צ’רלסטון, העיר הקדושה Charleston, The Holy City

גלו את צ'רלסטון- העיר הקדושה של דרום קרוליינה

  • כתבה זו מכילה קישורים למלונות אטרקציות ואמצעי תחבורה. הזמנת מקומות לינה, כרטיסים לאתרים ורכב דרך קישורים אלו המסומנים באדום מסייעת לנו להביא לכם את המידע העדכני ביותר לחוויה מושלמת בצפון אמריקה.
alt="קחוב-עם-בתים-עתיקים-ודקלים-צ'רלסטון">

אחוזות בנות מאות שנים, עצים עטויי אזוב ספרדי, בתי קברות מפחידים, סמטאות מרוצפות אבן, או במילה אחת: צ’רלסטון.

כשאתם צועדים ברחובות המוארים במנורת גז בלילה ועוברים על פני כרכרות רתומות לסוסים, אתם עלולים לחשוב שנסעתם אחורה בזמן.

אבל רק בגלל שהעיר הזו בדרום קרוליינה גאה לחגוג את המורשת שלה לא אומר שהיא תקועה בעבר. צ’רלסטון מתגאה במסעדות חדשניות, חנויות מעניינות, גלריות לאמנות עכשווית ואירוח פסטיבל ספולטו העולמי. 

ההיסטוריה חודרת כמעט לכל היבט של ‘עיר הקודש’ כפי שהיא מכונה, מהבתים המלכותיים שהפכו למוזיאונים ועד לציוני הדרך שמקדמים את תפקידה של צ’רלסטון בהיסטוריה של ארצות הברית.

לחובבי היסטוריה כדאי לבקר בפורט סאמטר כדי ללמוד על מלחמת האזרחים, באחוזת מידלטון פלייס כדי לשמוע סיפורים על בעלי המטעים והאפריקאים המשועבדים שעבדו עבורם, וכנסיית עמנואל כדי לראות היכן מרטין לותר קינג ג’וניור נשא פעם נאום היסטורי.

בינתיים, חובבי קניות המחפשים מוצרים מתוצרת מקומית צריכים לבקר בשוק העיר צ’רלסטון, שם הם ימצאו סלסלות עשב ארוגות בעיצוב תרבות הגולה המסורתית, בין שאר מזכרות ייחודיות.

כשאתם מוכנים ליום בחוף, צ’רלסטון תדאג לכם גם לזה שכמה עיירות חוף שכנות, כולל האי סאליבן, האי פאלם ופולי ביץ’, מציעות שמש, חול וגלים עדינים.

alt="מזרקת-האננס-צ'רלסטון">

תוכן עניינים

היכן צ'רלסטון ממוקמת?

 

צ’רלסטון ממוקמת במרכז קו החוף של קרוליינה הדרומית במפגש הנהרות קופר ואשלי ובחצי האי שנהרות אלה יצרו לפני שהם מתאחדים לנהר אחד שנשפך לאוקיינוס האטלנטי. 

הלב ההיסטורי של צ’רלסטון שוכן בחצי האי אך העיר עצמה מתפרשת על פני איים רבים וחצאי איים מצפון ומדרום למרכז העיר.

alt="מפה-של-צ'רלסטון">

ההיסטוריה של צ'רלסטון

בתקופה הקולוניאלית

כשהמלך צ’ארלס השני העניק את פרובינציית קרולינה לשמונה מחבריו הנאמנים ביותר, הידועים כבעלי הלורדים, ב-24 במרץ 1663, עודד המושל ויליאם סייל מספר מתיישבים בריטים מברמודה וברבדוס להקים עיר חדשה בגדה המערבית של נהר אשלי, קילומטרים ספורים מצפון-מערב למרכז העיר של ימינו.

צ’רלסטון הפכה לעיר המתוכננת הראשונה בשלוש עשרה המושבות.

אך עם כל הכוונות הטובות, היישוב הראשוני התדלדל במהירות ונעלם בזמן שכפר אחר – שהוקם על ידי המתיישבים באויסטר פוינט במפגש הנהרות אשלי וקופר בסביבות 1672 – שגשג.

