסו בפנים ותראו את העיצוב המודרני המוקפד של המלון הזה תבינו איזה ממתק הוא.

כבר הזכרנו שהקטע המרכזי של פורטסמות’ הוא הים, ומלון הבוטיק Ale House Inn השוכן במסנה לבנים אדומות שהיה פעם מבשלת בירה בנמל שנמצא ממש בגב המלון הוא הדרך הטובה ביותר לגלות את החזית הימית של העיר, תוסיפו לזה חדרים יפים בעיצוב נקי ולובי עם אח ולבנים חשופות לאירוח המושלם.

אחד ממלונות הבוטיק הטובים בעיר אם לא הטוב ביותר הוא The Sailmaker’s House, צריך להתארח כאן בשביל להבין למה המלון הקטן הזה כל כך אהוב.

מלון בוטיק משפחתי בתוך מבנה ויקטוריאני הוא The Hotel Portsmouth הנהדר ועל האי הגדול שממזרח לעיר ממוקם המלון הקטן והקסום Great Island Inn המתאים לאלה המחפשים שקט ושלווה ורמת אירוח גבוהה.  
על האי הזה שוכן גם אתר הנופש היוקרתי Wentworth by the Sea, אם מתחשק לכם להרגיש כמו אצולת ניו אינגלנד ולו לזמן קצר.

alt="קו-הרקיע-של-פורטסמות'-ניו-המפשייר-ביום">

ההרים הלבנים

המאפיין הגיאוגרפי הבולט ביותר בניו-המפשייר הם ההרים הלבנים White Mountains המתרוממים במחצית הדרך בין האוקיינוס האטלנטי והגבול הקנדי. 

ההרים האהובים על ידי מטיילים, גולשי סקי וכל מי שאוהב את חיק הטבע מוגנים בידי היער הלאומי ההרים הלבנים White Mountain National Forest וכמה פארקי מדינה. 

הר וושינגטון Mount Washington הממוקמת ברכס הנשיאים של ההרים הלבנים מתרוממת לשיא של 1917 מטרים ובכך היא ההר הגבוה ביותר בניו אינגלנד והפסגה הגבוהה ביותר הנישאת מעל סביבתה מזרחית לנהר המיסיסיפי. 

כשמזג האוויר מאפשר ניתן להעפיל לראש ההר בכביש Mt. Washington Auto Road שאורכו 13 קילומטרים, כאלטרנטיבה מבקרים יכולים לעלות על קו הרכבת ההיסטורית The Mount Washington Cog Railway לנסיעה מהנה של שלוש שעות היישר אל ראש ההר. 

בפסגה תגלו לרוב טמפרטורות מקפיאות, רוחות בעוצמות של הוריקן וקרח אך גם את בקתת האבן Tip Top House, מסלולי הליכה ונוף מרהיב, אם ההר לא עטוף בעננים. 

למרגלות הר וושינגטון תגלו עולם קסום של טבע ועיירות מקסימות כמו Franconia שבגבולה הדרומי רכבל Cannon Mountain Aerial Tramway המעפיל לראש הר קנון ופארק המדינה המקסים Franconia Notch State Park שבסתיו הוא קסום במיוחד עם בוא השלכת. 

צפונה מפרנקוניה שוכנת העיירה Jefferson בה ממוקם הכפר של סנטה Santa’s Village, פארק שעשועים שילדים יאהבו. 

דרומית לפרנקוניה ממוקמות העיירות Lincoln ו- Woodstock שבניהן מחברת הרכבת ההיסטורית Hobo Railroad ושם גם שוכן מרכז המבקרים האזורי White Mountains Visitor Center ובחורף טירת הקרח המדהימה Ice Castles.

alt="פסגת-הר-ההרים-הלבנים">

מלינקולן מתפתל מזרחה כביש 112 הידוע גם בשם Kancamagus Highway, זו אחת מדרכי הנוף היפות בניו אינגלנד ולאורך הדרך תגלו מפלי מים כמו Sabbaday Falls, גשרים מכוסים כמו Albany Covered Bridge ונקודות תצפית לרוב שמהן נוף יפה כל השנה אך במיוחד בעונת השלכת. 

