פנסילבניה, מדינת הראשה Pennsylvania, The Keystone State

פנסילבניה - גלו את מדינת העצמאות האמריקאית

alt="פנסילבניה-שלט-ברוכים-הבאים">
  • כתבה זו מכילה קישורים למלונות אטרקציות ואמצעי תחבורה. הזמנת מקומות לינה, כרטיסים לאתרים ורכב דרך קישורים אלו המסומנים באדום מזכה אותנו בעמלה צנועה ומסייעת לנו להביא לכם את המידע העדכני ביותר לחוויה מושלמת בצפון אמריקה.

פנסילבניה היא אחת משתי המדינות היחידות בארצות הברית המשתרעות מהאוקיינוס האטלנטי לאגמים הגדולים והיא מציעה מגוון של נופים, טבעיים ועירוניים. 

ביתם של הערים הגדולות פילדלפיה ופיטסבורג, בפנסילבניה שתיים מהערים התוססות ביבשת. 

גם המרחב הכפרי של פנסילבניה מרהיב ותוסס, פסיפס הכולל את רמת אלגנרי, ארץ האיימיש ושדה הקרב של גטיסבורג. 

פנסילבניה היא יעד נהדר למטיילים ומטיילות, לאוהבי ערים גדולות, תרבות מסקרנת, היסטוריה סוערת ויופי טבעי – אי אפשר לטעות בפנסילבניה. 

היכן פנסילבניה ממוקמת?

פנסילבניה מהווה גשר גאוגרפי בין צפון מזרח ארצות הברית לבין מדינות הדרום של ארצות הברית, וכן גשר בין המדינות לחוף האוקיינוס האטלנטי לבין מדינות המערב התיכון. המדינה גובלת בצפונה בניו יורק, במזרחה, מעבר לנהר דלאוור, בניו ג’רזי, בדרומה במדינות דלאוור, מרילנד, ווירג’יניה המערבית, ובמערבה באוהיו. בצפון המדינה נמצאת ימת אירי.

alt="מפת-פנסילבניה">

ההיסטוריה של פנסילבניה

לפני ההתיישבות האירופית באזור, שימש האזור מקום מושבם של שבטים אינדיאנים רבים.

פנסילבניה החליפה ידיים כמה פעמים, בשנת 1643 התיישבה באזור בו נמצאת היום פילדלפיה קהילה משוודיה, מאוחר יותר עברה השליטה באזור להולנד ולבריטניה.

ב-4 במרץ 1681 העניק המלך צ’ארלס השני זיכיון התיישבות לויליאם פן עבור השטח בו נמצאת המדינה. פן ייסד את מושבת פנסילבניה שמשמעותה ‘היער של פן’ והותר חופש פולחן ודת, כך פן הציע לפתור את בעיית רדיפת הקוויקרים בעולם הישן עליהם נמנה הוא בעצמו.

שטחה המערבי של המדינה היה שטח מריבה בין בריטניה וצרפת במלחמת הצרפתים והאינדיאנים, ובמקום בו עמד המוצב הצרפתי פורט דו’ווסן עומדת היום העיר פיטסבורג.

בשל חופש הפולחן והדת במושבה הגיעו אליה מתיישבים רבים מגרמניה, סקוטלנד ואירלנד אך המושבה התפצלה בתחילת המאה ה-18 ובחלקה הדרום מזרחי הוקמה מושבת דלאוור. 

פנסילבניה הייתה אחת מ-13 המושבות שמרדו בבריטניה במהלך המהפכה האמריקנית בשנת 1776 והמדינה השנייה לאשרר את החוקה האמריקאית, הכרזת העצמאות האמריקאית נערכה בה בעיר פילדלפיה שהייתה בירתה הראשונה של ארצות הברית.

במהלך מלחמת האזרחים האמריקנית נערך במדינה קרב גטיסברג ליד העיר גטיסבורג, אשר נחשב לנקודת המפנה במלחמת האזרחים.