יישוב שני זה החליף רשמית את צ’רלסטון המקורית ב-1680.

המיקום החדש של העיר היה מוצלח הרבה יותר, בר הגנה ועם גישה לנמל טבעי משובח ובמהרה הפכה העיר החדשה לחמישית בגודלה בצפון אמריקה.

אך עם ההצלחה חטפה העיר החדשה מכות לא פשוטות – התפרצות אבעבועות שחורות בשנת 1698 ואחריה רעידת אדמה בפברואר 1699 גרמה לשריפה שהרסה כשליש מהעיר.

גם בעת השיקום של צ’רלסטון חוותה העיר התפרצות קדחת צהובה שהרגה כ-15% מהתושבים.

למעשה, צ’רלסטון סבלה בין חמש לשמונה התפרצויות קדחת צהובה גדולות במהלך המחצית הראשונה של המאה ה-18 והיא פיתחה מוניטין של אחד המקומות הכי פחות בריאים בשלוש עשרה המושבות לאירופאים עם מחלות כמו מלריה וקדחת צהובה. 

צ’רלסטון הפכה לעיר מבוצרת על פי תוכנית שפותחה ב-1704 תחת המושל נתנאל ג’ונסון כשגם ספרד וגם צרפת ערערו על ריבונותה של בריטניה באזור ובנוסף גם שבטים שונים של אינדיאנים ושודדי ים עצמאיים פשטו עליה.

בספטמבר 1713 סופת הוריקן אלימה חלפה מעל צ’רלסטאון וחלק גדול מצ’רלסטון הוצפה כשנהרות אשלי וקופר הפכו לאחד. 

alt="קו-רקיע-של-צ'רלסטון-בלילה">

משנת 1670 משכה צ’רלסטון שודדי ים, השילוב של שלטון חלש ושחיתות הפכה את העיר לפופולרית בקרב שודדי ים, שביקרו ופשטו תדיר על העיר וצ’רלסטון הייתה תחת מצור של הפיראט שחור הזקן במשך מספר ימים במאי 1718.

במחצית המאה ה-18 התחילו להרוס את חומת העיר וצ’רלסטון הייתה מרכז לקולוניזציה הפנימית של דרום קרוליינה.

היא נותרה הנקודה הדרומית ביותר של המושבות הדרומיות עד שהוקם מחוז ג’ורג’יה בשנת 1732.

המתיישבים הראשונים שהגיעו בעיקר מברבדוס וברמודה הביאו עימם אפריקאים משועבדים, לאחר שרכשו אותם באיי הודו המערבית.

קבוצות המהגרים המוקדמות לעיר כללו את ההוגנוטים, הסקוטים, האירים והגרמנים, וכן מאות יהודים, בעיקר ספרדים מלונדון ומערים מרכזיות של הרפובליקה ההולנדית, שבהן ניתן להם מקלט ובשנת ב-1830, הקהילה היהודית של צ’רלסטון הייתה הגדולה והעשירה ביותר בצפון אמריקה.

עד 1708, רוב אוכלוסיית המושבה היו אפריקאים שחורים, הם הובאו לצ’רלסטון דרך סחר העבדים האטלנטי, תחילה כמשרתים בחוזה ולאחר מכן כעבדים.

בתחילת המאה ה-17, סוחר העבדים הגדול ביותר בצ’רלסטון, ג’וזף ראג, היה חלוץ המעורבות של היישוב בסחר בעבדים. מתוך 400,000 האפריקאים השבויים המוערכים שהועברו לצפון אמריקה כדי להימכר לעבדות, 40% סבורים שנחתו באי סאליבן ליד צ’רלסטון.

אנשים חופשיים עם שורשים לבנים ושחורים (שכונו צבעוניים) היגרו גם מאיי הודו המערבית, בהיותם צאצאים של לבנים ובני זוגם השחורים.

 

בשנת 1767 נבנה רציף גאדסדן בנמל העיר על נהר קופר ומכאן נמכרו עבדים רבים.