הדרך מסתיימת בעיירה Conway שבה שפע של אטרקציות, כמה מהן הם מוזיאון המדע Mount Washington Observatory Weather Discovery Center, המפלים של Diana’s Baths, פארק המדינה Echo Lake State Park, הגשר המקורה Saco River Covered Bridge, מסעדות, בתי קפה ומבשלות בירה. 

לנסיעה מרהיבה בנופים של ההרים הלבנים ובמיוחד בעונת השלכת, עלו על רכבת הקיטור על Conway Scenic Railroad למסע שלא תשכחו אף פעם. 

alt="ההרים-הלבנים-בשלכת-ניו-המפשייר">
היכן כדאי לישון בהרים הלבנים?

ההרים הלבנים לא לבנים כל השנה, רק מחצית ממנה, בחצי השני הם בצבע ירוק עז או בשלל צבעי אדום חום וזהב, אז גם מגיעים ההמונים לצפות בשלכת מה שאומר שכדאי לכם ולכן לסגור מקום לינה ראוי זמן רב מראש. 

ההרים לבנים מלאים בעיירות נהדרות שבהם מקומות לינה מסוגים שונים, ממלונות גדולים למלונות בוטיק קטנים. 

אחד מהמלונות הגדולים האלה הוא Omni Mount Washington Resort למרגלות הר וושינגטון לא הרחק מתחנת הרכבת המעפילה לפסגה, זהו אתר נופש מהסוג הישן מה שאומר פאר בסגנון ניו אינגלנד ואירוח קלאסי וכמובן נופים חלומיים.

ואם הגודל של אתר הנופש הזה לא לרוחכם תמיד אפשר להזמין חדר במלון הבוטיק הצמוד Omni Bretton Arms Inn.

ממזרח להר וושינגטון ובסמוך לכביש המעפיל לפסגה שוכן מלון The Glen House שהוא מלון מעולה ממש עם עיצוב מודרני, מתקנים ברמה גבוהה ונוף מהפנט.

10 דקות נסיעה צפונה מהכביש המעפיל להר וושינגטון שוכנת העיירה הקטנה Gorham בה מספר מקומות לינה מומלצים כמו מלון Town and Country Inn and Resort שנראה קצת מיושן אבל מספק תמורה טובה למחיר, Top Notch Inn שהוא מלון חמוד מאוד באווירה משפחתית ומלון Mt Madison Inn and Suites שהוא מוטל קלאסי עם חדרים שמתאימים למשפחות. 

עוטף את הר וושינגטון מדרום מערב, כביש 302 את העיירות קונווי וג’קסון אל הרכבת המעפילה להר והלאה אל הכביש המהיר I-93 שמחבר את ניו המפשייר לורמונט.

מלון The Chandler at White Mountains שבעיירה Bethlehem הוא מלון טוב לנוסעים בדרך ואילו מלון Adair Country Inn and Restaurant הוא מלון בוטיק קסום מוקף ביער ועם חדרים יפים בעיצוב כפרי קלאסי, אח בוערת, נוף מרהיב של ההרים והיערות וארוחת בוקר מושקעת וטעימה במיוחד – תג המחיר בהתאם. 

בחלקים הצפוניים של ניו המפשייר, צפונה מכביש 2 שחוצה אותה ממזרח למערב תוכלו למצוא כמה מקומות לינה המתאימים לאלה הרוצים לחקור את האזור הנידח הזה של ההרים הלבנים בואכה קנדה. 

Deer Mountain Lodge & Wilderness Resort הוא אחד מהמקומות האלה עם מיקום באמצע היער ואירוח כפרי מסורתי שמציע שלל פעילויות בחיק הטבע.

קצת דרומה, מלון The Inn at OxBow Acres מציע אירוח כפרי ברמה גבוהה מאוד.

על כביש 2 ובלב הטבע ממוקם המלון הפשוט אך הטוב Mount Jefferson View ובמרחק לא רב מהעיירה Jefferson שוכן כפר הנופש המעולה Mountain View Grand Resort & Spa שבו גם ספא וגם מגרש גולף לאורחים.

דרומית מזרחית להר וושינגטון שוכנת העיירה Jackson שהיא בסיס נוח לחקר ההרים הלבנים ובה מסעדות, בתי קפה וכמובן מבחר מקומות לינה. 

