ניו יורק, מדינת האימפריה New York, The Empire State

ניו יורק -גלו את מדינת האימפריה

מדינת האימפריה מכילה שתי עולמות שונים מאוד, הצד המחוספס של ערי התעשייה האפורות, הטבע השופע והפראי והנוף המרהיב של אפסטייט ניו-יורק והצד השני – הסואן, התזזיתי, הפרוע של העיר ללא הפסקה- ניו יורק. 

כל אחד מהפנים של המדינה הזו הממוקמת בצפון מזרח ארצות הברית שונים מאוד.

הנוף שונה, האנשים שונים, התרבות והיחס למסורת, ובמובנים מסויימים האפסטייט ניו יורק הוא מדינה נפרדת מהעיר בעלת אותו השם. 

מה שכן מאחד בין שתי החלקים הם מים, אוצרות נוזליים כמו נמל ניו יורק, נהר ההדסון, תעלת אירי, מפלי הניאגרה ואגמי האצבעות שעיצבו את מדינת האימפרייה ב-400 השנים האחרונות ועשו אותה למה שהיא.

alt="שלט-ברוכים-הבאים-מדינת-ניו-יורק">
  • כתבה זו מכילה קישורים למלונות אטרקציות ואמצעי תחבורה. הזמנת מקומות לינה, כרטיסים לאתרים ורכב דרך קישורים אלו המסומנים באדום מסייעת לנו להביא לכם את המידע העדכני ביותר לחוויה מושלמת בצפון אמריקה.

ההיסטוריה של מדינת ניו יורק

כמה שבטים ילידיים חיו באזור שהוא היום מדינת ניו יורק כמה אלפי שנים לפני בואם של האירופאים הראשונים, הולנדים שהגיעו בעקבות מסע המחקר של הנרי הדסון והתיישבו לאורך הנהר שקיבל את שמו ובמיוחד היכן שהיום היא העיר ניו יורק שנקראה בתחילה – ניו אמסטרדם. 

הסיפור ההולנדי הגיע לקיצו בשנת 1664 אז כבשו את המושבה ההולנדית האנגלים ושינו את שמה לניו יורק על שם הדוכס מיורק, יורש העצר שהפך מאוחר יותר למלך ג’יימס השני.

ניו יורק הייתה אחת מזירות המאבק בבריטים במאבק על עצמאותה של ארצות הברית, זירת קרבות חשובים ואחת מ-13 המושבות המקוריות, העיר ניו יורק אף הייתה לזמן קצר בירתה של ארצות הברית.

במאה ה-19 המדינה וגם העיר הלכו והתפתחו, עבדות נאסרה בה כבר בשנת 1827 ומדינת ניו יורק התפתחה כלכלית על מסחר.

עד שנת 1825 הוגבל המסחר לנהר ההדסון, נהר הסנט לורנס וימת אונטריו, אך פתיחתה של תעלת אירי אפשרו את התפשטותה מערבה והקמתה של העיר בופאלו. 

באותה מאה גם הגיעו לעיר גלי ההגירה הגדולים מאירופה, אלו ששינו אותה מקצה לקצה והפכו את העיר ניו יורק למוקד הכניסה העיקרי לארצות הברית ולכור היתוך, תפקיד שהיא ממלאת עד היום.

עם ראשית המאה ה-20 הפכה העיר ניו יורק לגדולה והחשובה בעולם ואת תפקיד זה היא מילאה במשך עשורים רבים ובמובנים רבים עד היום, בה גם נקבע מושב האומות המאוחדות לאחר מלחמת העולם השנייה. 

המחצית השנייה של המאה הקודמת והיחלשות ענפי תעשייה מסויימים פגעו באפסטייט ניו יורק ובערים כמו באפלו ורוצ’סטר.

במאה הזו ראתה מדינת ניו יורק אירועים כמו מתקפת הטרור של ספטמבר 2001, הוריקנים, מגיפות ושינויים פוליטיים ודמוגרפיים שבגינם איבדה אלקטור אחד בבחירות לנשיאות. 

ערים Cities

ניו יורק סיטי New York City

העיר ניו יורק היא הגדולה והמאוכלסת ביותר בארצות הברית עם כמעט 9 מיליון תושבים. 

העיר הענקית מתפרסת על פני 5 רובעים השוכנים בשלושה איים וחצי אי אחד והם הלב של מטרופולין החוצה גבול 3 מדינות ומהווה בית לבערך 20 מיליון תושבים. 

הסמל של נמל ניו יורק הוא פסל החירות Statue of Liberty  והוא גם סמל לחופש האמריקאי, לחירות ולמיליוני המהגרים שהגיעו לעיר ועשו אותה למה שהיא.

alt="פסל-החירות-ניו-יורק">

סמל ניו יורקרי נוסף היא כיכר הטיימס Times Square, צומת כאוטית המעוטרת בשלטי ניאון, מסכי וידיאו גדולים, תיאטרות ומופעי רחוב.

מתנשא מעל המידטאון הוא מגדל האמפייר סטייט Empire State Building, גורד שחקים בן 102 קומות שהוקם בשנת 1931 ולעשורים רבים היה המגדל הגבוה בעולם. 