במחצית השנייה של המאה ה-19 התפתחה תעשיית ייצור הנפט במערב המדינה ופנסילבניה הפכה לאחת מהמדינות החשובות בארצות הברית ויעד מרכזי להגירה מאירופה.

במהלך המאה ה-20 התפתחו תעשיות הפלדה במדינה וכן כריית פחם. כלכלת המדינה נפגעה עם הירידה שחלה במעמדן של תעשיות אלה בסוף המאה ה-20 והאוכלוסייה שלה התחילה לרדת.

מאז שינתה פנסילבניה את התמהיל התעשייתי שלה שנע לעבר תעשיות עתירות ידע. 

ב-11 בספטמבר 2001, במהלך התקפות הטרור על ארצות הברית, העיירה הקטנה שאנקסוויל, פנסילבניה זכתה לתשומת לב עולמית לאחר שטיסה 93 של יונייטד איירליינס התרסקה בשדה בעיר סטוניקריק.

alt="פסל-רוכב-על-סוס">

פילדלפיה Philadelphia

פילדלפיה, הידועה גם בשם פילי, היא עיר תוססת הממוקמת בחלק הצפון-מזרחי של ארצות הברית. זוהי העיר הגדולה ביותר במדינת פנסילבניה, והעיר השישית באוכלוסייתה בארצות הברית.

פילדלפיה היא עיר עשירה בהיסטוריה, תרבות ומסורת, והיא יעד פופולרי לתיירים מכל העולם.

אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר בפילדלפיה הוא פעמון החירות Liberty Bell, סמל איקוני לעצמאות האמריקאית, הפעמון שימש במקור כדי לזמן מחוקקים לישיבות חקיקה, אך הוא התפרסם לאחר שצלצלו בו ב-8 ביולי 1776, כדי להכריז על הקריאה הפומבית הראשונה של הכרזת העצמאות.

כיום, מבקרים יכולים לראות את פעמון החירות המוצג בפארק ההיסטורי הלאומי העצמאות Independence National Historical Park.

אטרקציה נוספת שחובה לראות בפילדלפיה היא היכל העצמאות Independence Hall, שם נחתמה הכרזת העצמאות וחוקת ארצות הברית.

אתם יכולים לערוך סיור מודרך בבניין וללמוד על ההיסטוריה של המהפכה האמריקאית ועל הולדתה של ארצות הברית ולבקר במוזיאון המהפכה הסמוך Museum of the American Revolution

פילדלפיה ידועה גם במוזיאונים ברמה עולמית שלה, כולל מוזיאון פילדלפיה לאמנות Philadelphia Museum of Art שבקצה שדרות בנימין פרנקלין וידוע בזכות המדרגות בהן רץ רוקי בלבואה ואוסף האמנות האמריקאית שלו, כולל יצירות של אמנים מפורסמים כמו תומס אייקינס, מרי קאסאט ואדוארד הופר, קרן בארנס Barnes Foundation אחד האוספים הגדולים בעולם של ציורים אימפרסיוניסטיים, פוסט אימפרסיוניסטיים ומודרניסטים מוקדמים ומכון פרנקלין The Franklin Institute שהוא מוזיאון מדע הכולל תערוכות אינטראקטיביות ופעילויות מעשית עבור מבקרים בכל הגילאים. סמוך לכיכר לוגן.

בנוסף לאטרקציות ההיסטוריות והתרבותיות שלה, פילדלפיה היא גם עיר של אוכל ושתייה נהדרים, העיר מפורסמת בזכות הסטייקים שלה ושוק האוכל רדינג Reading Terminal Market

על מרכז העיר חולש בניין עיריית פילדלפיה Philadelphia City Hall שגובהו 167 מטרים והוא בניין הלבנים הגבוה בעולם, בקצהו פסלו של ויליאם פן צופה על העיר הגדולה במדינה על שמו. 

פילדלפיה היא עיר עם משהו לכולם. בין אם אתם מתעניינים בהיסטוריה, אומנות, מדע, אוכל, או סתם לחקור עיר תוססת ומרגשת, פילדלפיה היא יעד שאסור לפספס.