דרום קרוליינה, שעיקר כלכלתה חקלאות מטעים הייתה תלויה בעבדות והפכה לחברת עבדים: היה בה רוב לאוכלוסייה השחורה מהתקופה הקולוניאלית ועד לאחר ההגירה הגדולה של תחילת המאה ה-20, כאשר שחורים כפריים רבים עברו לערים תעשייתיות בצפון ובמערב התיכון. לברוח מחוקי ג’ים קרואו.

לאחר עצמאות ארה"ב

במלחמת העצמאות האמריקאית לכידת צ’רלסטאון הייתה בראש סדר העדיפויות של הבריטים, והם שלחו את סר הנרי קלינטון, אשר הטיל מצור על צ’רלסטון ב-1 באפריל 1780, עם כ-14,000 חיילים ו-90 ספינות. ההפצצה החלה ב-11 במרץ 1780, לפטריוטים, בראשות בנג’מין לינקולן, היו כ-5,500 איש וביצורים לא מספקים כדי להדוף את הכוחות נגדם.

לאחר שהבריטים חתכו את קווי האספקה ​​וקווי הנסיגה שלו, כניעתו של לינקולן ב-12 במאי 1780 הפכה לתבוסה האמריקאית הגדולה ביותר במלחמה.

צ’רלסטון פונתה לבסוף על ידי הבריטים בדצמבר 1782 ונמסרה לאמריקאים. 

בין מלחמת העצמאות למלחמת האזרחים, צ’רלסטון חוותה פריחה כלכלית, לפחות עבור השכבות העליונות בחברה.

התרחבות הכותנה כגידול עיקרי בדרום גם הובילה לעושר עצום עבור פלח קטן של החברה ומימנה ארכיטקטורה ותרבות מרשימה אך גם הסלימה את חשיבות העבדים והובילה להגבלות גדולות יותר ויותר על תושבי צ’רלסטון שחורים.

למרות שקולומביה החליפה אותה כבירת דרום קרוליינה בשנת 1788, צ’רלסטון הפכה למשגשגת עוד יותר כאשר המצאתו של אלי ויטני משנת 1793 של מנפטת הכותנה האיצה את עיבוד היבול למעלה מ-50 פעמים. המהפכה התעשייתית של בריטניה – שנבנתה בתחילה על תעשיית הטקסטיל שלה – תפסה את הייצור הנוסף בהתלהבות וכותנה הפכה לסחורת הייצוא העיקרית של צ’רלסטון במאה ה-19.

לאורך תקופת האנטבלום, צ’רלסטון המשיכה להיות העיר הגדולה היחידה באמריקה עם רוב אוכלוסיית עבדים וסחר העבדים והחזקתם היה בבסיס כלכלת העיר ומדד לעושר ולשייכות לחברה הגבוהה, השפעותיה של העבדות ניכרו גם על החברה הלבנה. העלות הגבוהה של עבדים ושיעור התשואה הגבוה שלהם שילבו יחדיו חברה אוליגרכית הנשלטת על ידי כתשעים משפחות הקשורות זו בזו, שבה 4% מהאוכלוסייה החופשית שלטה במחצית מהעושר, והמחצית התחתונה של האוכלוסייה החופשית – שלא מסוגלת הייתה להתחרות בעבדים – לא החזיקו בעושר כלל.

כך שמעמד הביניים הלבן היה מינימלי ותושבי צ’רלסטון זלזלו בדרך כלל בעבודה קשה כנחלתם של עבדים.

הגבלת הפולחן על ידי הקהילה השחורה של העיר והאיסור על אוריינות הביאו את השחורים של צ’רלסטון להקים לעצמם כנסייה נפרדת הפעילה עד היום ופזורה בכל רחבי ארה”ב. 

חיבורה של צ’רלסטון לארכיטקטורה קלאסית החל לאחר שריפה הרסנית שפילסה חלק גדול מהעיר.