המתחרה שלו, אם לא בגובה אז בסגנון הוא מגדל קרייזלר Chrysler Building עם 77 קומות ועיצוב ארט דקו מהמם שהופך אותו למגדל האהוב בעיר מאז נבנה בשנת 1930, תקופת המירוץ לשמיים של העיר. 

גם מרכז רוקפלר Rockefeller Center נבנה באותה תקופה ובאותו סגנון אדריכלי ובמגדל הגבוה ביותר במתחם, רוקפלר 30, יש מרפסת תצפית מפורסמת בקומה ה-70, במתחם גם ניצב אולם הרדיו סיטי הול Radio City Music Hall והרוקפלר פלאזה Rockefeller Plaza המפורסמת ברחבת ההחלקרח שבה, פסל פרתמאוס ודגלי מדינות העולם. 

מעבר לשדרה החמישית מתנשא הצריח של קתדרלת סנט פטריק St. Patrick’s Cathedral, המטה של הכנסייה הקתולית בעיר ומבנה ניאו גותי מרשים. 

לא הרחק משם תחנת הרכבת גרנד סנטרל Grand Central Terminal היא מתחנות הרכבת הגדולות והיפות בעולם ומעליה מתנשא מגדל ונדרבליט אחד  One Vanderbilt המודרני שגם בו מרפסת תצפית חדשה

עוד אתרי ביקור מומלצים במידטאון הם הספרייה העירונית New York Public Library,

מדיסון סקוור גארדן  Madison Square Garden

והמוזיאון לאומנות מודרנית The Museum of Modern Art.

על גדת הנהר המזרחי מתחם האו”ם United Nations Headquarters הוא המטה של האומות המאוחדות ושטח אקס טריטוריאלי, סיורים מודרכים בתוך המבנה ובגנים יוצאים מידי יום. 

alt="העיר-ניו-יורק-מבט-מהנהר">

במנהטן התחתית מגדל החירות One World Trade Center החליף את מגדלי התאומים שקרסו בפיגוע הטרור של 11 בספטמבר 2001. 

המגדל החדש מתנשא לגובה של 541 מטרים שהם 1776 רגל, כשנת עצמאותה של ארצות הברית ול-104 קומות, זהו גורד השחקים הגבוה ביותר בעיר, בארצות הברית ובחצי הכדור המערבי. 

מתחם מרכז הסחר העולמי הפך לאחר האסון לאתר הנצחה בו אנדרטת אסון התאומים עם 2 הבריכות 9/11 Memorial Pools בטביעת הרגל של המגדלים והמוזיאון The National September 11 Memorial Museum

רחוב וול סטריט Wall Street חותך את מנהטן התחתית והוא הלב של הבנקאות האמריקאית ובית לבורסת הסחר המפורסמת בעולם – New York Stock Exchange

בחלק זה של העיר גם שכונות מגורים מפורסמות וטרנדיות כמו הגריניץ’ ויליג’ Greenwich Village, צ’יינהטאון Chinatown, טרייבקה Tribeca, סוהו SoHo ואיטליה הקטנה Little Italy יחד עם אתרי תיירות כמו גשר ברוקלין Brooklyn Bridge וסאות’ סיפורט South Street Seaport

בצד המערבי של מנהטן לאורך נהר ההדסון כמה שכונות נהדרות כמו צ’לסי Chelsea רובע אורזי הבשר Meatpacking District, מתחם האדסון יארד Hudson Yards החדש ומטבחי הגיהנום Hell’s Kitchen בו חוץ ממועדוני גייז, ברים ומסעדות גם עוגנת אוניית המלחמה שהיא מוזיאון צף Intrepid Sea, Air & Space Museum

טיילת היי-ליין The High Line מחברת בין כמה שכונות והיא אתר תיירות פופולרי מאוד, אחד ממוקדי התיירות האהובים שמסילת הרכבת העילית הישנה עוברת לידם הם שוק צ’לסי Chelsea Market המקורה.

מצפון למידטאון, הסנטרל פארק Central Park מציע מתחם ענק של גבעות מתגלגלות מכוסות דשא, חורשות עצים, גנים מעוצבים, שבילי להליכה או רכיבת אופניים, אגמים, אנדרטאות, מגרשי כדורסל ובייסבול, גן חיות קטן Central Park Zoo ועוד.

סביב לפארק כמה ממוסדות התרבות הטובים ביותר בעיר – מוזיאון המטרופוליטן The Metropolitan Museum of Art, מוזיאון הטבע American Museum of Natural History

ידידותי למשפחות, ומוזיאון קופר יואיט לעיצוב Cooper Hewitt Design Museum.

סביב לפארק ניצבים גם מוקדי תרבות כמו אולם קרנגי Carnegie Hall ומרכז לינקולן Lincoln Center for the Performing Arts

צפונית לסנטרל פארק, שכונת הארלם ידועה בהיסטוריה השחורה שלה ובמוסדות כמו אולם אפולו Apollo Theater, אוניברסיטת קולומביה Columbia University, כנסיית ריוורסייד The Riverside Church הניאו גותית ומוזיאון הקלויסטרס The Met Cloisters לאומנות ימי הביניים. 