פיטסבורג Pittsburgh

העיר השנייה בגודלה בפנסילבניה החלה את דרכה כמבצר צרפתי במפגש הנהרות מונונגאהלה ואלגני עם נהר האוהיו וכבסיס לסחר הפרוות ששגשג באזור הפראי דאז. 

המבצר שנכבש על ידי הבריטים נהרס, ובמקומו התפתחה עיירה שנקראה על שם שר החוץ הבריטי בזמנו, ויליאם פיט, היא פיטסבורג. 

הנהרות החוצים את העיר ם שאפשרו את שגשוגה של העיר כמרכז ייצור פלדה, שגשוג שנמשך שנים אך נגמר בסוף המאה הקודמת. 

אחת מהדמויות המפורסמות ביותר בהיסטוריה של תעשיית הפלדה האמריקאית היא התעשיין אנדרו קרנגי שפיתח את תעשיית הפלדה העירונית ותרם לה גם את אוניברסיטת קרנגי מלון, מהטובות באוניברסיטאות העולם. 

במתחם האוניברסיטה שממוקם רבע שעה נסיעה ממרכז העיר תוכלו להתרשם מקתדרלת ההשכלה Cathedral of Learning שגובהה 163 מטרים ונבנתה בסגנון התחייה הגותית בשנת 1926. 

בקמפוס האוניברסיטה וסביבה מוסדות תרבות ונקודות עניין כמו מוזיאון קרנגי לאומנות Carnegie Museum of Art, מוזיאון הטבע Carnegie Museum of Natural History, מוזיאון החיילים והמלחים Soldiers & ,Sailors Memorial Hall & Museum היכל המוזיקה Carnegie Music Hall והגנים הבוטניים Phipps Conservatory and Botanical Gardens

במפגש הנהרות שבמרכז העיר תוכלו לבקר בפארק Point State Park שהוא המקום בו ניצב המבצר הצרפתי. 

האמן המפורסם אנדי וורהול נולד בפיטסבורג ובה שוכן מוזיאון אנדי וורהול The Andy Warhol Museum לאומנות. 

לא הרחק משם מוזיאון Randyland הוא יעד נוסף לאוהבי האומנות. 

על גדות נהר אוהיו שוכן מוזיאון המדע Carnegie Science Center שבו גם הצוללת הצבאית הישנה USS Requin.

צפונית מזרחית למרכז העיר ממוקם רובע סטריפ Strip District האופנתי, שכולל מחסנים רבים שעברו הסבה, ומתאפיין בתמהיל תוסס של חנויות מכולת מסורתיות וחנויות גורמה, דוכני רחוב שמוכרים תוצרת חקלאית וגם ברים תוססים ומסעדות איטלקיות מסורתיות. 

בשכונה זו תוכלו לבקר במרכז היינץ להיסטוריה Senator John Heinz History Center, ואם השם היינץ מצלצל לכם מוכר מכיוון שהמרכז מוקדש לאימפריית הרטבים המשפחתית. 

הגדה המערבית של נהר מונונגאהלה מתאפיינת בגבעות הצופות על מרכז העיר, עלו ברכבת הזיזים Duquesne Incline אל נקודת התצפית Grandview Overlook ותזכו למבט סוחף על פיטסבורג. 

מאז שנות ה-70 התפתחה פיטסבורג מעיר תעשייתית קודרת לעיר תוססת ומלאת חיים, אך את העבר התעשייתי שלה ניתן עוד לגלות במתחם Carrie Blast Furnaces National Historic Landmark, דרומית מזרחית למרכז העיר. 

alt="מבט-מהאוויר-על-מרכז-פיטסבורג">
היכן כדאי לישון בעיר?

הדאונטאון של פיטסבורג הוא אזור נהדר לישון בו מבחינת קרבה לאתרי התיירות המרכזיים, לחנויות ולמסעדות, החיסרון היחיד במרכז העיר היא בעיית החנייה והתשלום היחסית גבוה בחניונים. 