Inn at Ellis River הוא בד אנד ברקפסט קטן ומקסים עם עיצוב כפרי קלאסי ונוף לנהר, The Wentworth הוא מלון נהדר ויקר עם חדרים מרהיבים שבחלקם יש ג’קוזי הפונה לנוף של ההרים, מלון כפרי נוסף הוא The Inn at Jackson הנהדר ואילו לא רחוק ממנו The Inn at Thorn Hill & Spa הוא בית משפחתי גדול מוקף ביער. 
אתר נופש גדול באווירה אלפינית הוא Nordic Village Resort שבו כל מה שצריך לחופשה מהנה לכל המשפחה ומלון The Lodge At Jackson Village הוא אמנם פשוט אך נותן תמורה מעולה לכסף שלכם.

חצי שעה דרומה מג’קסון ניצבת העיירה Conway שהיא שער הכניסה המזרחי לכביש הנופי Kancamagus Highway.

מלון Kancamagus Swift River Inn ממוקם על הכביש הנופי עטוף ביער עבות.

בקצה המערבי של הכביש הנופי Kancamagus Highway שוכנת העיירה Lincoln שהיא והעיירה הצמודה לה North Woodstock הם בסיס יציאה טוב לחקר ההרים הלבנים.

מלון InnSeason Resorts Pollard Brook הוא אתר נופש עם סוויטות שמעולות למשפחות גדולות, קרבה למוקדי עניין רבים ופעילויות שונות בתוך המתחם, מלון The Kancamagus Lodge הוא מלון משפחתי פשוט וטוב במחירים נוחים, RiverWalk Resort at Loon Mountain הוא אתר נופש עם חדרים מחוברים שהן למעשה דירות קטנות מה שמעולה למשפחות.

מקום לינה יותר אינטימי הוא הבד אנד ברקפסט Wilderness Inn Bed and Breakfast עם חדרים פשוטים, ארוחת בוקר מעולה ואווירה משפחתית.

אפילו מטיילים צעירים בגילם או ברוחם יכולים למצוא מקום לינה זול עם אופי תרמילאי באזור – The Notch Hostel יענה לכם על הצורך לישון במחיר טוב בהרים הלבנים, אך אל תצפו להוסטל גדול בסגנון אירופאי, לישון כאן זה כמו לגור בבית אחווה של סטודנטים אמריקאים.

מחוז האגמים

מחוז האגמים של ניו המפשייר משתרע דרומית להרי הלבנים, אגם ויניפסאקה Lake Winnipesaukee הוא הגדול ביותר ומציע מגוון פעילויות לאורך 451 הקילומטרים של חופיו וב-258 האיים שבו. 

בקצה המזרחי של האגם שוכנת העיירה Wolfeboro בה ממוקם מוזיאון Wright Museum of World War II המוקדש למלחמת העולם השנייה ובקצה העיירה מוזיאון הסירות New Hampshire Boat Museum

צפונית יותר ובראש הר הצופה לכל אזור האגמים שוכנת הטירה Castle in the Clouds שהיא אתר תיירות מן המניין גם בזכות המבנה המיוחד והגנים וגם בגלל מסלולי ההליכה ונקודות התצפית.

מהצד המערבי של האגם הגדול, העיירות Meredith עם טיילת הפסלים שבה The Meredith Sculpture Walk ו-Glendale, שניהן עיירות מקסימות עם שפע של בתי קפה, מסעדות, מקומות לינה ושלווה. 

לא הרחק משם ממוקם Polar Caves Park בו מערות שנוצרו בידי קרחונים לפני 50,000 שנים ושביל עץ ומדרגות מובילים לתוכן.

באמצע הדרך ממוקמת העיירה Holderness בה מרכז המדע ובעלי החיים Squam Lakes Natural Science Center האהוב על ילדים. 

alt="תצפית-על-אזור-האגמים-של-ניו-המפשייר-בסתיו">
היכן כדאי לישון באזור האגמים?

האגם הגדול ביותר באזור האגמים של ניו המפשייר הוא Lake Winnipesaukee שסביבו מספר עיירות בהם מקומות לינה מומלצים. 