מעבר לנהר הארלם רובע הברונקס Bronx הוא היחיד שיושב על היבשת, רובע מחוספס זה הוא בית לאצטדיון היאנקיז Yankee Stadium, גן החיות הענק Bronx Zoo  והגנים הבוטניים של ניו יורק New York Botanical Garden. 

מעבר לנהר המזרחי רובע ברוקלין Brooklyn, הרובע המאוכלס בעיר מציע נופים מדהימים לקו הרקיע של מנהטן מקו המים שלו בפארק גשר ברוקלין Brooklyn Bridge Park וגם שכונות מגניבות ומוקדי עניין. 

שכונת ויליאמסבורג Williamsburg ידועה היום כמעוז היפסטרי והבית לשוק האוכל הטוב בעיר Smorgasburg.

בלב הרובע פארק פרוספקט Prospect Park הוא מהגנים היפים בעיר, שכונת בושוויק Bushwick הפכה בעשור האחרון משכונת פשע למוקד אומנות וגרפיטי וקוני איילנד Coney Island הוא מוקד השעשועים של העיר כבר מעל 120 שנים. 

קווינס Queens הוא הרובע הגדול ביותר בשטחו ובית לעשרות לאומים שונים.

פארק פלאשינג מדוז Flushing Meadows Corona Park אירח בעברו שתי תערוכות עולמיות ומציע כיום מוזיאונים של מדע ואומנות וגם את מרכז הטניס USTA Billie Jean King National Tennis Center המארח את אליפות ארצות הברית הפתוחה בטניס מידי שנה. 

רובע סטטן איילנד Staten Island מרגיש כפרי לעומת שאר חלקי העיר עם רצועת פארקים נרחבת, בתים פרווריים ואתרים היסטוריים כמו רובע ריצ’מונד Historic Richmond Town.

אלבני Albany

בירתה של מדינת האימפרייה היא אלבני, עיר קטנה על גדות נהר ההדסון והיישוב האירופי השני שנוסד במה שעתיד להיות 13 המושבות הראשונות של ארצות הברית.

מוקדי העניין בעיר הם מבנה הממשל של מדינת ניו יורק New York State Capitol בסגנון ניאו-רנסנס, כיכר Empire State Plaza סביבה מבנים מודרניים כולל המרכז לאומנויות הבמה ‘הביצה’ The Egg ומוזיאון מדינת ניו יורק New York State Museum.

היכן כדאי לישון באלבני?

במרכז העיר, סמוך לבית מדינת ניו יורק ממוקם מלון Renaissance Albany Hotel , מלון מצויין עם חדרים מעוצבים נוחים ונקיים.

גם במרכז העיר וקרוב יותר לנהר ההדסון מלון Fairfield Inn & Suites by Marriott הוא אופציה מעולה ללינה בעיר ולא רחוק משם גם מלון Hampton Inn & Suites מעולה.

alt="גשר-ובניינים-אלבני-בירת-מדינת-ניו-יורק">
סירקיוז Syracuse

סירקיוז שבצפון מדינת ניו יורק ידועה כצומת מרכזית של תעלת אירי וכצומת רכבות וגם כ-‘עיר המלח’ בזכות מפעלי המלח שהוקמו על חופי אגם Onondaga

את מקורות עיר המלח אפשר לחקור במוזיאון המלח Salt Museum הקטן שפתוח ממאי עד אוקטובר. 

אטרקציות נוספות בסירקיוז הם מוזיאון אוורסון לאומנות Everson Museum of Art, מוזיאון תעלת אירי Erie Canal Museum המוקדש למפעל נוסף שקידם את העיר, גן החיות גיפורד Rosamond Gifford Zoo והתיאטרון ההיסטורי Landmark Theatre.

היכן כדאי לישון בסירקיוז?

Jefferson Clinton Suites הוא מלון היסטורי הממוקם במרכז העיר, Embassy Suites by Hilton שוכן בחלק הצפוני של העיר סמוך לאגם Onondaga Lake וקרוב אליו המלון המעוצב בסגנון מודרני Aloft Syracuse Inner Harbor
מלון Hotel Skyler ממוקם בקמפוס של האוניברסיטה המקומית והוא מלון בוטיק יפה. 

alt="כיכר-ובה-פסל-סירקיוז-מדינת-ניו-יורק">
רוצ'סטר Rochester

רוצ’סטר מרוחקת 145 קילומטרים מערבה מתעלת אירי על גדות ימת אונטריו והיא עיר תעשייתית שנשענה על ייצור קמח ותעשיית הצילום. 

מוזיאון אסטמן George Eastman Museum שהוקם בשנת 1947 מוקדש לצילום וקולנוע, ויש בו אולם להקרנת סרטים נדירים.

במרכז העיר, The Strong National Museum of Play הוא מוזיאון ילדים מעולה שיש בו אולם צעצועים ואולם משחקי וידיאו. 