Embassy Suites by Hilton Pittsburgh Downtown במרכז העיר מציע חדרים גדולים, ארוחות בוקר טובות ומחיר סביר, Etage Executive Living הוא מלון דירות שמעולה למשפחות, Renaissance Pittsburgh Hotel שוכן במבנה היסטורי סמוך לנהר והוא שומר על האווירה המתאימה לסגנון המלון. 

Hampton Inn & Suites Pittsburgh-Downtown ממוקם ברובע הסטריפ והוא מלון נהדר בלב אזור בילויים זה. 

סמוך לכיכר העיר המרכזית שוכן מלון Hilton Garden Inn Pittsburgh Downtown הוא מלון מצויין במחיר טוב. 

מצפון לנהר, מלון The Priory Hotel הוא מלון בוטיק נהדר במבנה היסטורי עם חדרים נאים. 

קרוב לנהר ולאצטדיון Acrisure Stadium ממוקם מלון The Landing Hotel Pittsburgh המעולה אך לא זול כלל. 

דרומית לנהר, מלון Traveler’s Rest Hotel הוא מלון פשוט וטוב עם חדרים קטנים אמנם אך מחירים נוחים. 

האריסברג Harrisburg

בירתה של פנסילבניה שוכנת במרכז המדינה והיא בסיס נוח לגילוי ארץ האמיש וגם ממלכת השוקולד של הרשי. 

העיר שנוסדה עוד טרם הקמתה של ארצות הברית הפכה לבירת פנסילבניה בשנת 1812 ובזכות מיקומה האסטרטגי הייתה לבסיס חשוב בתקופת מלחמת האזרחים. 

במרכזה של העיר ניצב בית הנבחרים של פנסילבניה Pennsylvania State Capitol שנחנך בשנת 1906 ומתהדר בכיפה גדולה בגובה של 82 מטרים שהיא העתק של כיפת כנסיית סנט פטרוס ברומא, סיורים מודרכים נערכים במבנה הגדול והמרשים מידי חצי שעה בימי שני עד שישי ובסופי שבוע מידי שעתיים בין 9:00-15:00.

מוזיאון מדינת פנסילבניה The State Museum of Pennsylvania הסמוך מספר את סיפורה של המדינה, הטבעית והאנושית. 

לאוהבי ואוהבות האמנות מומלץ להיכנס לביקור במוזיאון Susquehanna Art Museum ואל תפספסו ביקור בשוק האיכרים Broad Street Market שנחשב בין הטובים בפנסילבניה. 

נהר הססקוהנה חוצה את האריסברג ולו תפקיד חשוב בהתפתחות של העיר, פארק הנהר Riverfront Park נמתח לכל אורכו ומספק רוגע ושלווה במרכז העיר עם נוף לנהר, ניתן גם להפליג בנהר, ואוניות המשוטה של חברת Pride of the Susquehanna Riverboat יוצאות מהאי City Island שבלב הנהר. 

מטיילת הנהר תוכלו להגיע אל האחוזה מהמאה ה-19 – John Harris-Simon Cameron שהיא מוזיאון המציג את פאר התקופה. 

בראש גבעה המתנשאת מעל העיר ניצב מוזיאון מלחמת האזרחים The National Civil War Museum שהוא אתר חובה בביקור בעיר, כאן תוכלו ללמוד על המלחמה הגדולה שעיצבה את אמריקה, ובפרט אם תשלבו בטיול שלכם ביקור באתרי הקרבות כמו גטיסבורג. 

alt="בית-הנבחרים-של-פנסילבניה-האריסברג">
היכן כדאי לישון בעיר?

כמה מאפשרויות לינה המומלצות במרכז העיר הן Hilton Harrisburg בטווח המחירים הגבוה ובד אנד ברקפסט City House Bed and Breakfast שהוא ההמלצה שלנו ללינה במרכז העיר. 