במרכז העיירה Wolfeboro שבחוף הדרום מזרחי של האגם , Wolfeboro Inn הוא מלון פשוט אך טוב.

123 North Main B&B הוא ההמלצה שלנו, מלון בוטיק משפחתי עם אירוח מעולה ובד אנד ברקפסט מומלץ נוסף הוא Topsides B & B הנהדר.

בחלק הצפוני של האגם הגדול שוכנת העיירה הקטנה Center Harbor שהיא בסיס טוב לא רק לבילוי באגם Winnipesaukee אלא גם לטיול בטירה בעננים ובאגם Squam Lake

Center Harbor Inn הוא מלון מעולה עם נוף לאגם ובחלקם מרפסות וחדרים גדולים שמתאימים למשפחות.

Sutton House Bed & Breakfast מתאים יותר לזוגות עם חדרים בעיצוב רומנטי קלאסי מפואר ואירוח מוקפד. 

בחוף הדרומי של Squam Lake שוכן מלון Yankee Trail Motel  שהוא אמנם פשוט אך טוב למדי ולחווית טבע במרחק נגיעה מאגם סקוואם הקטן הזמינו מקום במלון Boulder Suites.  

העיירה Meredith שוכנת בקצה של מפרץ מרדית’ שהוא חלק מאגם ויניפאסאיוקה.

מלון Mill Falls at the Lake הוא מלון בוטיק נחמד מאוד עם מפל המפכה בחצרו ומלון הבוטיק Ballard House Inn אמנם לא ממוקם על האגם אלא מחוץ לעיירה בתוך יער אך הוא ההמלצה שלנו ללינה בעיירה.

העיירה Gilford ממוקמת בחוף הדרומי של אגם Winnipesaukee וממנו יוצאות הפלגות באגם. 

Fireside Inn & Suites Gilford הוא מלון נהדר בלב העיירה הקטנה ומלון Belknap Point Inn יספק לכם נופים בלתי נשכחים של האגם המקסים הזה.

alt="אגם-עצים-ברקע-הרים">

קו החוף של ניו המפשייר אמנם קצר אך הוא מלא בהפתעות מעניינות. 

הארכיפלג של Isles of Shoals אותו חולקת ניו המפשייר עם מיין מכיל 9 איים סלעיים מתוכם חמישה בגבול ניו המפשייר, האי Star Island הוא היחיד בו יש מבני קבע. 

אין מעבורות לאיים אך אם תשכרו לכם קאטמרן מנמל פורטסמות’ תוכלו להפליג לכאן. 

קו החוף שממול לאיים ולכל האורך בין מיין למסצ’וסטס הוא אוסף של עיירות נופש ומגדלורים. 

המוטל הצבעוני והמקסים למבוגרים בלבד Rye Motor Inn ממוקם רק עשר דקות נסיעה ממרכז פורטסמות’ ממש על החוף והוא נהדר לבילוי קיץ זוגי בניו המפשייר.

הפינה הדרום מערבית של ניו המפשייר מציעה פסיפס של יערות, מקווי מים וחוות. 

הר מונדנוק Mount Monadnock מוזכר בכתביהם של הסופרים האמריקאי ראלף וולדו אמרסון והנרי דיוויד תורו.

האתר ההיסטורי Saint-Gaudens National Historical Site ליד הגבול עם ורמונט היה אחוזתו של הפסל האמריקאי אוגוסטוס סיינט גואדנס, הבית הגדול והגנים שימשו כבית הקיץ שלו בשנים 1885-1897 וביתו הקבוע משנת 1900 ועד מותו בשנת 1907 וכיום ניתן לבקר בבית המפואר ובגנים שבהם פזורים פסליו. 

ואם אתם מחפשים חוויה קצת אחרת מניו המפשייר נסו את העיר נשואה Nashua, היא אמנם לא העיר המעניינת ביותר במדינה למרות שהיא השנייה בגודלה אך כאן תוכלו לבקר בחוות הלבנדר Laromay Lavender Farm, לשתות יין טוב ביקב Fulchino Vineyard, לבקר בשוק האיכרים Brookdale Fruit Farm Inc., לערוך קניות זולות במרכז הקניות Merrimack Premium Outlets ולסיים את היום בלינה בבד אנד ברקפסט המקסים Timber Post Bed & Breakfast.