מהקצה של שדרות קליפורד שביל Genesee Riverway Trail מתפתל צפונה דרך מפלי High Falls Maplewood Park, גן החיות Seneca Park Zoo  עד לחופי ימת אונטריו שם תמצאו את מגדלור Charlotte Genesee Lighthouse והקרוסלה ההיסטורית משנת 1905- Dentzel Carousel

היכן כדאי לישון ברוצ’סטר?

The Strathallan הוא מלון מודרני שזוכה לביקורות טובות מאוד וממוקם במרכז העיר.

Hyatt Regency גם הוא שוכן במרכז העיר קרוב לנהר ולמפלים ומלון The Del Monte Lodge היוקרתי ממוקם בפאתיה הדרום מזרחיים של העיר.

alt="מפל-בלב-העיר-רוצ'סטר-מדינת-ניו-יורק">
בופאלו Buffalo

בופאלו יושבת על חופי ימת אירי ונהר הניאגרה במרחק קצר מהמפלים המפורסמים והיא העיר השנייה בגודלה במדינת ניו יורק.

יש בה כמה אתרים תרבותיים כולל קומפלקס המבנים שעוצב על ידי האדריכל המפורסם פרנק לויד – Frank Lloyd Wright’s Martin House שהוא גם אתר מורשת לאומי. 

מוקד תרבות מעניין נוסף הוא גלריית האומנות AlbrightKnox Northland המתמחה באומנות מודרנית. 

במרכז העיר Buffalo Naval Park מציע סדרה של כלי משחית מהאוסף של צבא ארצות הברית כולל אוניית מלחמה, צוללת ומטוסים. 

היכן כדאי לישון בבופאלו?

The Westin Buffalo ממוקם במרכז העיר סמוך למגוון מסעדות והרחוב הראשי.

גם במרכז העיר, מלון Aloft Buffalo Downtown הוא מלון לופטים מודרני ומעולה.

אם אתם מטיילים בתקציב מצומצם או צעירים המטיילים לבד הוסטל Hostel Buffalo-Niagara הוא אופציה מעולה.

מלון פיצי ומיוחד הוא מלון The Edward המעוצב בשילוב בין סגנון עתיק לסגנון מודרני.

alt="מגדלים-מוארים-מבט-מהאגם-בופאלו-מדינת-ניו-יורק">

הטבע של מדינת ניו יורק

לונג איילנד Long Island

לונג איילנד נמתח לאורך 193 קילומטרים מזרחית לעיר ניו יורק מהנהר המזרחי למגדלור בנקודת מונטוק Montauk Point Lighthouse. 

החלק המערבי של האי הכולל את ברוקלין, קווינס ומחוז נאסו אורבני מאוד אך חוץ מהם האי הזה הוא שילוב של חופים יפים ונוף כפרי.

בקצה המזרחי של לונג איילנד מונטוק Montauk מציע מספר חופי רחצה, מושבות כלבי ים ואת המגדלור היפה שלו שהוא גם מוזיאון. 

הכפרים בחוף הדרומי של האי מכונים ‘המפטון’ Hampton ובהם אחוזות ענקיות.

השרטון המפריד בין האוקיינוס למפרץ Great South Bay מכונה – פייר איילנד Fire Island, וחוץ מטבע בפארק המוגן Fire Island National Seashore הוא ידוע גם כאתר נופש ובמיוחד לקהילת הגייז של העיר ניו יורק.

העיירה הקטנה סאג הארבור Sag Harbor נחה בתוך דיונות החול ויש בה רחובות קטנים ונעימים ואת מוזיאון הלוויתנים Sag Harbor Whaling & Historical Museum המעניין. 

שרשרת של אחוזות עשירים לאורך החוף הצפוני של האי הפכו למוסדות תרבות כמו Sagamore Hill National Historic Site, האחוזה הפרטית של נשיא ארצות הברית תיאודור רוזוולט בין השנים 1885-1919. 

מוזיאון ונדרבליט Vanderbilt Museum and Planetarium כולל את בית האחוזה המשפחתית שנבנה בסגנון התחייה הספרדית, מוזיאון אומנות ופלניטריום. 

האחוזה של איל הנפט הארייס מיי רוג’רס קו Coe Hall Historic House Museum מעניקה הצצה לחיים הזוהרים של אצולת הממון לפני מאה שנים ויש כאן גם גן בוטני Planting Fields Arboretum.

מערבית משם, מוזיאון האומנות Nassau County Museum of Art גם הוא שוכן בבית אחוזה ישן שהיה בבעלות וויליאם בריאנט, משורר ועיתונאי בן המאה ה-19. 

היכן כדאי לישון בלונג איילנד?

יקר לישון בלונג איילנד ורוב כמעט מוחלט של המבקרים כאן הם אמריקאים ובמיוחד מהעיר ניו-יורק, אבל אם אתם מחפשים מקום מפלט מהנה לחוף הים ולא מפריע לכם לשלם על זה לונג איילנד היא יעד מעולה לכמה ימים של רוגע.

בקצה האי בעיירה Montauk מלון Ocean Resort Inn הוא מלון נהדר עם בריכת שחייה ונוף לאוקיינוס ומלון Gurney’s היוקרתי יושב ממש על המים ולו חוף פרטי.