לא במרכז העיר אך בקרבה אליו ניתן למצוא את המלונות Home2 Suites By Hilton Harrisburg סמוך לכביש המהיר I-81 שמעולה למשפחות, Hilton Garden Inn Harrisburg East ביציאה ממרכז העיר לכיוון הרשי, Comfort Suites Camp Hill-Harrisburg West שמעבר לנהר עם סוויטות גדולות למשפחות ומלון SpringHill Suites by Marriott Camp Hill שגם הוא ממערב לנהר וצמוד למרכז הקניות Capital City.

מערב פנסילבניה

חלקה הפראי יותר של פנסילבניה, עם יערות הנמתחים עד קצה האופק משתלבים עם אגמים ועיירות קטנות הוא גם האזור בו ממוקמת פיטסבורג, העיר השנייה בגודלה במדינה, והיא בסיס מעולה לגילוי נפלאות מערב פנסילבניה. 

ביער הלאומי אלגני Allegheny National Forest תוכלו לבקר במאגר המים אלגני Allegheny Reservoir שכמו פיורד חודר אל לב השממה ובו בעונה אפשרויות רבות לשייט דייג וספורט ימי. 

ביער הגדול הזה גם שפע של מסלולי הליכה ובעיירות סביבו אטרקציות כמו מוזיאון המצתים של זיפו Zippo / Case Museum בעיירה Bradford.

כשהוא יוצא דרומה מהמאגר, נהר האלגני מתפתל בין הגבעות של מערב פנסילבניה, והמקום הטוב ביותר לצפות בנהר זה לפני שהוא מגיע לפיטסבורג היא נקודת התצפית Brady’s Bend Overlook.

בלב היער הלאומי Elk State Forest ממוקמת העיירה הקטנה Benezette שמוקד העניין המרכזי בה הוא פארק האיילים, בקרו במרכז המבקרים Elk Country Visitor Center והמשיכו לנקודת הצפייה בבעלי חיים גדולים אלה – Winslow Hill Elk Viewing Area וקנחו בביקור ביקב Benezette Wines

האטרקציה המרכזית בדרום מערב פנסילבניה הוא הבית על האשד Fallingwater בקרבת העיירה Mill Run, הוילה הזו שתוכננה על ידי האדריכל פרנק לויד רייט שתכנן גם את מוזיאון הגוגנהיים בניו יורק בשנות השלושים של המאה הקודמת היא אתר מורשת עולמי ומוזיאון המציג את השילוב של הסגנון הבינלאומי עם הטבע שסביב. 

50 קילומטרים משם, בשדות החקלאיים סמוך לעיירה Shanksville שוכנת אנדרטת הזיכרון הלאומית לטיסה 93 Flight 93 National Memorial המנציחה ומוקירה את אלה שהקריבו את חייהם במאבק מול הטרוריסטים שחטפו את טיסה 93 במטרה להתרסק על מבני הממשל בוושינגטון הבירה. 

צפונית משם, אנדרטת Johnstown Flood National Memorial מנציחה את אסון השיטפון שהתרחש כאן בשנת 1889 והיה אחד מאסונות הטבע הקטלניים בארצות הברית עם מעל 2000 הרוגים. 

סמוך לגבול בין פנסילבניה למערב וירג’יניה שוכן האתר ההיסטורי Meadowcroft Rockshelter and Historic Village בו תוכלו לראות עדויות לחיים שהיו כאן טרם הגעת המתיישבים האירופאים לאזור וגם את הכפר שהקימו כאן אותם מתיישבים בסוף המאה ה-18, אז היה האזור בקצה הציוויליזציה. 

alt="הבית-על-האשד">

מרכז פנסילבניה

חלקה המרכזי של פנסילבניה מתאפיין בבירה האריסברג, בשדות החקלאיים והעיירות בארץ האמיש ובשדות קרב ממלחמת האזרחים. 

מזרחית להאריסברג שוכנת ממלכת השוקולד של הרשי Hershey’s Chocolate World עם פארק שעשועים, מפעל השוקולד המפורסם, גן חיות, פארק מים ומרכז הקניות Tanger Outlets Hershey

הרשי היא אכן חוויה לכל המשפחה. 