באפריל 1838, צ’רלסטון סבלה משריפה קטסטרופלית שהרסה יותר מ-1000 בניינים. המבנים שניזוקו הסתכמו בכרבע מכלל העסקים בחלקה המרכזי של העיר. כאשר הבתים והעסקים הרבים נבנו מחדש או תוקנו, רבים החליטו להקים מבנים חדשים בסגנון התחייה היוונית, מסורת שהפכה את צ’רלסטון לאחד המקומות המובילים לצפייה בארכיטקטורת התחייה היוונית בארה”ב.

ארכיטקטורת התחייה הגותית הופיעה משמעותית גם בבנייתן של כנסיות רבות לאחר השריפה שהציגו צורות ציוריות ותזכורות לדת האירופית האדוקה של תושביה.

ממלחמת האזרחים והלאה

לצ’רלסטון היה חלק מרכזי במלחמת האזרחים. כעיר מרכזית, הן האיחוד והן צבאות הקונפדרציה התחרו על השליטה בה. מלחמת האזרחים החלה בנמל צ’רלסטון ב-1861, והסתיימה חודשים ספורים לאחר שכוחות האיחוד השתלטו על צ’רלסטון ב-1865.

לאחר בחירתו של אברהם לינקולן, האסיפה הכללית של דרום קרוליינה הצביעה ב-20 בדצמבר 1860 לפרישה מהאיחוד ודרום קרוליינה הייתה המדינה הראשונה שפרשה.

הקרב המלא הראשון של מלחמת האזרחים האמריקנית התרחש ב-12 באפריל 1861, כאשר סוללות החוף בפיקודו של גנרל ביורגארד פתחו באש על פורט סאמטר שבשליטת צבא ארה”ב בנמל צ’רלסטון.

מצור הוטל על העיר בידי צי הצפון שפגע קשות בצ’רלסטון עד שזו נכנעה בשנת 1865.

לאחר תבוסת הקונפדרציה, הכוחות הפדרליים נותרו בצ’רלסטון במהלך תקופת השיקום. המלחמה ריסקה את שגשוגה של העיר, אך האוכלוסייה האפרו-אמריקאית גדלה (מ-17,000 ב-1860 ליותר מ-27,000 ב-1880) כאשר בני חורין עברו מהאזור הכפרי לעיר הגדולה, אך המתחים בין האוכלוסייה הלבנה לשחורה המשיכו מתחת ומעל פני השטח ומהומות פרצו מעת לעת אך העיר החלה לשקם את עצמה ולחזור לפרוח.  

ב-31 באוגוסט 1886 חווה צ’רלסטון רעידת אדמה חזקה שפגעה בכמעט 2000 מבנים בעיר, 

המתחים הגזעיים בעיר המשיכו גם אל תוך המאה ה-20 ובשנת 1919 נערך פוגרום שבו נפגעו מאות שחורים ועסקים בבעלות שחורה. 

צ’רלסטון שחוותה התדרדרות כלכלית במחצית המאה הקודמת התחילה לפרוח שוב החל משנות ה-80 ואז חל בה גם תהליך של יציאת אוכלוסייה שחורה ממרכז העיר ההיסטורי וכניסת אוכלוסייה לבנה וכך לראשונה בתולדותיה מרכז העיר מאוכלס לרוב על ידי לבנים. 

המתחים הגזעיים בין שחורים ללבנים שליוו את צ’ארלסטון כמעט מיום הקמתה ניכרים בכל פינה בה והתפרצו בצורה מכוערת בשנת 2015 כשבוצע פיגוע טרור בכנסייה שחורה אך העיר מנסה לכפר על עברה בסחר העבדים ואף התנצלה רשמית בשנת 2019. 

alt="ביצורים-בפורט-סאמטר">

מה כדאי לראות ולחוות בצ'רלסטון?

התרשמו מיופייה של העיר

צ’רלסטון נחשבת לאחת הערים היפות בארה”ב בכלל ובדרום בפרט. 

ברחובות שתי וערב מבנים גדולים ומרשימים שמספרים את הסיפור שלה ומעניקים לנו מבט על הקסם שלה. 