בעיירה Sag Harbor מלון הבוטיק Baron’s Cove הוא מלון מדהים על קו המים אך המחיר יקר מאוד.

בשביל להתחבר לאווירת הנופש של האמפטון נסו את מלונות הבוטיק Southampton Inn או את הבד אנד ברקפסט The Hedges Inn באיסט האמפטון. 

ואם אתם רוצים לנפוש בפייר איילנד בית הנופש Surfside Retreat On Champlain Street המעוצב בטוס טעם וממש מכניס את הים הביתה הוא מהאופציות היותר טובות במחירים סבירים יחסית באי.

alt="מגדלור-על-סלע-מול-האוקיינוס-לונג-איילנד-ניו-יורק">
עמק ההדסון Hudson Valley

עמק ההדסון נמתח לאורך 241 קילומטרים צפונית לעיר ניו יורק לאורך נהר ההדסון מהקצה של מנהטן לעיר אלבני והוא מנוקד בעיירות היסטוריות, פארקים, יקבים ואטרקציות שונות. 

תנועת האומנות הראשונה באמריקה הידועה בשם – אסכולת נהר ההדסון התחילה כאן בשנת 1825 וציורים של הסגנון הנטורליסטי שציירו את הנופים הפראיים של צפון אמריקה במאה ה-19 ניתן למצוא במוזיאונים ברחבי העולם. 

במעלה הנהר מהעיר ניו יורק נהר ההדסון עובר במעבר צר בין פארק המדינה Bear Mountain State Park ו-וסט פוינט West Point, בית לאקדמיה הצבאית האמריקאית United States Military Academy

העיירה הייד פארק Hyde Park הייתה אהובה במיוחד על נשיא ארצות הברית פרנקלין רוזוולט וכאן שכן ביתו שהוא היום אתר לאומי ‘הספרייה והמוזיאון הנשיאותיים על שם פרנקלין דלאנו רוזוולט’ Franklin D. Roosevelt Presidential Library and Museum וגם האתר ההיסטורי Eleanor Roosevelt National Historic Site

בקצה הצפוני של העיירה אחוזת ונדרבילט Vanderbilt Mansion National Historic Site מציג את האחוזות של ‘העידן המוזהב’ בהם גרו אצולת הממון האמריקאית. 

היכן כדאי לישון בעמק ההדסון?

בעיירה פיקסקיל Peekskill אנו ממליצים על מלון The Abbey Inn & Spa שלא תאמינו אבל שוכן בחלקו בכנסייה עתיקה!

בעיירה Beacon שתי מקומות לינה מומלצים, Beacon Hermitage מדרום לעיירה הוא B&B מקסים בלב הטבע ובלב העיירה The Roundhouse הוא מלון מודרני עם נוף לנחל וליער.


פוקיפסי Poughkeepsie היא יעד נהדר ללינת לילה מכיוון שהיא ממוקמת ממש באמצע הדרך בין ניו יורק לאלבני.

דרומית למרכז העיירה ממוקם מלון Courtyard by Marriott Poughkeepsie עם  חדרים מודרניים ומרווחים, לא הרחק ממנו מלון Homewood Suites by Hilton מעולה למשפחות ומלון Hyatt Place מספק תמורה נהדרת לכסף שלכם עם חדרים גדולים נקיים ושירות טוב מאוד.

צפונה משם העיירה הדסון Hudson היא עיירה היסטורית יפה שגם בה מקומות לינה טובים. 
The Wick הוא מלון מודרני וחדיש במבנה תעשייתי שעבר הסבה ולאווירה היסטורית יותר נסו את מלון הבוטיק הקטן The Inn at 34.

 

 

alt="מורדות-הרים-מיוערים-ונהר-ההדסון-מדינת-ניו-יורק">
הרי הקטסקיל Catskill Mountains

רכס ההרים המתרומם מערבית לנהר ההדסון ידוע במפלי המים שבו, כפרי האמנים ואירועי המוזיקה הנערכים בו כולל אחד היסטורי מפורסם – פסטיבל וודסטוק של קיץ 1969. 

סרטוגה ספרינגס Saratoga Springs משחזרת את העבר הויקטוריאני עם אחוזות בסגנון זה שהם עכשיו בית לגלריות אומנות, מסעדות אופנתיות ואורחנים קטנים. 

המטיילים בעיירה יכולים לבקר בפארק Saratoga Spa State Park בו מים חמים פורצים מהאדמה ויש כמה מרחצאות או להמר במסלול מרוצי הסוסים Saratoga Race Course

ואם אתם אוהבים סוסים, הימורים ובמיוחד את השילוב של השניים בקרו במוזיאון National Museum of Racing and Hall of Fame.

אוהבי היסטוריה יעדיפו כנראה לבקר בפארק Saratoga National Historical Park המשמר את זירת קרב פיבוטל במלחמת העצמאות האמריקאית בשנת 1777. 

משפחות אוהבות לבקר בפארק השעשועים LEGOLAND New York Resort הממוקם בחלקו הדרומי של רכס ההרים.