צפונית מערבית להאריסברג בעיירה סטייט קולג’ State College שוכנת אוניברסיטת המדינה של פנסילבניה Penn State University שבקמפוס הנאה שלו תוכלו לבקר במוזיאון האומנות Palmer Museum of Art, המוזיאון האנתרופולוגי Matson Museum of Anthropology והמבנים היפים של האוניברסיטה. 

סביב העיירה שמורת הטבע Millbrook Marsh Nature Center היא מקום יפה לטיול רגלי ואוהבי היסטוריה צבאית ישמחו לבקר במוזיאון הצבאי Pennsylvania Military Museum

פחות משעת נסיעה דרומית מערבית להאריסברג שוכנת גטיסברג Gettysburg שעיקר פרסומה הגיע מהקרב הגדול שנערך כאן במלחמת האזרחים האמריקאית ונאום גטיסברג אותו נשא לאחר הקרבות אברהם לינקולן, שדה הקרב הקטלני ההוא הוא כיום האתר הלאומי Gettysburg National Military Park בו אנדרטאות שונות לכוחות הלוחמים ולנופלים ובית הקברות של חללי הקרבות. 

בקרו במוזיאון הקטן Gettysburg Diorama המציג במודל מפורט את הקרבות ובמרכז המבקרים הראשי Gettysburg National Military Park Museum and Visitor Center

האזור החקלאי בין האריסברג לפילדלפיה נודע בשם ‘המחוז ההולנדי’ או ארץ האמיש, בה חיים חקלאים ואמנים עם שורשים בגרמניה של המאות ה-17 וה-18. 

הם מכונים ‘האנשים הפשוטים’ בגלל סגנון החיים הפשוט שלהם, ויותר מ-25 קהילות של אמיש, מנוניטים וברטרנים מתגוררים בכפרים השונים של המחוז. 

העיירה Strasburg ידועה בתרבות האמיש שלה המוצגת בכפר האמיש The Amish Village וההיסטוריה המסילתית אותה ניתן לראות במוזיאון הרכבות של פנסילבניה Railroad Museum of Pennsylvania.

הכפר Intercourse הוא מוקד משיכה נוסף בזכות בני האמיש החיים בו, החנויות של בעלי המלאכה, המעדנים אותם יוצרים ומוכרים בנות האמיש ומוזיאון המכוניות Barry’s Car Barn

כפרים נוספים בארץ האמיש שמומלץ לבקר בהם הם Lititz והעיירה Manheim עם המורשת הגרמנית שלהם. 

alt="עגלת-אמיש-בכביש-פנסילבניה">
היכן כדאי לישון במרכז פנסילבניה?
הרשי

ממלכת השוקולד של הרשי היא אחד מאתרי הבילוי האהובים בפנסילבניה, לילדים ומבוגרים כאחד.

הרשי רחוקה רק חצי שעת נסיעה ממרכז האריסברג, כך שניתן ללון בעיר ולבקר בפארק.

אך אם אתם מעדיפים לישון קרוב יותר למרכז העניינים, אנו ממליצים על המלונות 

Fairfield Inn & Suites by Marriott Hershey Chocolate Avenue הנוח בו חדרים בגדלים שונים כולל כאלה המתאימים למשפחות קטנות, ארוחת בוקר טובה ובריכת שחייה, Tru by Hilton Hershey Chocolate Avenue הסמוך אליו הוא מלון בעיצוב מודרני נקי, Courtyard by Marriott Hershey Chocolate Avenue ממוקם במרחק הליכה של 15 דקות מהכניסה לפארק הרשי ומעולה למשפחות בזכות החדרים הגדולים ואם אתם מעדיפים מלון בוטיק קטן ומשפחתי, נסו את 1825 Inn Bed and Breakfast בבית מהמאה ה-19 עם עיצוב תואם ורמת אירוח גבוהה. 

סטייט קולג'

במרחק הליכה מקמפוס אוניברסיטת פנסילבניה ממוקם מלון Hyatt Place State College המודרני והיפה עם חדרים גדולים שמתאימים גם למשפחות. 