מפארק White Point Garden עם הגזיבו הלבן דרך טיילת The Battery שעל קו המים ועד רחוב Rainbow Row תוכלו לראות בתים צבעוניים בשלל סגנונות אדריכליים. 

צעדו דרך רחוב Meeting St בין בתים גדולים מהעבר היישר אל צומת החוק שמקיפים אותה בית העיירה הלבן, הכנסייה האפיסקופלית סנט מייקל עם הצריח הלבן שלה, בית הדואר מלבנים חומות ובית המשפט שגם הוא לבן. 

פארק וושינגטון היא פינת שלווה בלב העיר וכמוהו פארק Joe Riley Waterfront Park על קו המים עם מזרקת האננס שהיא מסמלי העיר. 

הרובע הצרפתי היפה בו כנסיות רבות כולל כנסיית סנט פיליפ עם הצריח הגבוה שלה ושוק צ’רלסטון המקסים הוא איזור נוסף בו כדאי לטייל ולהתרשם מהאווירה המיוחדת של צ’רלסטון.

alt="בתים-צבעוניים-ודקלים-צ'רלסטון">

חקרו את העבר העשיר שלה

העבר של צ’רלסטון הוא הדבר המרתק בה ביותר ומתפרס על פני 400 שנים של עליות ומורדות. 

מוזיאון Powder Magazine מציג מזכרות מהשנים הראשונות במה שהיה מחסן אבק השריפה העירוני בתקופה הקולוניאלית. 

בשוק העירוני תוכלו לרכוש סלי קש מסורתיים שנעשים כבר מעל 250 שנים על ידי צאצאי העבדים השחורים שאימצו לעצמם את תרבות ‘הגולה’ הייחודית. 

כנסו לתוך הכנסיות השונות וגלו איך הגיוון הדתי של צ’רלסטון השפיע עליה כשהעיר הייתה מקלט להוגוניטים הנרדפים מצרפת וגם ליהודים מרחבי אירופה, אלה שהקימו בה את בית הכנסת המפואר ומהעתיקים באמריקה – Kahal Kadosh Beth Elohim.

במוזיאון העבדים Old Slave Mart Museum היכן שעמד שוק העבדים הישן תוכלו לחקור את העבר הכואב של העיר כמרכז סחר עבדים ואל תשכחו לבקר במוזיאון החדש שייפתח בקרוב International African American Museum

את העבר של העיר בתקופת האנטבלום בין מלחמת העצמאות למלחמת האזרחים אפשר להעריך בצורה הטובה ביותר בבית המכס הגדול והמקום הטוב ביותר לגלות את סיפורה של צ’רלסטון במלחמת האזרחים הוא מבצר פורט סאמטר בו התחולל הקרב הראשון במלחמה. 

לחצו כאן והזמינו כרטיסים לסיור בפורט סאמטר
alt="בית-העירייה-צ'רלסטון">

בקרו במוזיאונים

צ’רלסטון עמוסה במוזיאונים מכל הסוגים וכמעט כל בית אחוזה ישן הפך למוזיאון, אך יש כמה מוזיאונים שכדאי לתת עליהם את הדעת. 

בית ראסל Nathaniel Russell House הוא אחד מאותם מוזיאונים קטנים בבית אחוזה ישן שיזרוק אתכם, ברגע שתחצו את מפתן הדלת היישר לראשית המאה ה-19 ולפאר של החברה הגבוהה של צ’ארלסטון עם שחזור מדויק, ריהוט מקורי וגינה מדהימה. 

מוזיאון Old Exchange & Provost Dungeon מעולה לחובבי היסטוריה שירצו להתעמק בעבר הקולוניאלי של צ’רלסטון במקום שבו הוחזקו שודדי הים שנתפסו בפשיטות על העיר ונחשף קטע מהחומה שהקיפה את צ’רלסטון המאה ה-18. 