היכן כדאי לישון בהרי הקטסקיל?

בעיירה סרטוגה ספרינג יש מבחר של מקומות לינה, ממלונות בוטיק למלונות רשת והמון B&B מקסימים והיא גם לוקיישן מוצלח לטיולי כוכב באזור. 

אחד מאותם B&B מקסימים הוא Saratoga Dreams השוכן בתוך בית ויקטוריאני יפה, גם מלון Anne’s Washington Inn נראה כפרי וקסום ומלון הבוטיק Batcheller Mansion Inn יעניק לכם את התחושה כאילו חזרתם אחורה בזמן או נסעתם לאירופה, לא רק בגלל המבנה דמוי הטירה אלא גם עיצוב הפנים הקלאסי.
The Springwater הוא גם B&B קלאסי ויפה בעוד מלון The Adelphi Hotel הוא מלון פאר בלב העיירה.
Embassy Suites הוא מלון הסוויטות הטוב בעיירה ומתאים מאוד למשפחות

alt="כביש-מתפתל-בין-יערות-וגבעות-מדינת-ניו-יורק">
הרי אדירונדאק Adirondack Mountains

צפונה לכיוון הגבול הקנדי, הרי אדירונדאק הם האזור המוגן הגדול ביותר בארצות הברית היבשתית. 

באזור המוגן הזה יש יותר מ-10,000 אגמים, 3219 קילומטרים של שבילי הליכה, אלפי אתרי מחנאות ואת החופים של אגם שמפליין Lake Champlain שהוא השישי בגודלו בארצות הברית וחופי אגם ג’ורג’ Lake George

פעילויות בטבע שניתן לעשות כאן נעות מראפטינג ודייג זבובים לטיפוס הקשה על פסגת הר מרסי Mt Marcy שגובו 1629 מטרים, הנקודה הגבוהה ביותר במדינת ניו יורק. 

אתר טבע מומלץ נוסף הוא קניון Ausable Chasm בו גשרי עץ הצמודים לקירות הקניון וגשרים תלויים החוצים את הנהר מובילים אל מפלי Rainbow Falls.

ויש כאן גם אתרים היסטוריים כמו Fort Ticonderoga, מבצר מהמאה ה-18 שראה אקשן במלחמת העצמאות האמריקאית ובמלחמת הצרפתים באנדיאנים. 

אגם פלאסיד Lake Placid אירח את אולימפיאדות החורף של 1932 ו-1980 והעיירה הזו היא בסיס האימונים הרשמי של ספורט החורף. 

בחורף יש כאן פעילות סקי ענפה אך בקיץ האגם הופך לאתר נופש ובילוי עם מגוון של מלונות ואתרי נופש ואפשרויות לטיולים בטבע. 

עלו לפסגת Whiteface Mountain בכביש האגרה הנופי WhiteFace Memorial Highway לנופים מרהיבים של ההרים, על מרחבי היערות הירוקים בקיץ, מחול הצבעים של הסתיו והלבן הבוהק של החורף. 

היכן כדאי לישון בהרי האדירונדאק?

פלטסבורג Plattsburgh לחוף אגם שמפליין היא בסיס טוב לביקור בחלקו המזרחי של האזור.

על האגם ממוקם בית הנופש הזה המתאים לעד שישה נפשות. 

המלונות כאן שוכנים ברובם מערבית למרכז העיירה, Hampton Inn & Suites הוא מלון סוויטות מומלץ וכמוהו Fairfield Inn & Suites שמעבר לכביש.

גם לחוף אגם ג’ורג’  Lake George מבחר של מלונות. 

לחופי האגם ניתן למצוא מלונות כמו  Scotty’s Lakeside Resort, מלון The Lake Motel שנראה קצת מיושן אבל הביקורות עליו טובות, Marine Village Resort המציע פעילויות לילדים במים, עוד מלון נהדר עם נוף לאגם הוא Fort William Henry Hotel.

 

עוד יותר צפונה משם, אלף האיים Thousand Islands ממוקמים לאורך הגבול הקנדי בלב נהר הסנט לורנס, מבוך של נתיבי מים, מגדלורים, בתי נופש, מלונות ואתרי קמפינג. 

בלב ההרים לייק פלאסיד Lake Placid היא עיירה מקסימה ויפה מוקפת טבע מרשים ובסיס לינה נהדר. 
Crowne Plaza ניצב עם נוף ישיר לאגם הוא מלון מעולה ואם אתם מעדיפים מלון על האגם לכו על The Haus, Lake Placid המקסים.
Golden Arrow Lakeside Resort הוא מלון גדול עם חוף פרטי וחדרים יפים שבכמה מהם יש אפילו אח לאווירה רומנטית מושלמת.

מלון הבוטיק  Lake Placid Inn והמלון הצמוד אליו Hampton Inn & Suites ממוקמים דרומית לאגם והאחרון מעולה למשפחות. 

בתוככי העיירה מלון Maple Leaf Inn טוב לבעלי תקציב מוגבל.

היכן כדאי לישון באלף האיים?

העיירה Alexandria Bay היא הבסיס הטוב ביותר לביקור באלף האיים.