Graduate State College הוא מלון נוסף קרוב לאוניברסיטה שבו סוויטות ברמה גבוהה וטווח מחירים גבוה גם כן.

בפאתי העיירה, סמוך לשמורת הטבע Millbrook Marsh Nature Center ולמבשלת הבירה Happy Valley Brewing Company ממוקם המלון Country Inn & Suites by Radisson המעולה, ובצדה השני של העיירה סמוך לכביש המהיר I-99 שוכן מלון SpringHill Suites by Marriott שבחדרים שבו מטבחון מאובזר ובמלון בריכת שחייה. 

גטיסבורג

בגטיסבורג ההיסטורית מלונות שמעניקים ללנים בהם טעימה מההיסטוריה הסוערת של העיירה הזו. 

The Federal Pointe Inn הוא מלון בוטיק מדהים במבנה לבנים מהמאה ה-19 עם חדרים מעוצבים בסגנון התקופה.

סמוך לכניסה לפארק ההיסטורי ממוקם מלון Inn at Cemetery Hill ששוכן במבנה עץ פשוט למראה אך עם חדרים נקיים ונוחים. 

Brickhouse Inn B&B הוא ממלונות הבוטיק הטובים בעיירה, במבנה לבנים אדומות מלא היסטוריה וחדרים שתואמים לסיפור ההיסטורי שלו. 

A Sentimental Journey B&B שמעבר לכביש הוא עוד אחד ממלונות ה- B&B המעולים של גטיסבורג שיחזירו אתכם חזרה אל המאה ה-19 הסוערת.

ארץ האמיש

לינה בכפרי האמיש היא חוויה בפני עצמה, ודרך נפלאה להתחבר לאזור מיוחד זה בפנסילבניה. 

בכפר אינטרקוס ממוקם מלון Inn & Spa At Intercourse Village בסגנון כפרי קסום, מלון אחר בכפר הוא Best Western Plus Intercourse Village Inn & Suites שמתאים מאוד למשפחות בזכות החדרים הגדולים שלו. 

The Carriage House at Strasburg בעיירה שטרסבורג הוא מלון פשוט זול וטוב, ואם אתם מעדיפים מלונות רשת גדולים אז מלון Holiday Inn Express & Suites הסמוך אליו הוא גם אופציה טובה בעיירה. 

במרכז העיירה Lititz ממוקם מלון The Wilbur Lititz מבית רשת הילטון שהוא מלון מעולה במבנה תעשייתי ישן מלבנים אדומות וחדרים בעיצוב נקי ומזמין. 

באמצע הדרך בין כפר האמיש אינטרקורס לבירד אין הנד ממוקם המלון הקטן Amish View Inn & Suites שמהחדרים שלו נוף לשדות החקלאיים של המחוז – לחווית אמיש מושלמת. 

ולחוויה מסוג אחר, ייחודית מאוד, מלון Fulton Steamboat Inn בפאתי העיר לנקסטר הוא מלון בצורת אוניית תענוגות בלב המישורים של פנסילבניה ובמרחק הליכה קצר ממגרש מיני גולף עם בריכות שחייה ושאר אטרקציות שהופכות אותו מעולה למטיילים צעירים. 

alt="אנדרטת-מלחמה-שדה-הקרב-גטיסברג">

מזרח פנסילבניה

חלקה המזרחי של פנסילבניה נשלט ברובו על ידי הפרוורים של פילדלפיה, אך יש בו גם כמה שכיות חמדה כמו גני לונגווד Longwood Gardens שבהם חממות פרחים מרהיבות, מדשאות עם מזרקות, גנים מתוכננים ואזורים פראיים. 

צפונה משם, הפארק ההיסטורי Valley Forge National Historical Park הוא המקום בו ג’ורג וושינגטון והצבא שלו חנה בחורף של 1777-1778 במהלך מלחמת העצמאות האמריקאית. 

סמוך לגבול עם מדינת ניו ג’רזי ממוקמת העיר אלנטאון Allentown בה שוכן מוזיאון התחבורה המעולה America On Wheels Museum המציג רכבים עתיקים וכלי תחבורה אחרים. 