מוזיאון צ’רלסטון The Charleston Museum הוא אחד מהמוזיאונים הוותיקים באמריקה ונפתח כבר בשנת 1773, כאן תוכלו להתרשם מהעבר המרתק של העיר, של דרום קרוליינה וממוצגים מכל רחבי העולם עד מצרים העתיקה ותרבויות אשור ואכד.

אוהבי אומנות יעריכו את מוזיאון Gibbes Museum of Art בו ציורים של מגוון אמנים אמריקאים מ-200 השנים האחרונות. 

מטיילים עם ילדים? מוזיאון הילדים העירוני Children’s Museum of the Lowcountry אמנם אינו גדול אך הוא מעניין במיוחד לקטנים ויספק לכם שעה-שעתיים של שקט. 

ומעבר לנהר הקופר במוזיאון הימי Patriots Point Naval & Maritime Museum יש אוניות מלחמה ישנות כמו נושאת המטוסים ממלחמת העולם השנייה USS Yorktown והמשחתת USS Laffey. 

alt="נושאת-המטוסים-יורקטון-נמל-צ'רלסטון">

הצטרפו לסיור מודרך

אחת הדרכים היותר טובות להכיר את העיר ולהתחבר לקסם המיוחד שלה היא בסיור מודרך ברחובותיה או בנתיבי המים שלה. 

הפליגו בנהרות הסובבים את לב העיר וגלו את יופייה מהמים או סעו בכרכרת סוסים ברחובות המרוצפים אבן.

הצטרפו למדריך שיוביל אתכם ברכב ממוזג בין הבתים הישנים והסיפורים בסיור היסטורי בעיר או צאו לסיור מודרך רגלי בין שכיות החמדה של צ’ארלסטון.

מחפשים סיורי נישה מיוחדים?

הצטרפו לסיור אוכל להכרת המטעמים של הדרום, הכירו את הסיפורים הלא מוכרים של ההיסטוריה השחורה של צ’ארלסטון בסיור דרך העבר האפל של העיר ואם אתם אוהבים ריגושים וסיורים מצמררים הצטרפו לסיור לילי בעקבות הרוחות שרודפות את המבנים השונים בצ’רלסטון.

מחפשים סיור מהנה לילדים? הצטרפו לסיור והפלגה בעקבות הפיראטים שפשטו על צ’רלסטון בעבר.

טיילו באחוזות המטעים הישנות

צ’רלסטון שימשה במשך יותר ממאה שנים מוקד יצוא של התוצרת החקלאית העשירה בדרום קרוליינה ובראשם הכותנה, כך שסביב לעיר ישנן אחוזות מטעים ישנות לרוב שמשמרות את ההיסטוריה של התקופה ההיא ואת היופי המרהיב של המבנים והגנים. 

על גדות נהר האשלי, ארמון מידלטון Middleton Place הוא אחד המפורסמות באחוזות עם מבנה מפואר וגנים מרשימים.

לחצו להזמנת סיור באחוזה עם הסעה ממקום הלינה שלכם

גם אחוזת מגנוליה Magnolia Plantation and Gardens שוכנת על הנהר ומכילה בשטח הנרחב את בית האחוזה, אזור מגורי העבדים, שטח טבעי של ביצות, גנים יפים ואת היכל דרייטון מראשית המאה ה-19

לחצו להזמנת כרטיס כניסה להיכל דרייטון

ואחוזת בון הול Boone Hall Plantation & Gardens שבפרבר מאונט פלזנט הוא מטע שפעל מאז שנת 1681 וידוע בשדרה של עצי אלון מכוסים אזוב באורך של יותר מקילומטר ובבקתות עבדים מקוריות.

לחצו להזמנת כרטיס כניסה לאחוזה

alt="פרחים-תעלת-מים-וגשר-לבן-גני-מגנוליה">

גלו את החוויה הקולינרית ואת צ'רלסטון הבליינית

צ’רלסטון היא גם גן עדן לאכלנים וגם מקום שכיף לבלות בו וכבר כמה שנים שמה מתנוסס במגזינים נחשבים כבירה קולינרית עם אוכל פיוז’ן המשלב בין מסורות דרומיות וטעמים חדשים מכל העולם. 