על נהר הסנט לורנס ממוקמים כמה מלונות: The Ledges Resort And Marina המעניק הרגשה כאילו אתם חלק מנמל הדייגים ומתרבות הנהר, Riveredge Resort שגם צמוד למרינה והמוטל הפשוט יותר Otter Creek Inn.
בפאתי העיירה מוקף בדשא וחורשה שוכן המוטל הקטן Rock Ledge Motel שהוא אופציה טובה אם בא לכם לישון במקום יותר מבודד.

alt="הרים-יערות-אגמים-הרי-אדירונדאק-מדינת-ניו-יורק">
אגמי האצבעות Finger Lakes

בלב מדינת ניו יורק, 11 האגמים המכונים אגמי האצבעות ידועים אולי יותר מכל ביקבים שלהם אבל כאן תמצאו גם מבשלות בירה וסיידר וכמות מדהימה של פארקי מדינה נהדרים שהם תענוג בחודשי הקיץ החמים. 

פארק המדינה ווטקינס גלן Watkins Glen State Park הוא בית ל-19 מפלים הצונחים בתוך קניון צר. 

Robert H. Treman State Park הוא קניון עם מפלי מים מרהיבים שנשפכים אל בריכת שחייה טבעית, המוקף בשבילי הליכה ובאתרי מחנאות ופארק המדינה Buttermilk Falls State Park פארק מיוער המשתרע על שטח של 3282 דונם עם שבילי הליכה, אגם, מפל ואתר קמפינג.

האגמים עצמם הם מקום נהדר לשחייה, חתירה, הפלגות נעימות לעת ערב ומשחקי מים ואילו העיירה המקסימה אית’קה Ithaca היא לא רק בית לכמה פארקים ומפלי מים אלא גם לקמפוס היפהפה של אוניברסיטת קורנל Cornell University השייכת לליגת הקיסוס ובה מבנים היסטוריים רבים. 

דרומית לאגמים בעיירה קורנינג Corning שוכן מוזיאון הזכוכית הנהדר Corning Museum of Glass

ואילו מערבה מהאגמים פארק המדינה Letchworth State Park הוא בית למפלים וצוקים מרהיבי עין.

היכן כדאי לישון באזור אגמי האצבעות?

Mirbeau Inn & Spa הוא מלון בוטיק נהדר בעיירה Skaneateles בחלק הצפון מזרחי של האגמים. 

בעיירה אית’קה שבחלק המרכזי של האגמים, בלב קמפוס אוניברסיטת קורנל מלון The Statler Hotel הוא מלון לא זול אך נהדר ובמיוחד לשומרי השבת מכיוון שבית החב”ד של האוניברסיטה נמצא לא רחוק משם.

Del Lago Resort & Casino ממוקם בקצה הצפוני של אגם Cayuga Lake אך לא לחוף האגם ויחד עם זאת יש כאן קזינו למי שאוהבים את הז’אנר, חדרים גדולים ויפים ואולם הופעות.

עוד בעיירה Ithaca, דרומית למרכז העיר, מלון La Tourelle Hotel & Spa מציע חדרים בעיצוב קלאסי יפה ומרחבים של מדשאות.

עוד באית’קה והפעם במרכז העיר עם לוקיישן נהדר – Ithaca Marriott הוא מלון נפלא גם מבחינת החדרים והשירות.

בסמוך לעיירה קורטלנד חצי שעה נסיעה מזרחה מאית’קה מלון Hope Lake Lodge & Indoor Waterpark מעולה למשפחות, גם בגלל החדרים הגדולים שבחלקם יש מטבחון מאובזר וגם בגלל פארק המים המקורה שהוא חלק מהמתחם.

alt="מפל-באגמי-האצבעות">
מפלי הניאגרה Niagara Falls

מפלי הניאגרה, אולי המפלים המפורסמים בעולם, שוכנים על הגבול בין מדינת ניו יורק ואונטריו ובין ארצות הברית לקנדה. 

המפלים התגלו לאירופאים רק בשנת 1678 ומאז שלושת המפלים – מפל הפרסה הקנדי, המפל האמריקאי ומפל ההינומה הם יעדי תיירות פופולריים למשפחות וזוגות בירח דבש. 

בצד של מדינת ניו יורק שוכנת העיירה עם השם הלא מפתיע ניאגרה פולס Niagara Falls ואילו מעבר לנהר ממוקמת אחותה הקנדית עם השם הזהה.

עלו על מגדל התצפית, לכו מאחורי המפלים, הפליגו לבסיס המפלים ועברו ברכבל מעל הנהר בשביל לספוג את העוצמה האדירה של פלא הטבע הזה. 

מתי לנסוע? 

גם בכל מה שקשור למזג האוויר ניו יורק מתחלת לעיר ולשאר חלקי המדינה.

הזמן הטוב ביותר לטייל באפסטייט ניו יורק הוא בקיץ ובסתיו, בקיץ הטמפרטורות נוחות ולפעמים ממש חם אבל אפשר לטייל בלי לדאוג יותר מידי ולהיכנס לאגמים לשחייה ולשאר פעילויות המים, אם כי העובדה שקיץ לא אומרת שגשם לא יכול לרדת מידי פעם. 