מתי כדאי לבקר בניו המפשייר?

ודאי חשבתם שהזמן הטוב ביותר לבקר בניו המפשייר הוא הסתיו, אז המדינה מתעטפת בצבעי השלכת ובמיוחד ההרים הלבנים. 

זה אמנם נכון, ועל היופי של ניו אינגלנד בשלכת אין טעם להתווכח (וגם ככה לא היינו רוצים לעשות זאת), אך בסתיו מגיעים ההמונים שמעמיסים על הכבישים ועל מחירי המלונות. 

לכן לדעתנו הזמן הטוב ביותר לבקר בניו המפשייר הוא דווקא באביב ורוב התיירים מפספסים את היופי של ניו המפשייר באביב, התקופה בשנה שבה המדינה מתחילה לחזור לחיים אחרי החורף.

באופן ספציפי, הזמן הטוב ביותר לבקר בניו המפשייר הוא בין החודשים אפריל ליוני. מזג האוויר מושלם, קריר אבל לא קר מידי. מכיוון שמזג האוויר כל כך נהדר, אידיאלי לחקור את היופי הפראי שמציעה ניו המפשייר.

כמה פעילויות אביביות מהנות בניו המפשייר כוללות יציאה לטיולים רגליים, עצירה ליד האגמים והחופים היפים שיש למדינה (לפני שהם מתמלאים בחודשי הקיץ) ורוד טריפ בכבישים המתפתלים של ההרים הלבנים בזמן שהם חוזרים להיות ירוקים.

אנחנו חייבים גם לציין שלא משנה מתי תבקרו בניו המפשייר אתם תהנו ממש, בחורף אתרי הסקי של המדינה שוקקי חיים ובתקופת הכריסמס העיירות הקסומות של ניו אינגלנד נראות אף יותר קסומות והכפר של סנטה מקבל חיים אחרים והקיץ הוא הזמן הטוב ביותר לשחות בחוף האוקיינוס או באגמים הרבים, לחתור בהם, לדוג ולטייל ברגל בשבילים. 

הסתיו כמובן זה אופרה אחרת, תתכוננו לחלוק את ניו המפשייר עם המוני מטיילים אך גם לספוג יופי שאין כמותו במחוזותינו. 

alt="אגם-ברקע-יער-בשלכת-ניו-המפשייר">

ואיך מגיעים?

ניו המפשייר צרה וארוכה ושוכנת בין מדינות שאם הגעתם עד לכאן חובה עליכם לבקר בהן, מדינות כמו מיין, ורמונט ומסצ’וסטס.

כביש החוף המזרחי I-95 חוצה את המדינה בקצה המזרחי שלה לאורך 29 קילומטרים ומחבר את מטרופולין בוסטון לפורטסמות’ והלאה למיין. 

החלק הדרומי של המדינה מקושר היטב למדינות השכנות ובין הערים הגדולות ובהרים הלבנים יש אמנם פחות כבישים אך נסיעה בכל אחד מהם היא חוויה בפני עצמה.  

alt="כביש-ביערות-ניו-המפשייר">

ניו המפשייר היא חלק אינטגרלי מהיופי של ניו אינגלנד, עולם של עיירות קסומות, יערות עבותים, הרים נישאים, חופים מפורצים עם מגדלורים ודייגים ובסתיו מופע מרהיב וצבעוני שמושך מבקרים מכל העולם.

שתפו את הפוסט! 
מחפשים מלון בניו המפשייר?
פנו אלינו להצעות המחיר הטובות ביותר, במלונות הטובים ביותר ובלוקיישנים נבחרים
לחץ כאן
השכרת רכב זה אנחנו
פנו אלינו להצעות מחיר בחברות ההשכרה הגדולות ביותר ובמחירים תחרותיים
לחץ כאן
צריכים תכנון טיול מפורט בצפון מזרח ארה"ב?
פנו אלינו ונבנה לכם מסלול מותאם אישית בניו המפשייר ובכלל
לחץ כאן
שקופית קודמת
שקופית הבאה
alt="תמונת-תודה-לפנייה">

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו את הניוזלטר ועדכונים לטיולים בצפון אמריקה

alt="בולים-ארצות-הברית'">