מסעדת Jackrabbit Filly משלבת בין אוכל נשמה דרומי לאוכל סיני ויפני בצורה מעוררת השתאות. 

לאוכל נשמה דרומי אותנטי נסעו את מסעדת Bertha’s Kitchen שפעילה מאז 1979. 

קרניבורים? התרחקו ממרכז העיר למסעדת הבשרים Lewis Barbecue שהשף ואיש המנגל ג’ון לואיס הביא כל הדרך מטקסס לדרום קרוליינה, וכבונוס יש בה חצר יפה ונעימה עם שולחנות קק”ל כדי שבאמת תרגישו בטבע. 

הפיצרייה הטובה ביותר בצ’רלסטון היא ללא ספק Renzo עם תנור הלבנים הגדול והתוספות המפתיעות (כמו פיצה זעתר). 

אם אתם סקרנים לדעת מה זה אוכל טיפוסי לצ’רלסטון לכו לאכול במסעדת Hannibal’s Kitchen

ואוהבי דגים וכל מה שבא מהים יאהבו את מסעדת Chubby Fish

ה-מקום לעוף מטוגן בצ’רלסטון הוא Dave’s Carry-Out וארוחות בוקר אמריקאיות למהדרין כדאי לאכול במסעדת Another Broken Egg Cafe

צאו בערב לבלות בבר הקוקטיילים The Cocktail Club או אם אתם מעדיפים בילוי אמריקאי יותר שכולל המבורגר, בירה והופעות חיות נסו את The Royal American

מבר The Rooftop at the Vendue תוכלו לראות את נוף העיר המוארת בליווי משקה מגג המקום. ו-

Revelry Brewing Co היא מבשלת בירה נהדרת מצפון למרכז העיר 

alt="ארוחה-דרומית-אמריקאית">

מתי כדאי לבקר בעיר?

הזמן הטוב ביותר לבקר בצ’רלסטון הוא בעונות המעבר, באביב ממרץ עד מאי או בסתיו מספטמבר עד נובמבר כאשר הטמפרטורות מתונות – אך לא מחניקות והלחות אינה גבוהה.

עם זאת, מחירי המלונות יהיו גבוהים, במיוחד בסביבות חג הפסחא.

החורף בצ’רלסטון גשום וקריר אך לא קר מידי כך שניתן לשקול ביקור חורפי בעיר, הקיץ לעומת זאת חם ולח ברמה תל אביבית, לרוב האמריקאים והאירופאים זה יותר מידי כך שהעיר לא מוצפת מבקרים אך לישראלים אין זה שונה מהטמפרטורות בקיץ שלנו. 

איך מגיעים לצ'רלסטון?

נמל התעופה של צ’רלסטון Charleston International Airport מקושר לערים רבות בכל רחבי ארה”ב. 

העיר יושבת בקצה הכביש המהיר 26 המחבר אותה לבירת דרום קרוליינה קולומביה והלאה להרי האפלצ’ים וגם לכביש המהיר I-90 שחוצה את החוף המזרחי מצפון לדרום. 

alt="מפת-הגעה-צ'רלסטון">

איך כדאי להתנייד בעיר?

מרכז העיר בו ממוקמים מרבית מוקדי העניין קטן למדי ונוח מאוד לגמוא אותו ברגל, אם החום והלחות לא מקשים יותר מידי. 

כרכרות רתומות לסוסים המשמשות אטרקציה תיירותית הן עוד דרך מעודפת להתנייד ברחובות מרכז העיר בימים החמים או הגשומים. 

על מנת להגיע לכל מקום מחוץ למרכז כדי שיהיה לכם רכב צמוד. 

היכן כדאי לישון?

האזור הטוב ביותר לישון בו במהלך ביקור בצ’רלסטון הוא כמובן מרכז העיר ההיסטורי, כדי שתהיו במרחק הליכה לכל האתרים המעניינים בלב העיר ותחוו את אותו קסם עירוני.