הסתיו הוא העונה הצבעונית של מדינת ניו יורק ומדינת האימפרייה מתכסה במרבד צבעוני של עלי שלכת ההופכים את הנוף היפה מימלא ליפה עוד יותר, אז גם הטמפרטורות מתחילות לרדת ונהיה נעים יותר אך קר ככל שמתקרבים לחורף. 

הקיץ והסתיו הם כמובן גם עונות המטיילים ומרבית האתרים עמוסים, אך עדיף לטייל עם ההמונים מלקפוא ולמצוא את אתרי התיירות סגורים.

החורף במדינת ניו יורק קר מאוד, סופות שלגים תכופות תוקפות את המדינה ואם אתם לא גולשי סקי אין לכם באמת מה לחפש פה, אפילו מפלי הניאגרה כמעט קופאים לגמרי.

העיר ניו יורק היא סיפור קצת אחר, הקיץ בעיר חם והביל ופחות כיף לשוטט ברחובות, אז גם נוהרים הניו יורקרים לפארקים בשביל קצת אוויר.

האביב והסתיו הם התקופות המושלמות לביקור בעיר ניו יורק, הטמפרטורות נעימות, כיף לטייל ברחובות, באביב תזכו לפריחת עצי הדובדבן ובסתיו לשלכת. 

כמובן שגם בעיר, גשם יכול לרדת בכל עת בין אם זה בקיץ או בעונות המעבר והוא יכול להיות מאוד חזק.

בסוף הקיץ ובסתיו מגיעים לעיתים הוריקנים עד ניו יורק ובכמה מקרים הם עוצמתיים מאוד, כמו הוריקן סידני שפגע בעיר בשנת 2012 והציף את הסאבווי. 

החורף בניו יורק הוא איך נגדיר את זה במילה אחת – אלוהים ישמור. 

הקור מקפיא את העצמות, הרוח חודרת עמוק לאברים הפנימיים וקשה לנשום, אם כי בנובמבר ודצמבר אורות חג המולד מפצים על הקור ותמיד אפשר לעבור ממוזיאון לבית קפה ולחנויות שמחוממות כהוגן.

איך מגיעים ומתניידים?

טיסות לעיר ניו יורק יש מכל פינה בעולם כולל כמובן מישראל וכמעט כל חברת תעופה על פני הגלובוס טסה אליה, היא גם שער הכניסה המרכזי לארצות הברית ומוקד תעופתי לטיסות פנים. 

מהעיר ניו יורק יוצא הכביש המהיר I-495 מזרחה לאורך לונג איילנד ולחלק מהפרוורים המרוחקים של האי יש קווי רכבת. 

צפונה מהעיר ניו יורק ולאורך חלקו המזרחי של נהר ההדסון נמתח כביש 9 ובצד המערבי כביש 202 צמוד לנהר והכביש המהיר I-87 קצת רחוק ממנו ומגיע לאלבני וממשיך עד הגבול הקנדי והלאה למונטריאול. 

הכביש המהיר I-90 חוצה א המדינה ממזרח למערב ומקשר בין אלבני לסירקיוז, אגמי האצבעות ובופאלו ואילו הכבישים המהירים I-86 ו-I-88 נמתחים לאורך החלק הדרומי של המדינה. 

כבישים רבים במדינת ניו יורק הם כבישי אגרה ויש לתת על זה את הדעת ובמיוחד כשאתם משכירים רכב על מנת שלא לשלם קנסות בעתיד וזאת כי מערכת החיוב לרוב היא אוטומטית כמו בכביש שש שלנו.

לאורך נהר ההדסון אל אלבני ואל מפלי הניאגרה ישנו קו רכבת וגם אוטובוסים חוצים את המדינה כך שניתן באופן מוגבל לטייל בה בתחבורה ציבורית – אם כי ממש לא מומלץ לטייל כך מחוץ לעיר.

alt="מפת-מדינת-ניו-יורק-על-לוח">

ניו יורק היא באמת מדינת האימפריה, אימפריה של עוצמה כלכלית תרבותית ופוליטית עם העיר הגדולה בארצות הברית ואחת החשובות בעולם ואימפריה של אתרי טבע מרשימים ואטרקציות כיפיות לכל המטיילים.

שתפו את הפוסט! 
מחפשים מלון בניו יורק?
פנו אלינו להצעות המחיר הטובות ביותר, במלונות הטובים ביותר ובלוקיישנים נבחרים
לחץ כאן
צריכים רכב?
פנו אלינו להצעות מחיר בחברות ההשכרה הגדולות ביותר ובמחירים תחרותיים
לחץ כאן
תכנון טיול מפורט בארצות הברית
פנו אלינו ונבנה לכם מסלול מותאם אישית במדינת ניו יורק ובכלל
לחץ כאן
שקופית קודמת
שקופית הבאה
alt="תמונת-תודה-לפנייה">

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו את הניוזלטר ועדכונים לטיולים בצפון אמריקה

alt="בולים-ארצות-הברית'">