המשיכו אל העיירה הסמוכה בית לחם Bethlehem לביקור במוזיאון דגמי הרכבות Lehigh & Keystone Valley Model Railroad Museu, גן הפסלים Bethlehem Sculpture Garden, מפעל הפלדה שהיום הוא מרכז תרבות SteelStacks והרחובות הציוריים של מרכז העיירה שהיא עם מורשת מורבית [אזור בצ’כיה וגרמניה של ימינו] חזקה. 

את הנהר החוצה את בית לחם ואלנטאון ואת נהר הדלאוור מקשרות תעלות מים ישנות שהסיפור שלהן מוצג במוזיאון National Canal Museum

נהר הדלאוור Delaware הוא הגבול בין פנסילבניה לניו ג’רזי, ובחלקו העליון של הנהר, על שתי גדותיו, שוכן הפארק Delaware Water Gap National Recreation Area בו נקודות תצפית על ערוץ הנהר, מפלים, יערות, שווקי איכרים ואתרים היסטוריים כל הדרך ל-Carpenter’s Point, נקודת מפגש הגבולות פנסילבניה, ניו ג’רזי וניו יורק. 

alt="ערוץ-נהר-הדלאוור-פנסילבניה">

איך מגיעים אליה?

המיקום של פנסילבניה בין מדינות החוף האטלנטי למדינות המערב התיכון הפך אותה לגשר תחבורתי חשוב בחלקה הצפון מזרחי של ארצות הברית. 

העיר הגדולה במדינה, פילדלפיה, ממוקמת בלב המגהפוליס הגדול בארצות הברית שנמתח מהעיר ניו יורק דרומה לוושינגטון הבירה, נמל התעופה של פילדלפיה Philadelphia International Airport מקבל טיסות מרחבי צפון אמריקה והעולם. 

הכביש המהיר I-95 שחוצה את החוף המזרחי חולף בפילדלפיה וכן יש קישור רכבות ואוטובוסים נוח בין פילדלפיה לשאר ערי החוף המזרחי ופנים מדינת פנסילבניה. 

הכביש המהיר I-76 חוצה את חלקה הדרומי של המדינה ומקשר את פילדלפיה עם האריסברג ופיטסבורג ואילו הכביש המהיר I-80 חוצה את חלקה הצפוני ומחבר בין העיר ניו יורק למדינות המערב התיכון. 

מתי לנסוע? 

מזג האוויר בפנסילבניה דומה מאוד לזה שבמדינות השכנות ניו ג’רזי וניו יורק, עם חורפים קשים, קיץ חם וגשם שיכול לרדת כל השנה. 

הזמן הטוב ביותר לדעתנו לבקר בפנסילבניה הוא באביב, מאי ויוני או בסתיו, ספטמבר ואוקטובר. 

הקיץ הוא גם תקופה טובה לבקר בפנסילבניה, אך זו גם התקופה העמוסה עת המוני אמריקאים ותיירים משוטטים בכפרי האמיש או ממלאים את הפארקים של הרשי. 

alt="עץ-דובדבן-פורח-אביב-פילדלפיה">

פנסילבניה היא שילוב מושלם בין טיול עירוני בעריה הגדולות, ביקור באתרי הטבע הרגועים והיפים, חשיפה לתרבות מיוחדת בארץ האמיש ולמידה על ההיסטוריה המרתקת של אחת המדינות החשובות בארצות הברית. 

שתפו את הפוסט! 
מחפשים מלון בפנסילבניה?
פנו אלינו להצעות המחיר הטובות ביותר, במלונות הטובים ביותר ובלוקיישנים נבחרים
לחץ כאן
רוצים להשכיר רכב?
פנו אלינו להצעות מחיר בחברות ההשכרה הגדולות ביותר ובמחירים תחרותיים
לחץ כאן
שקופית קודמת
שקופית הבאה
alt="תמונת-תודה-לפנייה">

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו את הניוזלטר ועדכונים לטיולים בצפון אמריקה

alt="בולים-ארצות-הברית'">