הרבה מהמלונות באזור זה שוכנים במבנים היסטוריים והם בטווח המחירים הבינוני ומעלה.

מלון הבוטיק The Ryder Hotel הוא תוספת חדשה לרשימת המלונות של צ’רלסטון, מלון בוטיק מקסים שמשימתו לפנק את אורחיו, ויש בו חדרים מעוצבים, בר קוקטיילים ובריכת שחייה קטנה אך מעולה. 

גם מלון 86 Cannon Historic Inn שוכן בבית היסטורי בסגנון דרומי מובהק, המבנה ישן אך העיצוב מודרני ותוכלו להרגיש שם את הקסם הדרומי של דרום קרוליינה. 

מלון יוקרה מומלץ בעיר הוא The Dewberry Charleston על כיכר מריון, כנראה שמבחוץ המבנה לא ירשים אתכם אבל בפנים הוא חוויה ויוקרה עם חדרים יפים ומעוצבים, שירות מעולה וגג ממנו נוף פנורמי לעיר. 

Planters Inn הוא מקום לינה שיעניק לכם תחושה של הילת העבר שוכן בצמוד לשוק העירוני.

עוד מלון יוקרה מומלץ הוא The Charleston Place שזוכה לביקורות מעולות שנה אחר שנה ומעניק לאורחים חוויה נהדרת בלב העיר. 

ולחוויה היסטורית יוקרתית מלאה בחרו במלון 20 South Battery בקצה הדרומי של חצי האי מול White Point Garden, המלון לא רק ממוקם בלב החלק ההיסטורי ביותר של העיר ונראה כפי שנראו בתי עשירי צ’רלסטון באמצע המאה ה-19 אלא גם מפנק מאוד.

למחירים נמוכים יותר במרכז העיר אנו ממליצים בחום על מלון Francis Marion Hotel על כיכר מריון. המיקום נהדר, הביקורות טובות מאוד והמחירים סבירים בהחלט. 

גם Hampton Inn Charleston מציע אירוח טוב מאוד במחירים נוחים במרכז העיר, אמנם הוא לא מפואר אך אלטרנטיבה מעולה למלונות היקרים.

מעבר לנהר הקופר תוכלו למצוא מלונות במחירים סבירים הרבה יותר ועדיין להיות במרחק חציית גשר מלב העיר. 

Hampton Inn Charleston/Mt. Pleasant-Patriots Point הוא מלון מעולה קרוב לגשר Arthur Ravenel Jr. Bridge ולו חדרים נוחים וגדולים ובריכת שחייה נעימה.

לא רחוק ממנו שוכן מלון Holiday Inn Express & Suites שהוא מלון מעולה למשפחות, גם בגלל המחיר ויותר בגלל חדרי המשפחה הגדולים והסוויטות.

ואם אתם מחפשים חווית לינה קצת יותר מיוחדת מבלי להרגיש את המולת העיר

בחרו במלון Shem Creek Inn על נחל Shem Creek, למלון קטן זה יש גם בריכת שחייה הצופה לנהר בו שטות סירות וגישה ישירה לטיילת העץ Shem Creek Boardwalk על אגן ההצפה של הנהר וכל זה במרחק 15 דקות נסיעה ממרכז העיר.

Booking.com
alt="שקיעה-על-בתי-מרכז-העיר-צ'רלסטון">
צ’רלסטון היא חוויה דרומית נהדרת, היא שונה במראה שלה מרוב הערים האמריקאיות ומקנה למטיילים ומטיילות בה תחושה של גיחה לאירופה עם האירוח הנפלא של דרום ארה”ב, היסטוריה שמתפרצת מכל פינת רחוב וקולינריה שתדהים אתכם.

מחפשים מלון או רכב?

אצלנו תוכלו לקבל הצעות מחיר למלונות הטובים ביותר ולרכבים משלל חברות

לטיול המושלם שלכם באמריקה
לחץ כאן
alt="תמונת-תודה-לפנייה">

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו את הניוזלטר ועדכונים לטיולים בצפון אמריקה

alt="בולים-ארצות-הברית'">